//
کدخبر: ۲۳۳۵۴۸ //

بررسی وضعیت ۴ صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال/ مدعیان قهرمانی

با پایان نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال، مدعیان قهرمانی از دیگر تیم‌ها کمی فاصله گرفته‌اند و این در حدی است که می‌توان اصلی‌ترین مدعیان این رقابت‌ها را به تعداد انگشتان یک دست، محدود کرد.

بررسی وضعیت ۴ صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال/ مدعیان قهرمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 با پایان نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال، جدول این مسابقات سر و شکل نسبتا خوبی به خود گرفته و شاید بتوان مدعیان قهرمانی را از دیگر تیم‌ها تشخیص داد. از ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها، چهار تیم بالای جدول با امتیاز بیش از ۳۰، هفت تیم در میانه با امتیاز بین ۲۰ تا ۲۸ و هفت تیم در پایین جدول با امتیاز زیر ۲۰ قرار دارند. در این گزارش به بررسی عملکرد چهار مدعی اصلی این رقابت‌ها یعنی مس رفسنجان، فجر سپاسی، گل ریحان البرز و نود ارومیه می‌پردازیم.

۱ - مس رفسنجان

اگر طی کردن ۱۰ بازی بدون شکست را برای یک تیم عملکردی عالی و کم‌نوسان بدانیم، مس رفسنجان با پنج پیروزی و پنج تساوی در ۱۰ دیدار نخست فصل جاری لیگ دسته اول، عالی ظاهر شده است. با وجود اینکه آنها متحمل دو شکست مقابل رایکا بابل و فجر سپاسی در هفته یازدهم و چهاردهم این رقابت‌ها شدند اما پیروزی‌های پر گل، عامل صدرنشینی آنها در پایان نیم فصل شد. پیروزی ۳ بر صفر مقابل نیروی زمینی، ۴ بر صفر برابر داماش گیلان و ۳ بر صفر مقابل ملوان مثالی برای آن است. مس رفسنجان با ۹ پیروزی، شش تساوی و دو شکست، با دو تیم فجر سپاسی و گل ریحان در امتیاز ۳۳ مشترک است اما این تیم با تفاضل گل ۱۵+ بالاتر تا از دو رقیب دیگر خود، در صدر جدول قرار دارد.

شاگردان ربیعی اگر با همین روند پیش بروند و نیم فصل دوم (که رقابت بین تیم‌ها بسیار حساس‌تر می‌شود) را صرف پیروزی‌های مطمئن (و نه الزاما پر گل) کنند، حتی اگر دو پله هم در جدول سقوط کنند، به مهم‌ترین هدف خود در لیگ دسته اول یعنی صعود به لیگ برتر دست می‌یابند. در تایید عملکر فوق‌العاده این تیم در این نیم فصل همین بس که آنها در فصل گذشته تنها موفق به کسب ۳۶ امتیاز شده بودند ولی در ۱۷ بازی نخست این فصل، ۳۳ امتیاز کسب کرده‌اند.

مس رفسنجان در یک جدول دیگر هم صدرنشین است و آن هم جدول گلزنان این لیگ است. حمیدرضا گلزاری مهاجم این تیم با شش گل بهترین گلزن این رقابت‌ها تا اینجای فصل است. شاگردان ربیعی در این ۱۷ هفته سه بار در صدر جدول قرار گرفتند.

۲ - فجر سپاسی

با وجود اینکه فجر سپاسی اولین دیدار نیم فصل را خوب شروع نکرد و مقابل آلومینیوم اراک متحمل شکست ۳ بر صفر شد اما شاگردان مهابادی در بازی‌های بعدی به خود آمدند و چهار پیروزی پشت سر هم کسب کردند. تفاوت جایگاه این تیم در نیم فصل نخست در قیاس با صدر نشین این رقابت‌ها تنها در تفاضل گل دیده می‌شود. آمار پیروزی، شکست و تساوی فجر سپاسی دقیقاً با تیم مس رفسنجان برابر است، آنها با ۹ پیروزی، شش شکست و دو تساوی موفق شده‌اند تا اینجای فصل ۳۳ امتیاز کسب کنند و وجه تمایز این تیم با مس رفسنجان تنها در دو گل است. شاگردان مهابادی که فصل پیش را با ۳۸ امتیاز پایان داده بودند، در پایان این نیم فصل با کسب ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند.

از نقش مهم جلالی راد، دروازه‌بان این تیم و بابامحمدی بهترین گلزن فجرسپاسی در جایگاه کنونی این تیم نباید گذشت. بابامحمدی با چهار گل زده در رده سوم گلزنان این لیگ قرار دارد. فجرسپاسی در طول نیم فصل نخست این رقابت‌ها چهار بار موفق شده صدر جدول را تصاحب کند اما موفقیت شاگردان مهابادی به لیگ یک خلاصه می‌شود. عملکرد آنها در رقابت‌های جام حذفی مانند لیگ فوق العاده نبود. با وجود اینکه آنها در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر فولاد قرار گرفتند و موفق شدند این تیم را در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند، در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها برابر استقلال تهران قرار گرفتند و متحمل شکست سنگین ۳ بر صفر شدند.

۳ - گل ریحان البرز

گل ریحان تنها تیمی است که در ۱۷ دیدار خود در نیم فصل نخست متحمل شکست نشده است. نصرتی در اولین تجربه سرمربی‌گری خود، سکان تیم نسبتا تازه تاسیس گل ریحان را در رقابت‌های لیگ دسته اول به دست گرفته است. این سرمربی جوان تا اینجا از عهده این کار به خوبی بر آمده است. آنها در این نیم فصل با هشت پیروزی و ۹ تساوی ۳۳ امتیازی هستند و با تفاضل گل ۱۰+ در رده سوم جدول قرار دارند. البته اگر به پرونده این مربی نگاه کنیم، یک شکست پیدا می‌کنیم؛ در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی این تیم برابر استقلال تهران قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر یک بازی را واگذار کرد. شکست برابر استقلال در حالی اتفاق افتاد که آبی پوشان پایتخت در آن زمان هنوز روند پیروزی‌های خوب خود را شروع نکرده بودند.

از دیگر امتیازهای گل ریحان می‌توان به کیانوش میرزایی هافبک چپ پای این تیم اشاره کرد که در حال حاضر با پنج گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ دسته اول قرار دارد. گل ریحان در طول نیم فصل نخست این رقابت‌ها دو بار موفق شد صدر جدول را از آن خود کند و از سوی دیگر در بدترین وضعیت خود، در رده نهم جدول قرار گرفت.

۴ - نود ارومیه

نود ارومیه با هدایت بیاتلو در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال خوب ظاهر شد و با ۹ پیروزی، پنج تساوی و سه شکست، ۳۲ امتیازی شده و در رده چهارم جدول قرار دارد. آنها در طی این ۱۷ هفته دو بار موفق به کسب صدر جدول شدند و در بدترین حالت هم در رده هفتم جدول قرار گرفتند. برترین گلزن این تیم فرشاد اسدی با سه گل است. نود ارومیه در رقابت‌های جام حذفی نیز عملکرد خوبی داشت و در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها مقابل تراکتور قرار گرفت و بعد از یک بازی خوب در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد.

جدا از وضعیت فنی این تیم، مهم‌ترین مساله یا بدشانسی نود در حال حاضر استعفای بیاتلو است. هشت روز پس از پایان نیم فصل نخست، سرمربی نود استعفای خود را تسلیم باشگاه کرد و بنا بر اعلام باشگاه خوشه طلایی ساوه، پس از جدایی محسن عاشوری، سرمربی این تیم، وحید بیاتلو هدایت خوشه طلایی را بر عهده گرفت. با تمام این اوصاف یحیی بهاری، مدیر باشگاه نود ارومیه گفته که بیاتلو هنوز یک سال و نیم دیگر با این تیم قرارداد دارد و باشگاه نود استعفای او را نمی‌پذیرد. از سوی دیگر در شرایطی که تیم در حال کسب نتایج خوب است، منطقی نیست که مربی خود را از دست بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان