//
کدخبر: ۲۴۹۷۵۴ //

وقتی عجله کار دست استقلال می دهد

مشکلی که امروز برای باشگاه استقلال به‌وجود آمده بی‌شباهت به نوعی خودزنی خودخواسته نیست که دو گروه از مدیران وقت این مجموعه اقدام به انجام آن کردند!

 وقتی عجله کار دست استقلال می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

وینفرد شفر در پایان فصل ۹۷-۹۶ موفق شد همراه با تیم استقلال قهرمانی جام حذفی را برای این مجموعه به ارمغان بیاورد. فصلی که این تیم لیگ را به شکلی بد آغاز کرده و حتی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه تا قعر جدول و رده شانزدهمی پایین رفت. مدیران وقت از ذوق بیش از حدی که بابت این قهرمانی مهم داشتند شبی که این تیم در خرمشهر توانست قهرمانی جام حذفی را در مصاف با خونه‌به‌خونه بابل (تیم اسکوچیچ) به دست بیاورد وینفرد شفر را در هتل پای میز قرارداد نشانده و او را تا دو فصل دیگر (لیگ هجدهم و نوزدهم) به عنوان سرمربی استقلال معرفی کردند.

قطعاً نیتی که مدیریت وقت باشگاه در آن شب در سر داشت چیزی جز کسب موفقیت‌های بیشتر با مربی شناخته شده آلمانی نبود، اما حالا و پس از رسیدن حکم ۵۵۰ هزار دلاری که شفر از فیفا در دست دارد می‌توان دریافت، می‌شد تصمیماتی بهتر گرفت! تصمیماتی که کاری خارق العاده و موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌رسند.

اینکه می‌شد با وینفرد شفر قراردادی یک ساله بست، موضوع عجیبی نیست. قطعاً وینفرد شفر ۶۸ ساله (که حالا ۷۰ ساله شده است) به قرارداد یک ساله هم راضی می‌شد و یا لااقل اگر دوست داشت قراردادش را دو ساله ببندد می‌شد با در نظر گرفتن سن و سالش، شروط سختی برای ادامه‌دار شدن همکاری طرفین گذاشت که به‌طور مثال، منوط به توافق در پایان فصل اول باشد، اما مدیریت وقت باشگاه حرفی دیگر را در آن شب به شفر می‌زند. عباس ملکی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که آن شب در آن جمع غیبت داشت مدتی بعد در مصاحبه‌ای اعلام کرد وزارت ورزش با قرارداد دوساله موافق نبوده است.

با این همه، تصمیم عجولانه بعدی درباره قراردادی که با وینفرد شفر بسته شد به اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد. جایی که در اقدامی کم‌سابقه مدیریت باشگاه استقلال از ورود سرمربی تیم به محل تمرین ممانعت کرده و باعث شد تا وینفرد شفر با استناد به اتفاقات همان روز علیه باشگاه استقلال اقدام کرده و حالا حکمی سنگین علیه استقلال بگیرد!

«عجله کار شیطان است!» ضرب‌المثل معروفیست که شاید بار‌ها از زبان بزرگتر‌ها شنیده باشیم و اینجا مشخصاً در مورد استقلال و وینفرد شفر کاملاً صدق می‌کند. دو اتفاق مشابه در عقد و فسخ قرارداد، هر دو ناشی از تصمیم عجولانه دو دسته از مدیرانی است که وزارت ورزش آن‌ها را در رأس این باشگاه نشاند و هر دو (سیدرضا افتخاری و امیرحسین فتحی) اشتباهاتی مشابه را تکرار کردند! یکی احساسی و بی‌تدبیر قرارداد بست و یکی احساسی و بی‌تدبیر فسخش کرد! می‌شد شفر را که تا همان روز اخراج هم تیمش در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر بود برای ۵ بازی باقی‌مانده تا پایان فصل حفظ کرد و سپس با روشی مؤدبانه‌تر عذرش را در فضایی دوستانه خواست و جلوی این ضرر چند میلیاردی را گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۷۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان