//
کدخبر: ۲۲۹۴۸۸ //
از دروازه تا نوک حمله، هیچ‌کس جای ثابت ندارد

تغییرات اعصاب خردکن دنیزلی در ترکیب تراکتور

تغییرات پی در پی مصطفی دنیزلی در ترکیب تراکتور برای بازی‌های مختلف صدای بسیاری از هواداران این تیم و کارشناسان فوتبال آذربایجان را در آورده است.

تغییرات اعصاب خردکن دنیزلی در ترکیب تراکتور
به گزارش فرتاک نیوز،

 تراکتور در بازی‌ای که هوادارانش بسیار امیدوار به کسب برد و خروج از بحران موجود بودند، نتوانست 3 امتیاز را از شاهین بوشهر بگیرد و یک تساوی خانگی عجیب را مقابل تیم قعرجدولی تجربه کرد. اگرچه تیم تحت هدایت مصطفی دنیزلی در بازی با شاهین موقعیت های زیادی را از دست داد اما ضعف در گلزنی نیز یکی از موضوعاتی است که به سرمربی تیم برمی گردد و مربی ترک‌تبار و باتجربه تیم باید فکری به حال آن کند.

در چنین شرایطی انتقادها از نتایج تراکتور زیاد شده و هواداران این تیم نگران آینده هستند. تیمی که با هزینه زیاد و ستاره‌های متعدد برای قهرمانی در لیگ نوزدهم بسته شده حالا از کورس قهرمانی عقب افتاده و شرایط بدی را تجربه می‌کند.

یکی از موضوعاتی که در ترکیب تراکتور مشاهده شده و سردرگمی‌های زیادی نزد طرفداران و کارشناسان آذربایجانی ایجاد کرده، به تغییرات متعدد در ارنج تیم برمی‌گردد. ترکیب تراکتور در بازی روز پنجشنبه با شاهین را نگاه کنید: «رشید مظاهری، ایمان سلیمی، محمدرضا خانزاده، احسان حاج صفی، مهدی تیکدری، اکبر ایمانی، ویلیان میمبلا، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا و محمدرضا آزادی». دنیزلی در حالی این 11 نفر را برای با شاهین بوشهر انتخاب کرد که نسبت به بازی گذشته این تیم در جام حذفی مقابل نود ارومیه 4 بازیکن به نام‌های محمدرضا اخباری، رضا اسدی، میثم تیموری و ساسان انصاری از ترکیب بیرون رفته بودند و به جای آنها دنیزلی از رشید مظاهری، ایمان سلیمی، احسان حاج صفی و محمدرضا آزادی استفاده کرد. اگرچه بخشی از این تغییرات به دلیل مصدومیت‌ها بود اما با توجه به اینکه در هر بازی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد نمی‌شود همه اش را پای تغییرات اجباری گذاشت.

برای اثبات این موضوع می‌شود نگاهی به ترکیب تراکتور مقابل سپاهان در آخرین مسابقه‌ای انداخت که این تیم قبل از بازی با شاهین در لیگ برتر به میدان رفته بود. دنیزلی نسبت به آن مسابقه نیز روز گذشته مقابل شاهین رضا اسدی، ساسان انصاری، احسان حاج صفی، مازولا و میثم تیموری را در ترکیب قرار نداد تا نشان دهد علاقه زیادی به ایجاد تغییر دارد.

اینکه مربیان بخواهند به آماده‌ترین نفرات خود فرصت بدهند و آنها را در ترکیب اصلی قرار بدهند مساله عجیبی نیست، اما درباره دنیزلی و انتخاب ترکیب گاهی اوقات به نظر می‌رسد چنین موضوعی صدق نمی‌کند. به عنوان نمونه محمدرضا اخباری دروازه‌بان دوم تراکتور در بازی جام حذفی مقابل نود ارومیه یکی از خوب های تیمش بود و علاوه بر اینکه در طول 90 دقیقه عملکرد بی نقصی داشت در ضربات پنالتی نیز دوبار توپ بازیکنان نود را گرفت و عامل اصلی صعود تراکتور به دور بعدی بود. با این حال اما دنیزلی برای بازی با شاهین اخباری را دوباره نیمکت نشین کرد و از رشید مظاهری استفاده کرد.

از سوی دیگر حضور محمدرضا آزادی در نوک حمله با توجه به اینکه ساسان انصاری و کوین فورچونه هم در لیست بازیکنان تراکتور هستند چندان طبیعی نیست. خصوصا اینکه می‌بینیم در بازی دیروز او در بین دو نیمه تصمیم به تعویض آزادی و حضور انصاری در زمین می‌گیرد و در اواخر بازی نیز فورچونه را به زمین می‌فرستد.

اگرچه حضور ستاره‌های پرتعداد در تراکتور و وجود تعداد زیادی بازیکن در خط هافبک کار دنیزلی را برای انتخاب ترکیب سخت می‌کند اما او که علاقه زیادی به تغییر پست بازیکنان دارد، به شکل عجیبی این کار را انجام می‌دهد.

با یک نگاه اجمالی می‌توان فهمید که تراکتور هرگز در دو مسابقه متوالی امسال با ترکیب مشابه به میدان نرفته و این مساله از دید بسیاری از کارشناسان هماهنگی تیم را دچار مشکل می‌کند. از این رو تیمی که با این همه ستاره در 4 بازی متوالی لیگ برتر نمی‌تواند به برد برسد مشخصا ضعف‌های فنی دارد.

حالا در چنین شرایطی مدیران تراکتور هیچ موضع‌گیری رسمی در قبال کادرفنی و مصطفی دنیزلی نداشته‌اند. اگرچه دنیزلی بارها اعلام کرده تیمش از هفته بیست و دوم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود، اما چیزی که مشخص است مدیران باشگاه باید فکری اساسی به حال این تیم کنند تا مبادا امسال هم با هزینه‌های موجود نتوانند به آرزوی دیرین خود دست پیدا کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان