//
کدخبر: ۲۴۹۵۴ //

کی روش و تصمیم جنجالی اش!

با اصرار سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به خلوت بودن اطراف تیم ملی، پروسه مذاکره برای بازگشت مربیان ایرانی به کادر فنی تیم ملی به بعد از بازی با ازبکستان موکول شد.

کی روش و تصمیم جنجالی اش!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس سازمان تیم‌های ملی اخیرا اعلام کرده به زودی اخبار خوبی درباره موضوع دستیاران ایرانی کی‌روش توسط مهدی تاج که پیگیر این موضوع است اعلام خواهد شد.

پانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۵ بود که کارلوس کی‌روش در تصمیمی جنجالی، بعد از اخراج ۷ بازیکن رسپولیس از اردوی تیم ملی در امارات، تمام دستیاران ایرانی خود در کادر فنی را از کار کنار گذاشت.

وی در مرحله اول به دستیارانش دستور بازگشت به تهران را داد اما وقتی آنها با دستور مهدی تاج به باشگاه ایرانیان دبی بازگشتند عصبانیت این مربی پرتغالی به اوج رسید و تصمیم به قطع همکاری کامل با این نفرات گرفت.

هر چند مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در همان مقطع بلافاصله عازم دبی شد تا ضمن مذاکره با کی‌روش، او را از تصمیم جدی خود منصرف کند. اما نه تنها کی‌روش به درخواست تاج توجه نداشت، بلکه درخواست رئیس فدراسیون برای بازگشت به همراه کاروان تیم ملی به ایران را هم نپذیرفت.

در این مدت هم البته طبق اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، مدیران فدراسیون در حاشیه برگزاری چند جلسه با کی‌روش، موضوع دستیاران ایرانی را با سرمربی تیم ملی در میان گذاشته‌اند اما او تاکید داشته که در مقطع فعلی نیازی به استفاده از مربی ایرانی ندارد. نتیجه ندادن مذاکرات هم باعث شد که مدیریت فدراسیون فوتبال اظهار نظر شفافی درباره چرایی اتفاقات رخ داده و آنچه در آینده پیش خواهد آمد نداشته باشد.

حالا با گذشت چهار ماه از اخراج دستیاران ایرانی، رئیس سازمان تیم‌های ملی و مشاور عالی اجرایی رئیس فدراسیون خبر داده که به زودی اخبار خوبی توسط مهدی تاج درباره مربیان ایرانی کادر فنی تیم ملی اعلام خواهد شد.

محمدرضا ساکت در شرایطی این صحبت را مطرح کرده که منابع آگاه در فدراسیون فوتبال به خبرنگار گروه ورزشی میزان، خبر دادند که تصمیم‌گیری و صحبت درباره آینده مربیان ایرانی به بعد از بازی تیم ملی مقابل ازبکستان و قطعی شدن صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موکول شده و این چیزی است که کارلوس کی‌روش روی آن تاکید داشته تا به همه نشان دهد بدون همکاران ایرانی خود هم تیم ملی می‌تواند نتایج درخشانی بگیرد!

مهرداد خانبان، آنالیزور کی‌روش یکی از نفرات اخراجی بود که سرمربی تیم ملی به جای او میگل، آنالیزور پرتغالی را به کادر اضافه کرده است. شنیده می‌شود با کنار رفتن مدیر رسانه‌ای سابق تیم ملی هم، مهدی تاج یکی از چهره‌های رسانه‌ای معتمد خود را قرار است به زودی به عنوان مدیر رسانه‌ای سازمان تیم‌های ملی معرفی کند!

با توجه به اتفاقات ما‌ه‌های اخیر هم بعید به نظر می‌رسد که جواد نکونام حتی با تایید کی‌روش حاضر شود به تیم ملی بازگردد و این قضیه احتمال دارد درباره افشین پیروانی هم صادق باشد واین دو چهره شاخص فوتبال ایران برای دفاع از همکاران ایرانی قید بازگشت به تیم ملی را بزنند. در حال حاضر آن چیزی که برای همه روشن شده عدم حضور دستیاران ایرانی کی‌روش در بازی با ازبکستان است.

اینکه بعد از آن چه اتفاقاتی رخ خواهد داد سوالی است که گذر زمان جواب آن را مشخص خواهد کرد اما مدیران فدراسیون فوتبال که علاوه بر کی‌روش باید از مربیان ایرانی طرف قرارداد خود هم حمایت کنند، باید برای یک سوال مهم دیگر هم جوابی قانع کننده پیدا کنند؛ اینکه بازگشت مربی ایرانی به کادر فنی تیم ملی، بعد از بازی با ازبکستان چه اهمیتی می‌تواند برای مربیانی داشته باشد که از حضور در مهم‌ترین بازی‌ها و جشن صعود احتمالی حذف شدند؟

منبع: پارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان