//
کدخبر: ۲۴۲۵۲۴ //

فرهاد مجیدی و تعویض های در حد فاجعه

تعویض مهدی قائدی و خروج او از دربی ۹۱ ناخود آگاه فوتبالی ها را به یاد دو سه تعویض تاثیرگذار در فوتبال ایران انداخت.

فرهاد مجیدی و تعویض های در حد فاجعه
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد مجیدی با خارج کردن مهدی قائدی در دربی بی شک نقش اثرگذاری در به تساوی کشاندنِ یک بازی پیروز شده داشت. مشابه این تعویض در طول تاریخ فوتبال ایران رخ داده است که ما به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

یک: نیمه نهایی هفتمین دوره جام ملتهای آسیا مصاف ایران و کویت در نبرد پیش از فینال درتب وتاب حمله عراق به ایران حساسیت بازی را دوچندان کرده بود بازی تا اوایل هافتایم دوم پایاپای پیش میرفت که دراین لحظه حسن آقای حبیبی سرمربی موقر تیم ملی حقیقیان هافبک تیم را که تا آن لحظه بازی خوبی از خود ارائه داده بود را از بازی خارج میکند و نعلچگر بجای ایشان وارد زمین میشود و لحظاتی پس ازاین تعویض نابهنگام جاسم یعقوب گل اول را وارد دروازه حجازی میکند تا یک دهه رکورد شکست ناپذیری ایران در مصاف حریفان آسیایی از بین برود.

دو: چهارسال بعد بازهم نیمه نهایی این بار سنگاپور ومصاف با عربستان قدرت نوظهور آسیا، اگر ابراهیمی کمی درایت بخرج میداد و ناصر محمدخانی که در اوج دوران بازیگریش بود را تعویض نمیکرد این تیم شایسته ایران بود که راهی نبرد با چین میشد اما ورود رضا احدی بجای محمدخانی باعث پیشروی و آزادی عمل دفاع کناری سعودیها شد و بر اثر فشار بیش از حد عربستان موجب شد بیانی به اشتباه دروازه خودی را باز کند و در ضربات پنالتی طلا از مشتمان بیفتد.

سه: هفته پانزدهم جام باشگاههای تهران دربی سرخابیها که شانه به شانه هم رقابت نفسگیری داشتند، تک گل شاهرخ بیانی استقلال را به سمت قهرمانی هل میداد اما اشتباه پورحیدری در بیرون کشیدن کاپیتان تیمش که فصل رویایی داشت باعث شد لحظاتی بعد گل تساوی وارد دروازه عابدزاده شود تا این تساوی درحکم شکستی تلخ و از دست رفتن رویای قهرمانی باشد.

چهار: لیگ نوزدهم حرفه ای دربی برگشت تهران و نبرد حیثیتی فرهاد مجیدی در برابر گل محمدی، ستاره بدون چون و چرای دربی مهدی قائدی تکنیکی و ریزنقش است که هر بار توپ به او میرسد دفاع باتجربه پرسپولیس به مخاطره میفتد. نقش انکار ناپذیرش در گل دوم و دریبل دو مدافع کناری سرخها جزو خاطرات به یادماندنی دربی میماند. اما تعویض نابجای ستاره جوان آبیها باعث میشود مدافعان پرسپولیس نفس راحتی بکشند و استقلال را به عقب هل بدهند تا با زدن گل تساوی به چهارمین قهرمانی پیاپی امیدوارتر باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۵۲۴ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    این مربی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان