تاریخ انتشار: 1396/08/02 19:35
ضربات ایستگاهی، بلای جان کرمانی‌ها؛
کد خبر: 176679

چند ایراد فنی به مس؛ بالا و پائین تیم، طرح جدید می‌خواهد!

بعد از شروع امیدوار کننده تیم مس کرمان در لیگ یک این فصل و دلگرمی هواداران این تیم به رخ دادن اتفاقاتی مثبت در نتایج تیم مس کرمان، غیر از آنچه که در چند سال اخیر در این تیم اتفاق افتاده است، نتایج چند هفته اخیر این تیم بازهم سرخوردگی هواداران را به دنبال داشت و این موضوع با هیچ چیز جز سه امتیاز بازی های آینده رفع نمی شود.
چند ایراد فنی به مس؛ بالا و پائین تیم، طرح جدید می‌خواهد!

 اینکه مس در کسب نتیجه حداقل در دو هفته گذشته با افت فاحش روبرو شده است و دو شکست پیاپی کار این تیم را در جدول با مشکل مواجه کرده است، جدا از مسائلی مثل بدشانسی و یا داوری قطعا ایرادات فنی هم دارد که احمد نخعی سرمربی مس کرمان در کنفرانس بعد از بازی با مس رفسنجان البته شهامت پذیرش آن را داشت و قبول کرد که ایرادات فنی تیم در این دو هفته اصلی ترین نقش را در دو شکست مس داشته است.

قبول اشتباه یعنی اینکه راه برای رفع آن باز است و کادر فنی تیم پس از اذعان به آن حالا باید در بازی های آتی برای رفع این ایرادات چاره جویی کنند و با برطرف کردن آن ها، جبران مافات این چند بازی صورت بگیرد. اصلی ترین ایراد فنی که تیم مس باید متوجه آن باشد شباهت بسیار زیاد گل های دریافتی مس در دو بازی اخیر است. مس در بازی با نساجی دو گل از روی ارسال های ایستگاهی دریافت کرد و در بازی با مس رفسنجان مجددا از روی یک شروع مجدد دروازه خود را باز شده دید.

احمد نخعی بعد از بازی با نساجی گفته بود که قدرت حریف شمالی بر روی ارسال های آزاد سبب شد که دروازه مس به راحتی دو بار از روی این شیوه باز شود اما تکرار گل خوردن مس در بازی با مس رفسنجان ثابت می کند که بیشتر از قدرت حریفان، ضعف دفاعی مس در زمان این ارسال های ضربات آزاد است که سبب باز شدن دروازه این تیم شده است.

گل تیم مس رفسنجان شباهت زیادی به گل اول تیم نساجی به مس در کرمان داشت. ضربه آزاد ارسال می شود و در حالی که دفاع نفر به نفر تیم مس بسیار ضعیف است که بازیکنان حریف می توانند روی توپ اول اثر بگذارند، توپ به تیر دروازه می خورد و در برگشت توپ نیز مدافعان مس در حد تماشاگر تبدیل شدن توپ به گل را نظاره می کنند. در گل دوم نساجی نیز بازهم شاهد ضعف یارگیری نفر به نفر بازیکنان مس کرمان بودیم که عینا در بازی با مس رفسنجان تکرار شد تا رشیدفرخی به راحتی روی یک ارسال بلند پشت مدافعان توپ بگیرد و بدون پیگیری مدافعان مس توپش را به گل تبدیل کند.

شباهت سه گل دریافتی پشت سرهم مس به یکدیگر نکته ای است که اصلا برای بازیکنان و کادر فنی تیم مس خوب نیست و آن ها باید به سرعت پرونده دریافت این گونه گل ها را تا آخر فصل برای خود ببندند.

اینکه یک توپ بلند در حالی که فضایی در حدود 50 متر را در آسمان طی می کند اما توسط مدافعان مس برگشت داده نمی شود، ضعف بازی هوایی مدافعان مس را می رساند. زوج باقری و سلیمان زاده هرچند روی زمین خوب کار کرده اند اما بر روی توپ های بلند عمدتا بازیکنانی که نفر به نفر آن ها بوده اند، نبردهای هوایی را برده اند و سرهای اثرگذار را زده اند. احمدحیات منش دفاع بلند قد مس هم به دلیل اشتباهاتی که بر روی زمین داشت نیمکت نشین شده است تا دفاع مس این روزها فعلا نقطه قوت این تیم نباشد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه وقتی توپ بلند حریف بدون دفع مدافعان مس به روی زمین می رسد، متاسفانه یارگیری بازیکنان تیم هم به شدت اشتباه است که همانند گل رفسنجان، در پشت سر مدافعان مس بازیکن حریف در دو مرحله صاحب توپ و موقعیت می شود. ضمن اینکه حمید عرفانی دروازه بان مس نیز زمانی که متوجه ضعف مدافعین روبروی خود برروی توپ های هوایی شده است شاید بهتر باشد که در خروج های خود بهتر و بیشتر دقت کند تا این ضعف تیم بیشتر پوشش داده شود.

فراموش نکنیم در بازی با گل گهر نیز مس دقیقا از روی یک ضربه ایستگاهی کرنر و ضعف در بازی هوایی تیم خود و عدم خروج مناسب عرفانی دروازه خود را باز شده دید تا ایمان بیاوریم مس در این زمینه ضعف های جدی دارد. ضعف های فنی مس در بازی های اخیر فقط به این مشکل خط دفاعی مربوط نمی شود و مس در بعد هجومی نیز به مشکل خورده است. به نظر می رسد حریفان دست مس برای گلزنی را خوانده اند و دیگر فضای لازم برای مهاجمان سرعتی مس مثل تیکدری، اکبرخواه، فیضی و غلامرضاپور را به مس نمی دهند.

در بازی های ابتدای فصل که مس با سرعت این بازیکنان خود به گل می رسید، حریفان به گونه ای برابر مس بازی می کردند که در چند صحنه فضای حرکت های پا به توپ در اختیار این بازیکنان سرعتی و تکنیکی مس قرار می گرفت تا آن ها یا در حالت تک به تک عمدتا به گل برسند یا با این حرکات خود زمینه ساز گل مس شوند اما با آنالیز بازی های مس توسط حریفان، حالا آن ها نفرات بیشتری در برابر مس در زمین خود قرار می دهند تا دیگر نه خبری از تک به تک باشد و نه حرکت های پا به توپ تیکدری و سایر بازیکنان و همین شلوغی زمین حریفان سبب شده است که مس از حیث هجومی نیز با افت محسوس روبرو شود.

اینکه تیکدری در بازی های اخیر کاملا آچمز بوده است و هیچ حرکت مثبت تکنیکی از او دیده نشده است به دلیل همین بازیخوانی حریفان از مس بوده است و نیاز است که مس در خط حمله نیز با شیوه های متفاوت و تغییر استراتژی بازی هایش را دنبال کند تا در گلزنی مشکلاتش ادامه نداشته باشد.

در بازی با اکسین که منجر به پیروزی مس شد بازهم این حربه هجومی مس خنثی شده بود که این تیم مجبور شد اصلی ترین تاکتیک خود را برای گلزنی روی پرتاب اوت های بلند قرار دهد که در نهایت با همین شیوه به گل رسید و یا در بازی با نساجی از روی ضربه آزاد دروازه حریف خود را باز کرد.

مس فارغ از مسائل روحی و روانی و شانس و... برای پیروزی در بازی های لیگ یک باید سیستم و استراتژی های متفاوت در چنته داشته باشد تا به موقع در زمین رو کند. علاوه بر این تیم مس اصلا نباید اشتباه در خط دفاع داشته باشد چه رسد به تکرار مکرر اشتباهات که متاسفانه در دو بازی اخیر این موضوعات عامل اصلی ناکامی مس بوده است و قطعل کادر فنی تیم این ایرادات فنی را رفع خواهد کرد و همه پس از قبول اشتباهات فنی حالا منتظر رفع آن ها از سوی کادر فنی تیم هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dranm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمد علیزاده: قدرت مس کرمان به خاطر وجود آقای نخعی است/ روزهای خوبمان از راه برسد صدر جدولی می‌شویم/ نسبت به دو تیم دیگر استان، کمتر حمایت می‌شویم

رویاپردازی نخعی و یارانش؛ ارتش کرمان می‌تازد
اکسیژن سه امتیازی برای نارنجی‌پوشان؛

مس کرمان با 4 غائب به ماهشهر رسید
کار یاران نخعی سخت‌تر شد؛