//
کدخبر: ۲۴۹۸۴۰ //
کاراندیش: تلاش می‌کنیم احکام صادر شده را برگردانیم

خیال‌ پرشورها راحت، تراکتور محروم نمی‌شود

معاون حقوقی باشگاه تراکتور توضیحاتی را درباره محکومیت این باشگاه توسط فیفا ارائه کرد.

خیال‌ پرشورها راحت، تراکتور محروم نمی‌شود

به گزارش فرتاک نیوز؛ مصطفی کاراندیش درباره احکامی که فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر شکایت آنتونی استوکس، لی اروین و کوین کنستانت علیه تراکتور صادر کرده، بیان کرد: قراردادهایی که فصل گذشته به امضا رسیده با مشاوره یکی از دوستان بوده و بندهایی در این قراردادها گنجانده شده که کارایی خاصی در شکایت‌ها ندارد. مثلا در یک قرارداد ذکر شده که در صورت غیبت در تمرینات 30 درصد جریمه در نظر گرفته شود اما این بندها برای فیفا مورد قبول نیست. جریمه باید متناسب با روزهای قرارداد باشد و چنین بندی مورد تایید فدراسیون جهانی قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در فصل گذشته با توجه به اینکه انتقال مالکیت به بخش خصوصی دوستان اقداماتی انجام دادند که هواداران خوشحال شوند و با قید سرعت قراردادهایی بسته شده که به مشکلاتی خورده است.

معاون حقوقی باشگاه تراکتور درباره قصور لودویک دلشات وکیل سوییسی تاکید کرد: من احساس می‌کنم وکیل سوییسی که بر حسب تصمیم مدیریت باشگاه تراکتور برای دفاع از حق باشگاه در فیفا انتخاب شده، ضعیف عمل کرده است. دیروز دیدم فردی که هیچ دخل و تصرفی به این پرونده ها ندارد اظهارنظر کرده و گفته وکیل سوییسی برنده شده است؛ من اما می‌گویم این وکیل باخته، بد هم باخته است. دلیل من برای باختن این وکیل آنجا است که طبق قوانین وقتی یک بازیکن با باشگاه جدیدی قرارداد می‌بندد، برای محاسبه غرامت، مبلغ دستمزد آتی نیز مدنظر قرار می گیرد. استوکس با وجود بستن قرارداد با آدانا اسپور ترکیه نمی تواند مبلغ سال دوم قراردادش را به طور کامل از تراکتور طلب کند و فیفا برای محاسبه غرامت، قطعا این موضوع را مدنظر قرار می دهد، حتی اگر فقط دو جمله برای دفاعیه ارسال شود.

کاراندیش همچنین گفت: بر اساس مستندات موجود 103 روز غیبت در تمرینات اتفاقی بوده که استوکس مرتکب آن شده است که 77 روز آن غیبت های غیرموجه هستند. اگر فرض کنیم قراردادهای فوتبالی حدود 300 روز است، یعنی بازیکن یک سوم فصل را حضور نداشته است. پس نمی‌شود گفت او را مثلا فلان درصد جریمه کرده‌ایم. در این شرایط باید مستندات غیبت‌ها شامل بلیت هایی که برای استوکس گرفته شده و دیگر مستندات ضمیمه دفاعیه بشود تا فیفا بتواند بر اساس آن حکم بدهد. وگرنه فیفا بدون مستندات چیزی را قبول نمی‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا معاونت حقوقی باشگاه تراکتور در این ماجرا مقصر نیست، تاکید کرد: برخی می‌گویند تیم حقوقی باشگاه تراکتور در این پرونده‌ها قصور کرده در صورتی که این موضوع هیچ ارتباطی به معاونت حقوقی باشگاه ندارد. این قراردادها توسط افراد دیگری بسته شده و مسئول دفاع از آنها در فیفا نیز وکیل سوییسی بوده است. ما فقط قرارداد عکاشه حمزاوی و یوری جفرسون را در نیم فصل امسال امضا کردیم که خیالم راحت است هرکسی جای من بیاید برای پدرم صلوات می‌فرستد. متاسفانه هجمه هایی علیه تیم حقوقی باشگاه به راه افتاده است که اگر حقایق بیان شود، هم موجب سرافرازی ما خواهد شد و هم موجب سرافکندگی حامیان وکلای خارجی.

OSllcpIGcO2a

کاراندیش درباره شانس تراکتور برای برگرداندن احکام صادر شده خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم این احکامی که علیه باشگاه صادر شده را برگردانیم. البته در پرونده‌های حقوقی چیزی صد درصد نیست اما در ماجرای استوکس با توجه به اینکه اسنادی داریم که ثابت می‌کند او یک سوم مدت قراردادش در تمرینات غیبت داشته می‌توانیم آن را ثابت کنیم. از این رو 45 روز زمان داریم.

وی افزود: من در یک متن 3 صفحه‌ای نواقصی که در پرونده استوکس و اروین و دفاع از آنها وجود داشته را نوشتم و به مدیریت باشگاه ارائه کردم. تصمیم گیری دراین خصوص با مدیریت تراکتور است اما فکر می‌کنم اگر به جای خوردن فریب این وکلای چشم آبی به افراد داخلی اعتماد شود، نتایج بهتری می‌گیریم. ما زمان برای دفاع کردن داریم و انشاالله همه چیز خوب پیش برود.

کاراندیش درباره احتمال محرومیت تراکتور بیان کرد: شک نکنید این پرونده‌ها منجر به صدور حکم قطعی و محرومیت برای تراکتور نمی‌شود. چون زمان وجود دارد و می‌شود یا رای را برگرداند یا اینکه جریمه را پرداخت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۸۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان