//
کدخبر: ۲۴۷۲۵۲ //
شکایت 3 خارجی دو پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را می‌بندد؟

بدهی ۳ میلیاردی، اولین دردسر مدیریتی فتح‌الله‌زاده

اولین روز کاری سرپرست جدید استقلال توام شد با خبری که می‌تواند برای طرفداران این تیم همچون شوک بزرگی قلمداد شود.

بدهی 3 میلیاردی، اولین دردسر مدیریتی فتح‌الله‌زاده

به گزارش فرتاک نیوز، علی فتح‌الله زاده در حالی امروز کار خود را در باشگاه استقلال در چهارمین تجربه مدیریتی این باشگاه آغاز کرد که در بدو ورود به ساختمان باشگاه با خبری مربوط به بدهی‌های بین‌المللی روبه رو شد و باید خود را برای پرداخت 3 میلیارد تومان تا روزهای پایانی سال آماده کند. بنا به آنچه سیستم مالی باشگاه گزارش داده است، استقلال در حال حاضر با 3 پرونده بدهی ارزی خود به بازیکنان خارجی دست و پنجه نرم می‌کند که تامین بودجه بدهی‌ها در حدود 250 هزار دلار یا به نوعی حدود 3 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

علی فتح‌الله‌زاده که امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای خود به نوعی اشاره کوچکی به این ماجرا داشت بایدجدی تر از همیشه پرونده‌ بدهی‌های بازیکنان خارجی باشگاه را روی میز کار خود قرار دهد؛ تا جایی که گفته می‌شود گادوین منشا، سرور جپاروف و ایسما بازیکنانی هستند که به شدت پیگیر مطالبات خود از استقلال بوده و با شکایت های خود به مراجع بین‌المللی در صدد دریافت مطالبات شان هستند.

آنطور به گوش می‌رسد استقلال اگر تا بیستم یا نهایتا تا بیست و پنجم اسفند ماه نتواند رضایت این سه بازیکن را جلب کند، حداقل با شکایت یکی، دو بازیکن از این جمع با محرومیت و جریمه سنگینی روبه رو می‌شود که می‌تواند بحرانی بزرگ برای آنها در پی داشته باشد. آنطور که شنیده می‌شود دوپنجره محرومیت از نقل و انتقالات کمترین تبعات این شکایت‌ها و پرونده های مالی جدید است که استقلال باید قبل از صدور حکم تسویه حساب خود را با آنها انجام بدهد و مانع از صدور حکم جدید از سوی فیفا شود.

طلب سرور جپاروف درست از یکسال و نیم پیش پابرجا باقی مانده و جدی‌ترین پرونده در جمع 3 بازیکن مذکور برای این هافبک ازبکستانی است که بعد از جدایی از استقلال و حضور در باشگاهی قزاقستانی دیگر به فوتبال خود ادامه نداد و ترجیح داد در دوره‌های مربیگری شرکت کند. این بازیکن ازبک از طریق مدیربرنامه های خود در یکسال گذشته به شدت پیگیر دریافت مطالباتش شده و گویا شکایت او به کمیته انضباطی فیفا جدی‌ترین تهدید برای استقلال محسوب می‌شود. ضمن اینکه گادوین منشا بازیکن این روزهای گل گهر سیرجان مطالباتی از استقلال دارد گویا پیگیری‌های او از طریق فدراسیون فوتبال و مراجع داخلی ادامه داشته است.

البته در این بین ایسما گونزالوس بازیکن قرضی از باشگاه پاختاکور که بیشترین طلب را دارد، فعلا شکایت رسمی انجام نداده اما طی مذاکراتی که با مدیران قبلی باشگاه داشته امیدوار است تا اواسط اسفند ماه یعنی قبل از پایان پرونده سال 98 مطالبات 125 هزار دلاری خود را دریافت کند. اما با شرایط مالی فعلی بسیار بعید است این پول به حساب بازیکن سابق آفریقایی- اروپایی آبی ها واریز شود. از همین رو هیچ بعید نیست او هم از طریق وکلای خود شکایت رسمی به کمیته انضباطی فیفا داشته باشد. نکته حائز اهمیت این ماجراها به تعدد شکایت‌های انجام شده از استقلال در کمیته انضباطی فیفا است که همین مسائل نه تنها AFC را به صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال از سوی فدراسیون فوتبال حساس کرده بلکه با حساسیت‌های بیشتری نیز از سوی فیفا مواجه شده است.

حال باید منتظر ماند و دید علی فتح‌الله‌زاده که در اولین روز حضور چهارمین تجربه مدیریت وعده ساخت ورزشگاه 35 هزار نفری را به طرفداران استقلال داده بود و همچنین به اعتراف بدهی 120 میلیاردی(40 میلیارد مالیات و 80 میلیارد به ارگان‌ها و اشخاص) با این مشکلات جدید چگونه کنار خواهد آمد. او که خوب می‌داند باید به هر شکلی شده این تسویه حساب ها را تا قبل از بیستم اسفند انجام بدهد، حال در کنار بدهی‌هایی که به بازیکنان و مربیان فعلی وجود دارد، باید سخت در تلاش باشد تا بودجه 250 هزار دلاری برای تسویه حساب با 3 بازیکن خارجی سابق را و ممانعت از حکم محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی را تامین کند. پنجره‌هایی که فتح‌الله‌زاده تبحر خاصی در آن برای جذب بازیکنان و ستاره‌های بزرگ دارد و در تمام سال‌های گذشته که در راس باشگاه بوده بیشتر محبوبیتش را نیز به خاطر همین پنجره‌های نقل و انتقالاتی به دست آورده است. مسلما محرومیت از نقل و انتقالات نمی‌تواند خبر خوبی برای او در بدو ورود دوباره به باشگاه استقلال باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان