//
کدخبر: ۲۵۵۱۹۰ //

همه جنجال های بارسلونا در فصل ۲۰-۲۰۱۹

اختلاف های موجود در باشگاه بارسلونا و برخی از رسوایی ها باعث شده است تیم کاتالانی فصلی عجیب و پرحاشیه را سپری کند.

همه جنجال های بارسلونا در فصل ۲۰-۲۰۱۹
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از آس، مدتی است که باشگاه بارسلونا درگیر حواشی شده است. این اتفاق ها در آخرین سال حضور خوسپ ماریا بارتومئو به عنوان رییس باشگاه رخ داده است (بارتومئو در سال ۲۰۲۱ دوران ریاست پر حاشیه اش به پایان می رسد). اختلاف میان مقامات بالای باشگاه با بازیکنان، افشای برخی از پیج های وابسته به بارتومئو و در نهایت خشم هیئت رییسه در طول هشت ماه گذشته باعث لکه دار شدن چهره بارسلونا شده است. این جنجال ها زمانی آغاز شد که ‌کسی متوجه نشد سفر ها به پاریس برای امضای قرارداد با نیمار واقعی بوده است یا نه. حتی لیونل مسی، به عنوان کاپیتان بارسلونا هم نتوانست همه را باور کند. از دوازدهم سپتامبر که ستاره آرژانتینی اعلام کرد خبر ندارد باشگاه به دنبال امضای دوباره با مهاجم برزیلی است تا اختلافات دو نایب رییس باشگاه با بارتومئو روز به روز بیشتر شود. بارسا به یک سقوط کامل نزدیک شده است که تنها یک تغییر بزرگ شرایط را عوض خواهد کرد. در ادامه به مهمترین اتفاق های جنجالی باشگاه کاتالانی در این فصل اشاره می شود.

دوازدهم سپتامبر ۲۰۱۹

 مسی درباره بازگشت نیمار گفت: "خوشحالم می شدم اگر او به بارسا بر می گشت. صادقانه بگویم نمی دانم باشگاه برای بازگشت مهاجم برزیلی تمام تلاشش را کرد یا نه". بارتومئو پس از یک ماه تلاش در آگوست در نهایت نتوانست با بازیکن پاری سن ژرمن قرارداد امضا کند. برای خیلی از افراد همه آن کارها صحنه سازی بود چون باشگاه کاتالانی می دانست که پاری سن ژرمن نیمار را نخواهد فروخت. 

بیست و نهم سپتامبر ۲۰۱۹

پس از مصاحبه مسی و اعتراض های بازیکنان از طولانی بودن پیش فصل، جرارد پیکه یک موضوع را فاش کرد. مدافع بارسا با کنایه به مدیران باشگاه گفت: باشگاه را می‌شناسیم. می دانیم چه تصمیماتی در پایان هر روز گرفته می شود و بیشتر اوقات می دانیم چه کسی آن ها را می نویسد و یک شخص دیگر آنها را امضا می کند. اگر به این روند ادامه دهیم، آسیب خواهیم دید.

بیست و هشتم نوامبر ۲۰۱۹

بازیکنان بارسلونا اعلام کردند در مراسم اکران مستند Matchday شرکت نخواهند کرد. حدس و گمان های زیادی در رابطه با این مخالفت وجود داشت اما دلیل اصلی این بود که باشگاه پول بازیکنان را در رابطه با این مستند پرداخت نکرده بود. از زندگی خصوصی بازیکنان فیلمبرداری شده بود و قرار بود باشگاه مبلغی را به آن ها بپردازد. هیچ یک از بازیکنان و حتی ارنستو والورده  در مراسم فرش قرمز شرکت نکردند.

یازدهم ژانویه ۲۰۲۰ 

نمایش برکناری والورده آغاز شد. بارسا مقابل اتلتیکو مادرید در سوپرجام اسپانیا شکست خورد و از کسب جام بازماند. اریک آبیدال و اسکار گرائو به قطر سفر کردند تا ژاوی ارناندس را برای هدایت بارسا راضی کنند. رونالد کومان هم از هلند به تیم کاتالانی پاسخ منفی داده بود. بارتومئو به پوچتینو هم فکر کرد اما در نهایت با کیکه ستین قرارداد امضا کرد تا پایان همکاری با والورده رقم بخورد. 

چهارم فوریه ۲۰۲۰

اریک آبیدال در یک مصاحبه با روزنامه اسپورت اعلام کرد که بازیکنان از والورده رضایت نداشتند و به همین خاطر کم کاری می کردند. مسی به سرعت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و پاسخ تندی به مدیر ورزشی باشگاه داد. مهاجم آرژانتینی از آبیدال خواست که وظایف خودش را انجام بدهد و نام بازیکنانی که کم کاری کرده اند را اعلام کند. مسی به خاطر اینکه همه بازیکنان متهم شده بودند به شدت عصبانی شده بود. در چنین شرایطی بارتومئو مجبور شد بروکسل را ترک و به بیلبائو سفر کند تا به این بحران پایان دهد. در همان روز بارسا با شکست برابر اتلتیک از کوپا دل ری هم کنار رفت. 

هفدهم فوریه ۲۰۲۰

شبکه SER اسپانیا فاش کرد که تیم کاتالانی با شرکت هایی همچون I3 Ventures قرارداد امضا کرده است تا در فیس بوک صفحاتی ایجاد کند و به تخریب چهره روسای سابق باشگاه، نامزدهای آینده برای ریاست، بازیکنان سابق تیم مانند ژاوی و بازیکنان کنونی تیم همچون پیکه و مسی بپردازد. ستاره آرژانتینی در این رابطه گفت: خیلی عجیب است.

سی ام مارس ۲۰۲۰

پس از این که باشگاه کاپیتان های تیم های پایه را تحت فشار قرار داد توانست با بازیکنان تیم نخست توافق کند تا دستمزدشان را در بحران کرونا ۷۲ درصد کاهش دهند. مسی مدیریت را مورد هدف قرار داد و در یک بیانیه نوشت: ما از این که باشگاه ما را تحت فشار قرار داد تا دستمزدمان را کاهش دهیم تعجب کردیم. 

ششم آوریل ۲۰۲۰

رابطه بارتومئو با مدیریت دچار مشکل شد و او تلفنی از امیلی روساد و انریکه توماس خواست تا استعفا کنند. روساد با عصبانیت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بارتومئو را به آگاهی از رسوایی I3 Ventures و سوء مدیریت متهم کرد و خواستار برگزاری انتخابات شد (او یکی از نامزدهای ریاست باشگاه خواهد بود). این آتش همچنان شعله ور است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان