//
کدخبر: ۲۴۳۴۲ //

رازهای پنهان کی روش از زبان دوستش!

9 سال پیش، یونایتدها موفق شدند با گل دیدنی پل اسکولز در خانه از سد بارسلونا گذشته و به فینال لیگ قهرمانان در مسکو در سال 2008 صعود کنند.​​​​​​​

رازهای پنهان کی روش از زبان دوستش!
به گزارش فرتاک نیوز،

اگرچه گل دیدنی اسکولز بزرگترین خاطره آن دیدار است، اما نباید فراموش کرد که شیاطین سرخ طی دو دیدار رفت و برگشت به شدت تحت فشار برابر بارسایی بودند که در آستانه تبدیل شدن به تیمی غیرقابل شکست در سطح فوتبال اروپا بود.

اما منچستریونایتد درآن دیدار مقاومت بسیار خوبی نشان داد که تا حدی زیادی باید آن را مدیون دستورات تاکتیکی کارلوس کی روش باشد.

شاید زمانی که مرد پرتغالی از نیمکت یونایتدها جدا شد، ارزش های واقعی خود خصوصا به عنوان مرد پشت صحنه افکار تاکتیکی در عرصه های اروپایی مشخص شد.

مایکل کریک، هافبک باتجربه منچستر در گفتگو با اسکای اسپورت، فاش کرد که کارلوس کی وش چکونه با تغییر تاکتیک در سیستم 2-4-4، حملات بارسلونا را بی اثر کرد.

کریک گفت: "به علت حضورهمزمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان، بازی های ما با فشار و شدت فراوانی در حال برگزاری بود و ما زمانی برای انجام تمرینات فیزیکی و تمرینات دیگر را نداشتیم اما کارلوس کی روش تصمیم گرفت تا دو تا از تشک های باشگاه بدنسازی را به زمین تمرینی منتقل کند.

کی روش تشک ها را روی زمین قرار داد و آنطور که در یاد دارم من و اسکولز از بازیکنان خط میانی و فردیناند و ورز براون از بازیکنان خط دفاعی را صدا کرد و تشک ها را بین ما قرار داد.

بعد از این اتفاق، کی روش از ما خواست به مدت 5 دقیقه اجازه ندهیم توپ به تشک ها برخورد کند و به هر طریقی باید جلوی این اتفاق را بگیریم. بعد از آن کی روش این شرایط را به سبک بازی بارسلونا تشبیه کرد و اذعان داشت این همان کاری است که ما باید در مقابل محوطه جریمه خودمان برابر بازیکنان بارسلونا انجام دهیم.

ما با همان سیستم 2-4-4 به مصاف بارسلونا رفتیم و با بستن فضاها موفق شدیم در بازی رفت با تساوی بدون گل نوکمپ را ترک کرده و در خانه نیز آنها را مغلوب کنیم. کارهایی اینگونه کوچک است که شما را تفکر وا می دارد."

در دورانی که فرگوسن هدایت یونایتد را بر عهده داشت، آنها معمولا کار دشواری برای تحمیل سبک بازی خود به حریفان نداشتند.

اما در بازی های بزرگ که معمولا شاهد استفاده از برنامه دوم یا تغییرات شگفت انگیز تاکتیکی در بازی شیاطین سرخ بودیم، معمولا کی روش نقش اصلی را در پشت صحنه ایفا می کرد و خیلی از هواداران یونایتد هنوز هم روزهای حضور او و فرگوسن روی نیمکت منچستر را در آرزوی خود دارند.

 

منبع: پارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان