تاریخ انتشار: 1395/05/28 13:31
کد خبر: 267026

مهینی: بستر برای پیشرفت فوتبال بانوان فراهم نیست

سرمربی فوتبال نوجوانان دختران اظهار کرد هیچ بستری برای پیشرفت فوتبال بانوان فراهم نیست
مهینی: بستر برای پیشرفت فوتبال بانوان فراهم نیست

به گزارش سرویس فوتبال بانوان فرتاک ورزشی،شادی مهینی، سرمربی فوتبال نوجوانان دختران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در تلاش است ملی پوشان نوجوان را از لحاظ روحی و روانی آماده کند، در مورد شرایط کنونی تیمش گفت: دختران فوتبالیست نوجوان بسیار تکنیکی هستند و باید بیشتر از لحاط روحی و روانی روی آنها کار کرد. ملی پوشان تجربه حضوردر رقابت هایِ هم سطح قهرمانی آسیا را نداشتند. اطلاع داریم که تیم چین تایپه جزو چهار تیم برتر است. با تماشای فیلم بازی های سنگاپور نقاط ضعف آنها مشخص می شود چراکه پیش از رقابت های اصلی وارد میدان دیگری نشدند. در واقع بازی نخست ملی پوشان در مسابقات اصلی، نخستین بازی تدارکاتی آنها می شود. ملی پوشان زمانی‌که وارد زمین مسابقه می شوند، همیشه بازی را به خود می‌بازند. من و همکارانم در تلاش هستیم ملی پوشان را از نظر روحی و روانی به سطح آمادگی برسانیم.

هفته آینده دور مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا فوتبال نوجوانان به میزبانی بنگلادش برگزار می شود. مهینی درباره نحوه آماده سازی ملی پوشان نیز گفت: سوم شهریور تیم ملی به رقابت ها اعزام می شود. در دو اردوی پایانی، بازی تدارکاتی با تیم های سیرجان و بم برگزار کردیم اما این بازی های تدارکاتی داخلی نمی تواند محک جدی برای ملی پوشان باشد. در رقابت های قهرمانی آسیا در سال جاری، 6 تیم در هر گروه حضور دارند و پنج بازی را باید انجام دهیم. با گذشت هر بازی، ملی پوشان از لحاظ جسمانی تحلیل خواهند رفت.

در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا، تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر با تیم های قرقیزستان، بنگلادش، چین تایپه، سنگاپور و امارات همگروه است. سرمربی تیم ملی صعود از این مرحله را سخت ارزیابی و خاطر نشان کرد: با تیم های بسیار سختی همگروه شدیم. صعود از این مرحله بسیار سخت است. همچنین تعداد تیم ها در هر گروه زیاد است، اگر چهار تیم حضور داشتند، پیش بینی امکان‌پذیر بود ولی با توجه به 6 تیم بودن گروه، پیش بینی صعود سخت است. حریفان ما دست و پا بسته نیستند. رقیبان مانند تیم ما از دور مقدماتی دو سال گذشته توقف نداشتند. تمرین، مدارس فوتبال و لیگ نیز داشتند.  در ایران در رده سنی نوجوانان، مسابقه و بازی های تدارکاتی نداریم و قطعا از سایر کشور ها عقب تر هستیم. سرنوشت هر تورنمنتی به بازی نخست بستگی دارد و بازی نخست ما با تیم میزبان است. امیدوار هستم نتیجه قابل قبولی را کسب کنیم.

سرمربی فوتبال نوجوانان دختران در ادامه افزود: دو سال پیش با تیم ملی اردن بازی کردیم و توانستیم هفت گل به آنها بزنیم اما همان اردن امسال میزبان رقابت های زیر 18 سال است. آنها همان بازیکنان را به سطح آمادگی خوبی رساندند و پیشرفت داشتند. امیدوارم با جلساتی که با کمیته فنی و امور بانوان برگزار می کنیم، شاهد تغیراتی باشیم. عربی عامری پس از بازگشت از اردن در تلاش است بستر خوبی را برای فوتبال فراهم کند. ساکت، مدیر تیم های ملی نیز بسیار علاقمند است زیر ساخت ها را گسترش دهد. امیدوار هستم این اتفاقات رخ بدهد.

هفته گذشته کلاس استعداد یابی با حضور نمایندگان هر استان برگزار شد. مهینی با اشاره به این کلاس بیان کرد: در این کلاس گله‌مند بودند چرا بازیکنان برخی استان ها دعوت نمی‌شوند که من در پاسخ به آنها گفتم چرا بستر فوتبال را در استان خود فراهم نمی کنند. اگر بستر فراهم شد و من به استان ها سر نزدم، آن وقت جای گله است. خواهش من از هیات‌ها این است به همان اندازه که برای فوتبال مردان سرمایه گذاری می کنند، به تیم ملی زنان نیز کمک کنند چراکه این بسیار برای ما مهم است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27j9vd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست شاگردان مهینی برابر شهرداری بم
در دیداری دوستانه؛