//
کدخبر: ۲۳۱۰۰۰ //

۵۰ روز گذشت؛ چرا کمیته اخلاق درباره قلعه‌نویی حکم نمی‌کند؟

به نظر می‌آید این روزها امیر قلعه‌نویی همانند مردان روئین‌تن، مبری از هر پیگرد انضباطی شده است. هنوز حکم تخلف سابق او اعلام نشده که باز هم دیدار اخیر سپاهان و نشست خبری او در مشهد جنجالی شد.

۵۰ روز گذشت؛ چرا کمیته اخلاق درباره قلعه‌نویی حکم نمی‌کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با گذشت ۵۰ روز از اظهارات عجیب و بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی با سایپا می‌گذرد. اتفاقی که طی آن او برای نخستین بار ادبیات جدیدی و موهنی را وارد فوتبال ایران کرد. ادبیاتی که قبل از او کسی جرات استفاده از آن را نداشت. بیان جملات "چال میدانی" تاکنون در نشست‌های رسمی خبری فوتبالی کم‌سابقه بوده است. جملات قلعه‌نویی در نشست بازی با سایپا به حدی سخیف و توهین آمیز بود که رسانه‌ها نیز در پوشش آن معذوریت‌هایی داشتند، اما ظاهرا این ادبیات برای ارکان قضایی فوتبال چندان هم غیرعادی نبوده است.

پس از بیان جملات موهن توسط قلعه‌نویی خطاب به برخی از هواداران که علیه او فحاشی کرده بودند، کمیته انضباطی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به این امور سکوت پیشه کرد، البته بعد از گذشت یک هفته - کمیته اخلاق که مدتی بود به علت اختلافات آشکار با فدراسیون فوتبال بیرون از گود مانده بود - در اطلاعیه‌ای دو خطی قلعه‌نویی را به این کمیته فراخواند.

دعوت از قلعه نویی به کمیته اخلاق در حالی بود که تا قبل از قلعه‌نویی، بیان هرگونه مطالب خارج از چارچوب قوانین کمیته‌های انضباطی و اخلاق توسط مربیان و بازیکنان با تصمیمات تنبیهی شبانه و قاطع همراه بود. البته بعد از آن فراخوان نه تنها اتفاقی نیفتاد، بلکه رئیس کمیته اخلاق هم از سمتش کنار رفت و اکنون خبری از انتخاب رئیس جدید نیست.

حال که ۵۰ روز از آن اتفاق گذشته و قلعه‌نویی خودش را ملزم به حضور در کمیته اخلاق ندانسته، سوال این است که چرا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هم‌چنان تلاش دارند از برخورد با این ماجراهای تکراری فاصله بگیرند و خود را درگیر با موضوعات حاشیه‌ای سپاهان و سرمربی این تیم نکنند؟

شاید همین تعارض در رفتارهای فدراسیون فوتبال است که شایعات گوناگونی را برای رنگی بودن مدیران فدراسیون فوتبال و فوتبال ایران می‌سازد و باعث سرخوردگی هوادارانی شده که این‌گونه در بازی‌های سپاهان به این تیم و کادرفنی آن می‌تازند.

قلعه‌نویی بعد از اظهارات ناپسند در نشست خبری بازی سایپا که توسط هیچ یک از ارکان و اهالی فوتبال تایید نشد، آزادانه و بدون هیچ نگرانی هم‌چنان رویه خود را ادامه می‌دهد، رویه‌ای که به اتفاقات نشست خبری مشهد و افزایش بی‌رویه شعارها در دیدارهای سپاهان منجر شده است.

او در ادامه سخنان متناقض خود که در دوره‌ای فوتبال را پاک و در دوره فوتبال ایران را مافیایی دانسته بود، مجددا در روزهای گذشته بحث مافیا در فوتبال ایران را بدون ارائه هیچ سندی مطرح کرده است. اظهاراتی که بنظر برای فرافکنی و فرار از انتقاد هوادارانی است که روی سکوها به دنبال اجرای عدالتی هستند که فدراسیون فوتبال هیچگاه آن را اجرا نکرده است.

تصمیمات شائبه برانگیز در دوره کنونی مدیریت فدراسیون فوتبال کم نبوده و این فرصت را به برخی‌ها از جمله قلعه‌نویی داده تا هیچ مسئولیتی در قبال گفته‌های خود نداشته باشند. فدراسیون فوتبال که تاکنون درباره این اتفاقات از دیوار هم ساکت‌تر بوده و به مدت دو ماه هیچ واکنشی درباره اظهارات قلعه‌نویی نداشته، برای رفع شائبه‌های رنگی بودن، ناگزیر است به تخلفات انضباطی و اخلاقی همه افراد درگیر در فوتبال با یک چشم بنگرد و حداقل یک بار درباره سخنان عجیب امیر قلعه‌نویی واکنشی درخور داشته باشد تا حداقل در ظاهر هواداران ببینند عدالت انضباطی در فوتبال ایران وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان