//
کدخبر: ۲۲۹۱۹ //

آقای سعید حدادیان؛ برای پرسپولیس دعا نخوان!

به گزارش فرتاک نیوز،

 رسول بهروش؛ چند روز قبل از بازی برگشت پرسپولیس و الهلال عربستان، قطعه صوتی از مداحی سعید حدادیان در فضای مجازی و البته رسانه‌های رسمی منتشر شد که سروصدای زیادی راه انداخت. در این قطعه، صدای حدادیان را می‌شنویم که بعد از نفرین آل‌سعود دعا می‌کند پرسپولیس برنده بازی با الهلال عربستان باشد. طبیعی است که انتشار چنین فایلی تبعات فراوانی به همراه بیاورد و موجی از اظهارنظرها را به دنبال داشته باشد. پس از رسانه‌ای شدن این صوت، خیلی‌ها به انتقاد از عملکرد مداح سرشناس کشور پرداختند. پرسش اصلی این بود که آیا می‌توان یک بازی ساده فوتبال را به عمیق‌ترین سطح از باورهای مذهبی مردم پیوند زد یا نه؟ طبعا این حرکت، منتقدان فراوانی خواهد داشت؛ حتی اگر تیم رقیب از کشور عربستان سعودی باشد و پیشینه همه آن اختلاف‌ها و اصطکاک‌ها را هم از بر باشیم. این گروه عقیده دارند باورهای اعتقادی مردم ارزشی به مراتب بالاتر از آن دارد که بخواهیم برای گل شدن یا نشدن یک توپ، به چنین مسایلی چنگ بزنیم.

 

همه داستان اما همین نیست؛ چه اینکه در این مورد خاص، یک نکته بسیار مهم دیگر هم وجود دارد. آقای حدادیان حتما آنقدر فوتبالی هستند که از زیر و بم شرایط گروه پرسپولیس آگاه باشند. صرفا من‌باب یادآوری خدمت ایشان عرض می‌کنیم که پرسپولیس در حال حاضر برای صعود از گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا باید الوحده امارات را در بازی آخر شکست بدهد و البته امیدوار باشد الهلال به الریان نبازد. اگر الهلال بازنده بازی روز آخر باشد، نماینده ما حتی با پیروزی 10گله هم نمی‌تواند از گروهش بالا برود. در آن صورت پرسپولیس و تیم عربستانی هم‌امتیاز خواهند شد، اما چون سرخپوشان در بازی مستقیم ضعیف‌تر از الهلال عمل کرده‌اند، پس آنها بالا می‌روند. جالب است، ما و الهلال نه در تهران با هم بازی کردیم و نه ریاض؛ هر دو مسابقه در عمان برگزار شد و هر دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید، اما چون روی کاغذ ما میزبان بازی رفت بودیم و آن مسابقه یک بر یک شد، الهلال با احتساب گل زده در خانه حریف(!) نسبت به پرسپولیس دست بالا را دارد. به عبارت دیگر ما ممکن است حذف بشویم، چون در زمینی که هیچ کجای خاک کشورمان نبوده یک گل خورده‌ایم!

 

شاید به جای دعا کردن برای پیروزی نماینده ایران برابر عربستان، راه‌های بهتری هم برای کمک به بالاتر رفتن پرچم کشورمان وجود داشته باشد؛ از جمله اینکه کسانی مثل سعید حدادیان برخی از تندروها را با تبعات رفتارهای افراطی‌شان آشنا کنند. ما می‌توانستیم در کشور خودمان، لابلای صد هزار هوادار عاشق همیشگی پنجه در پنجه الهلال بیندازیم و حداقل آن یک گل دردسرساز را نخوریم، اگر برخی آقایان از دیوار سفارت عربستان بالا نمی‌رفتند و انواع و اقسام هزینه‌های اضافی را به کشورمان تحمیل نمی‌کردند. آگاهی این طیف که احتمال می‌رود بعضا پامنبری مداح‌های مشهور کشور هم باشند، از هر چیز دیگری مهم‌تر است؛ حتی از موفقیت پرسپولیس برابر نماینده سعودی و یا قهرمانی تیمی از ایران در آسیا! اینها مسایلی است که باید گفته شود، وگرنه فوتبال داستان خودش را دارد. تا دیروز برای صعود پرسپولیس باید شکست الهلال را آرزو می‌کردیم و از امروز باید در انتظار نباختن این تیم باشیم؛ آیا حالا هم باید برای کامیابی تیم سعودی دعا کنیم؟

 

تماشاگران امروز

 

منبع: بانک ورزش
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان