//
کدخبر: ۲۳۵۰۲۰ //

«دایی» و «پله» در سیبل روبرو؛ «رونالدو» و «مسی» کمان به دست

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در روزهای آغازین سال نو میلادی در گزارشی به رکوردهایی فوتبالی که در سال ۲۰۲۰ در خطر شکسته شدن، قرار دارند، پرداخت که در آن نام علی دایی به عنوان رکورددار بیشترین گل ملی جهان به چشم می‌خورد.

«دایی» و «پله» در سیبل روبرو؛ «رونالدو» و «مسی» کمان به دست
به گزارش فرتاک نیوز،

رکوردهای گزارش فیفا از قرار زیر است:

۶۴۳ گل برای یک باشگاه رکوردی جهانی است که توسط پسر جاودانه باشگاه سانتوس یعنی «پله» برجای گذاشته شده است. «لیونل مسی» در حال حاضر ۶۱۸ گل برای بارسلونا به ثمر رسانده است. مرد آرژانتینی علاوه بر این، برای رسیدن به رکورد ۷۷ گل پله به عنوان برترین گلزن ملی آمریکای جنوبی تنها به هشت گل نیاز دارد.

۱۸۴ بازی ملی رکوردی جهانی و متعلق به «احمد حسن» افسانه فوتبال مصر است. «احمد مبارک» (۱۷۹) و «بادر الموتاوا» (۱۷۸) در تعقیب وی هستند. هافبک عمانی و مهاجم کویتی هر ۲ در اوایل سال جدید میلادی ۳۵ ساله خواهند شد اما سال گذشته به ترتیب ۱۶ و ۱۲ بازی ملی بعه کارنامه خود اضافه کردند.

۱۸۴ گل ملی در بخش زنان به «اَبی ومباک» اسطوره فوتبال آمریکا تعلق دارد و «کریستین سینکلر» کانادایی تنها یک گل تا رسیدن به آن فاصله دارد.

۱۰۹ گل ملی در بخش مردان در اختیار «علی دایی» اسطوره فوتبال ایران است. «کریستیانو رونالدو» در جریان ۱۰ بازی برای تیم ملی پرتغال در سال ۲۰۱۹ آمار گل‌های ملی خود را به عدد ۹۹ رساند و به ترتیب برای رسیدن و شکستن این رکورد دست نخورده ۱۰ و یازده گل نیاز دارد. مهاجم ۳۴ ساله تیم ملی پرتغال می‌تواند به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در پنج دوره یورو (سه بار رسیدن به فینال) حضور می‌یابد و بدین ترتیب می‌تواند به رکورد «میشل پلاتینی» دست یابد.

۱۰۰ امتیاز در یک فصل از لیگ جزیره که در فصل ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ توسط منچسترسیتی کسب شد، رکوردی است که لیورپول تهدیدی جدیدی برای شکستن آن محسوب می‌شود. قرمزهای آنفیلد در نیم فصل نخست لیگ برتر جزیره در فصل جاری از مجموع ۵۷ امتیاز ممکن ۵۵ امتیاز کسب کرده و برای شکستن این رکورد به ۴۶ امتیاز از نیم فصل دوم نیاز دارند.

۵۱ بازی بدون شکست رکوردی است که در اختیار پائوک در سوپر لیگ یونان است (۴۳ پیروزی، ۸ تساوی)؛ در صورتی که تیم شهر سالونیک ۱۳ بازی دیگر را بدون متحمل شدن شکست تاب بیاورند، می‌توانند نام خود را از این حیث به سومین تیم با رکورد طولانی‌ترین زنجیره بدون شکست در لیگ‌های اروپایی ثبت کنند.

۲۸ بازی بدون شکست رکورد استثنایی تیم ملی برزیل در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است که آنان قصد دارند این زنجیره را در صورت صعود به این تورنمنت در سال ۲۰۲۰ که میزبانی لیتوانی برگزار می شود، امتداد دهند. برزیلی‌ها از زمان شکست دراماتیک چهار بر سه مقابل اسپانیا در فینال جام جهانی ۲۰۰۰ در گواتمالا، در مجموع ۲۵ برد و سه تساوی کسب کرده‌اند البته سه تساوی مذکور در نهایت در ضربات پنالتی منجر به شکست آنان شده است؛ ۲ بار مقابل اسپانیا و یک بار نیز در سال ۲۰۱۶ در کلمبیا برابر تیم ملی فوتسال ایران.

۲۲ گلی که «دانیل پاسارلا» به ثمر رسانده، بیشترین تعداد گلی است که یک مدافع در عرصه بین المللی ثبت کرده است. «فرناندو هیه‌رو» برای اسپانیا ۲۹ گل به ثمر رسانده اما پست وی هافبک است. اما این رکورد تا کی برای پاسارلا دوام دارد؟ «سرخیو راموس» ۲۱ گل زده است. کاپیتان رئال در لالیگا ۶۴ گل به نام خود ثبت کرده و با رکورد «رونالد کومان» در لالیگا ۳ گل فاصله دارد.

۱۷ گل، بیشترین گل زده در کوپا آمریکا بوده و به طور مشترک در اختیار «نوربرتو مندز» و «ژیژینیو» برزیلی است که از دهه ۱۹۵۰ دست نخورده مانده است. «پائولو گوئررو» با سه گل خود در کوپا آمریکای سال ۲۰۱۹ در برزیل، آمار خود را به عدد ۱۴ گل رساند و برای افزایش آن به دیدار پرو مقابل تیم های برزیل، کلمبیا، اکوآدور و ونزوئلا در گروه دوم رقابت‌های سال ۲۰۲۰ چشم دوخته است.

۵ قهرمانی متوالی در رقابت‌های اروپایی (چه در بخش زنان و چه در بخش مردان) آماری است که می‌تواند لیونِ تحت رهبری «آدا هگربرگ» را به دومین باشگاه دارنده این عنوان تبدیل کند. «آلفردو دی استفانو» و «فرانتس پوشکاش» در فاصله سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ الهام بخش رئال مادرید در فتح پنج قهرمانی اروپایی بودند. «ویویان میدما» ستاره تیم آرسنال که در جریان چهار بازی در فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان زنان ۱۰ گل به ثمر رسانده، ۱۵ گل هگربرگ را که در یک فصل از این تورنمنت زده را هدف گرفته است.

۴ حضور متوالی با تیم ملی فوتبال زنان در فینال المپیک رکوردی است که «پیا سوندهاگه» ستاره اسبق تیم ملی فوتبال زنان سوئد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو آن را هدف گرفته است. او در المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ و المپیک ۲۰۱۲ لندن تیم ملی آمریکا را به قهرمانی و در المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ نیز تیم ملی سوئد را به مقام نایب قهرمانی رساند. «فورمیگا» هافبک تحت هدایت وی در تیم ملی برزیل که در ماه مارس ۴۲ ساله می شود، می‌تواند رکورد مسن‌ترین بازیکن حاضر در تاریخ المپیک را که هم اکنون در اختیار «مِگ» هموطن وی است، بشکند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۰۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان