//
کدخبر: ۲۴۸۶۰ //
کارم سر و کله زدن با بازیکنان میلیاردی است؛

پورعلی‌گنجی: ژاوی یک فرشته است

مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش باشگاه السد می گوید که ژاوی هرناندز نسبت به رائول گونزالس از شخصیت برجسته تری برخوردار است.

پورعلی‌گنجی: ژاوی یک فرشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم السد قطر که سال خوبی را همراه این تیم و همینطور تیم ملی پشت سر گذاشت در مصاحبه ای به تشریح آینده خود و احتمال حضور در اروپا، تفاوت لیگ قطر و ایران، شخصیت برجسته ژاوی و همینطور نقش کلیدی کی روش در شکل گیری فوتبالش پرداخته است.

•  السد در لیگ قطر دوم شد و  جام حذفی را برد؛ الان هم در امیرکاپ بین چهار تیم است. به نظرت شرایط چطور است در تیم السد؟

فکر می کنم در لیگ قطر از نظر شخصیتی بهترین تیم هستیم، چرا که همه بازی ها را بردیم و فقط یک بازی را با کم شانسی باختیم؛ ما لیگ را به خاطر بازی هایی از دست دادیم که با بی دقتی همه تیم در آنها نتوانستیم تیم های کوچک را ببریم و اینکه با بدشانسی لیگ را با کم آوردن 2 امتیاز از دست دادیم. اما خدا را شکر جام حذفی را توانستیم ببریم و به کمترین حقمان رسیدیم. الان هم بین چهارتای امیرکاپ هستیم. دیروز بازی داشتیم و بردیم؛ امیدوارم خیلی خوب و با تمرکز بازی کنیم و بتوانیم یک جام دیگر هم بگیریم.

•  به عنوان یک مدافع وسط که در تیم السد بازی می کنی، فصل برایت چطور سپری شده و در مجموع چقدر خودت از عملکردت رضایت داری؟

خوب خدا را شکر فصل برای من خیلی خوب بود. من دو سه بازی را از دست دادم به خاطر اینکه کل تیم می گفتند که بازی کنم، آن بازی کردن ها باعث شد تا هم خودم را از بازی بیاندازم و در دو سه بازی نباشم و هم اینکه برای تیمم جوری که باید و شاید بازی نکنم. غیر از یک بازی که قرمزگرفتم و دو تا بازی مصدوم بودم همه مربیان و باشگاه خدا را شکر راضی هستند. در توان خودم در دفاع خوب کار کردم و در حمله هم سعی می کنم روی سانترهای ژاوی هرناندز و بقیه بچه های تیم تا جایی که می توانم خوب کار کنم. خدا را شکر تا اینجا که همه چیز خوب بوده و امیدوارم در چند بازی باقی مانده هم شرایط خوب پیش برود.

•  با توجه به اینکه فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنی، فکر می کنی اگر امسال در مرحله گروهی حاضر می شدید، شرایطتان چطور پیش می رفت؟

احساس می کنم تیم ما می توانست در مرحله گروهی قرار بگیرد. در قطر تیم ما خیلی خوب است ولی در خارج از قطر و مخصوصا در ایران تیم های قطری با تماشاگران پرشوری که وجود دارند، برایشان این موضوع جالب است و کارشان خیلی سخت می شود.

•  آیا فکر نمی کنی بدشانسی آورد که پلی آف را در خانه حریف بازی کردید؛ آیا اگر در بازی برابر استقلال میزبان بودید شرایط برای شما تغییری می کرد؟

اگر آن بازی در قطر بود شرایط برای استقلال خیلی سخت می شد. شانس برای بالا رفتن داشتیم؛ ولی خوب خدا را شکر که استقلال بالا رفت؛ به هر حال استقلال تیم ایرانی است و من عرق ایرانی دارم؛ امیدوارم در مرحله گروهی هم نتایج خوبی بگیرند.

•  بازی در قطر قطعا از نظر مالی اقناع کننده است؛ اما آیا از نظر فنی هم اقناع کننده است و به فوتبالیستی مثل پورعلی گنجی کمک می کند؟

من از روزی که به قطر آمدم با مربیان بزرگی کار کردم که آقای کی روش هم آنها را می شناسد. فکر می کنم آقای کی روش زمانی با آقای فریرا کار می کردند و آدم بزرگی است؛ ژاوی هم همیشه از او تعریف می کند. فریرا خیلی آدم بزرگی است و من هم جدا از اینکه از آقای کی روش و مربیان دیگر کار کردم و یاد گرفتم، خیلی چیزها هم از این مربی یاد گرفتم و به تجربیاتم اضافه شده است. به هر حال بازیکن بزرگی مثل آقای ژاوی هم است؛ من اگر آقا می گویم واقعا آقا است و از همه لحاظ خیلی آدم بزرگی است و خیلی چیزها یاد گرفتم. الان احساس می کنم می توانم در تیم های متوسط در حد خودم ظاهر شوم و افتخار آفرینی کنم؛ فکر می کنم الان وقت رفتن به جاهایی است که می توانم.

•   تو با وجود همه شایستگی هایت با یک تصادف پیراهن تیم ملی را پوشیدی؛ فکر می کنی الان در میان جوان ها الان بازیکنی هست که اگر به او فرصت داده شود، بتواند خود را در سطح یک بازیکن ملی نشان دهد؟

خوب تصادف که می گویید لطفی از طرف خدا بود؛ مصدومیت بازیکنان و نبودنشان. اعتماد آقای کی روش که اصلا جای گفتن نیست و فکر می کنم همه اش به خاطر اعتماد آقای کی روش بوده است. خیلی از مربی ها این کار را انجام نمی دهند. آقای کی روش جرات کرد و من را گذاشت. خدا را شکر می کنم در آن مقطع به اندازه کوچکی اعتمادش را جلب کرده باشم. امیدوارم در آینده هم بتوانم کمک کنم. در مورد بازیکنان جوان هم باید بگویم که بازیکنان جوان خوبی در دفاع داریم؛ نمی توانم اسم ببرم ولی اگر بازیکنی می خواهد در سن 19،20 بازی کند باید مربیان به آنها اعتماد کنند. در لیگ قطر بازیکنان 18 ساله بازی می کنند و امیدوارم این اتفاق توسط مربیان ایران هم رخ دهد و بازیکنان جوان ما روز به روز پیشرفت کنند.

•  به عنوان یک مدافع تفاوت سطح بین لیگ ایران و قطر چیست؛ یعنی در ایران با چه تیپ مهاجمان روبرو هستید و چه تیپ مدافعانی در این لیگ بازی می کنند و در لیگ قطر مدل بازیکنان به چه شکلی است؟

به نظرم در لیگ ایران بیشتر از جان و دل مایه می گذارند و فقط به این فکر می کنند که باید برای تیم دوید و از جان مایه گذاشت ولی در قطر چند بار که روی پای بازیکنی محکم بروی دیگر سمتت نمی آیند. مطمئنا لیگ قطر برای پست دفاع خیلی سخت است، چون تمام پست های جلو بازیکنان میلیونی هستند؛ یعنی 3 میلیون دلار، 4 میلیون دلار؛ قشنگ 15 میلیارد قیمت آنها است. مطمئنا باشگاه پولی که بابت آنها می دهد کیفیت بالایی هم دارند؛ بازیکنان برزیلی، اسپانیایی، اروگوئه ای هستند که کنترل کردن آنها سخت است و می شود جلوی انها تجربه کسب کرد. به هر حال آدم جلوی این بازیکنان اشتباه می کند. در لیگ ایران هم مهاجمان خوبی مثل مهدی طارمی ، کاوه رضایی و .. را داریم ولی بازیکنی که سرشناس باشد هست ولی تعدادشان کم است.

•  تا چه زمانی با السد قرارداد داری؛ با توجه به اینکه سن و سال مناسبی برای انتقال به اروپا به عنوان یک مدافع داری، دوست داری در قطر ادامه بدهی یا در اروپا به فوتبالت ادامه بدهی؟

من 6 ماه دیگر قرارداد دارم. فعلا مدیر برنامه هایم در حال پیگیری کارهایم برای رفتن به اروپا است و اگر تیمی پیدا بشود که خوب باشد و مربی اش به من اعتقاد داشته باشد به اروپا می روم وگرنه فعلا قصدی برای بازگشت به اروپا ندارم. با ژاوی هم در مورد این قضیه خیلی صحبت کردم و او هم با روی باز پذیرفت و گفت هر کمکی از دستش بر بیاد انجام می دهد. ژاوی هم با مدیر برنامه هایش در این خصوص صحبت کرده و اگر جلوتر برویم می گویم که چه تیمی است؛ امیدوارم تصمیم خوبی برای آینده ام بگیرم.

•  ژاوی هرناندز با چه کسانی در تیم رابطه خوبی دارد؟

ژاوی با همه بازیکنان تیم خیلی خوب است. ولی با بازیکنان خارجی بیشتر ارتباط برقرار می کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و با او میگیم میخندیم و شوخی می کنیم. اصلا انگار نه انگار که کاپیتان بارسا و اسپانیا بوده و تمام جام های دنیا را برده است؛ من بعضی وقت ها فکر می کنم چقدر آدم می تواند شخصیت قوی داشته باشد و اینقدر فروتن و سر به زیر باشد. آدم خیلی خوبی نسبت به رائول است که کسی را تحویل نمی گرفت؛ حتی بعضی اوقات هم با کسی عکس نمی گرفت ولی ژاوی به بچه کوچک هم مانند بزرگترها احترام خاصی می گذارد و فکر می کنم در آینده احتمال اینکه با   قرارداد بالا مربی السد شود زیاد است و سال دیگر هم تمدید کرده و فکر نمی کنم به بارسلونا برود، چون قراردادش را تمدید کرده است.

•  به عنوان سوال پایانی کمی بیشتر در مورد رابطه ات با ژاوی و شخصیت او صحبت کن.

در مورد آینده ام با او صحبت می کنم و خودش هم گفت که پول اروپا خیلی کم است و از 100 هزارتا تا 400 هزار تا است. تیم های اسپانیا و پرتغال اصلا پول ندارند و بازی کردن در آنجا خیلی راحت نیست. می توانی در آنجا بازی کنی ولی باید شرایط تیم را بسنجی، شرایط مربی را بسنجی، شرایط بازی کردن خودت را بسنجی و از این دست صحبت ها که با هم انجام می دهیم. من هم به او گفتم که اگر قرار باشد تصمیمی بگیرم به او می گویم تا بتوانم تصمیم خوبی بگیرم. خیلی آدم خوبی است و همه جوره می توانید روی کمک او حساب کنید. از نظر شخصیتی خیلی چیزها از او یاد گرفتم. به نظرم آدم عادی نیست و یک فرشته است. هر چه از ژوای بگویم باز هم کم گفته ام.

01196341

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان