//
کدخبر: ۲۳۴۴۷۵ //

شاهکار باورنکردنی گابریل کالدرون

سرمربی سرخ پوشان پایتخت در فصل نخست حضورش در این تیم توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و تیمش را به قهرمانی در نیم فصل رساند. قهرمان کردن این پرسپولیس یک شاهکار بود که مرد آرژانتینی آن را خلق کرد.

شاهکار باورنکردنی گابریل کالدرون
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها کالدرون خوب نتیجه می گیرد. پرسپولیس روزهای درخشانی را با برانکو ایوانکوویچ تجربه کرد و اغراق نمی کنیم اگر بگویم که بهترین دوران تاریخ سرخ پوشان با این مربی کروات رقم خورد.

برانکو تیمی را تحویل گرفت که به سختی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست می آورد و از آخرین قهرمانی این تیم ۹ ساله گذشته بود اما بعد از چهار سال حضور تیمی را جا گذاشت که سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، قهرمانی در سوپر جام، قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی در آسیا را تجربه کرد.

برانکو سرانجام به هر دلیلی که بود پرسپولیس را ترک کرد و راهی لیگ عربستان شد.

پیدا کردن جایگزینی برای مربی موفقی چون برانکو بسیار سخت بود و در نهایت انتخاب سرخ پوشان کسی جز کالدرون آرژانتینی نبود که به عنوان نخستین مربی آرژانتینی تاریخ سرخ پوشان انتخاب شد.

روزهای سختی برای پرسپولیس پیش بینی می شد آن هم در لیگی که تراکتور سازی تا دندان مسلح بود و تیم امیر قلعه نویی مثل همیشه پرستاره و مدعی بود و استقلال هم برای کسب عنوان قهرمانی برنامه های زیادی داشت و تیم یحیی هم مثل همیشه مدعی و آماده بود.

کالدرون توانست با وجود این همه مدعی کسب عنوان قهرمانی و با وجود لغزش در بازی های بزرگ پرسپولیس را با اقتدار به قهرمانی در نیم فصل نخست برساند.

شاهکار کالدرون در پرسپولیس این بود که درحالی تیمش را به قهرمانی در نیم فصل رساند که خبری از مهاجم نوک آماده در این تیم نیست. علی علیپور از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و تنها در دو بازی توانسته برای پرسپولیس گلزنی کند.

تیمی که بدون مهاجم است چگونه می تواند عنوان قهرمانی را به دست آورد؟ در اختیار داشتن یک مهاجم نوک آماده برای هر تیمی از نان شب واجب تر است به ویژه اگر تیمی برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کند که در این حالت بسیار واجب تر می شود اما پرسپولیس بدون در اختیار داشتن چنین مهاجمی توانست قهرمان نیم فصل شود.

نکته جالب تر اینکه جایگزینی هم برای شماره ۹ پرسپولیس روی نیمکت وجود نداشت. قرار بود که جونیور براندائو عصای دست کالدرون شود که این مهاجم برزیلی ناامید کننده ظاهر شد و چیزی در حد فاجعه واقعی بود.

نیم فصل نخست با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و کالدرون حتی بهتر از دوران برانکو هم نتیجه گرفت هر چند که ۴ شکست را به نام خود به ثبت رساند اما در مقابل تیم او بیشترین پیروزی را هم به دست آورد.

سرمربی آرژانتینی در حالی پرسپولیس را به قهرمانی رسانده است که تا هفته پایانی حقوق خود را دریافت نکرده بود اما مانند مربی استقلال تیم را نه تنها گذاشت و وارد حاشیه هم نکرد و این نشان می دهد که چرا او باید باشد.

کالدرون در این مدت حضورش در پرسپولیس جایگاه لازم را در بین هواداران و بازیکنان به دست آورده است. قهرمان کردن این پرسپولیس و دادن انگیزه مجدد به بازیکنان کار هر کسی نیست و کالدرون دست به کاری بزرگی زد که توانست با این همه مدعی و مشکلاتی که وجود داشت سرخ پوشان را به کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل رساند.

مرد آرژانتینی در آرامش و بدون وارد کردن حاشیه به تیم ماموریتش را به خوبی انجام داد. او حتی برای نیم فصل بعد هم با وجود آنکه باشگاه قول خرید مهاجم باکیفیت خارجی را داده اعلام بی نیازی کرده است و فهرست مهاجم داخلی به انصاری فرد داده است.

بعضی براین باور هستند که پرسپولیس می تواند بدون کالدرون هم موفق باشد اما هواداران به خوبی به یاد می آورند که بعضی از مربیان داخلی با وجود آنکه بهترین بازیکنان را در پرسپولیس در اختیار داشته اند اما بازهم نتوانستند تیم را قهرمان کنند.

پرسپولیس با کالدرون به آرامش رسیده است و قهرمان نیم فصل شد آن هم با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان مدعی و چهار امتیاز اختلاف نسبت به تراکتور پرستاره و ۵ امتیاز بیشتر از استقلال آماده و این به خوبی نشان می دهد که باید مرد آرژانتینی برگردد و باشگاه پرسپولیس باید بیشتر از استقلالی ها برای برگرداندن سرمربی خود تلاش کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان