//
کدخبر: ۲۲۴۶۹۲ //

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال

کمیته ملی المپیک که فوتبال را از فهرست فدارسیون‌های کمک گیرنده مستمرِ خود خارج کرده است، برای کمک به آماده‌سازی تیم امید ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار این فدراسیون قرار می‎دهد.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال
به گزارش فرتاک نیوز،

علاوه بر بودجه ای که از طرف وزارت ورزش به حساب فدراسیون های ورزشی واریز می شود، آنها بودجه ای هم از کمیته ملی المپیک دریافت می کنند. البته در میان فدراسیون ها و برای برخورداری از کمک مالی این کمیته، حساب فوتبال از سایر رشته ها جدا است چراکه فوتبال در فهرست فدراسیون های کمک گیرنده مستمرِ کمیته ملی المپیک هیچ جایی ندارد.

به همین دلیل تا به امروز که حدود ۹۰ درصد بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون ها - در سال جاری - در اختیارشان قرار گرفته، فوتبال هیچ دریافتی نداشته است اما با توجه به آماده سازی تیم امید برای حضور در میادین گزینشی المپیک توکیو و درخواست مهدی تاج جهت کمک به این تیم، قرار است کمیته ملی المپیک بودجه ای هم در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دهد تا صرفِ آماده سازی تیم امید شود.

به گفته کیکاووس سعیدی و در راستای حمایت حداکثری از تیم امید برای کسب سهمیه المپیک، با دستور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک قرار است ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده شود.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک ضمن اعلام این خبر گفت: طی هفته آینده کمک مالی کمیته ملی المپیک در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده می شود. این کمک مالی صرفا برای تیم امید است و باید صرفِ آماده سازی بهتر و بیشتر این تیم شود.

وی با یادآوری اینکه پرداخت بودجه به حساب فدراسیون ها فقط از طریق حساب بانک مرکزی انجام می شود، خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال دو سه هفته پیش شماره حساب بانک مرکزی خود را در اختیار کمیته قرار داد. بنابراین برای واریز بودجه به حساب این فدراسیون مشکلی از این حیث وجود ندارد.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که «چرا بودجه مصوب برای فدراسیون فوتبال هفته گذشته و همزمان با دیگر فدراسیون ها به حساب این فدراسیون واریز نشد؟»، گفت: از آنجا که فدراسیون فوتبال در فهرست فدراسیون های کمک گیرنده مستمر از کمیته ملی المپیک قرار ندارد، باید در مورد رقم تخصیصی به این رشته یک جمع بندی حاصل می شد. همین موضوع باعث تاخیر در واریز بودجه فوتبال نسبت به دیگر فدراسیون ها شد.

کمیته ملی المپیک در حالی اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی به تیم امید را مصوب کرده که سال گذشته برای آماده سازی این تیم جهت شرکت در بازی های آسیایی اندونزی، ۲۴۰ میلیون در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده شد ضمن اینکه اینگونه اعلام شده بود که امسال هم حداقل مشابه کمک سال آینده، به تیم امید کمک خواهد شد. بنابراین این پرسش مطرح است که «آیا کمیته ملی المپیک برای کمک به تیم امید جهت شرکت در انتخابی های المپیک، بودجه دیگری هم تخصیص خواهد داد؟»

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش گفت: هنوز مشخص نیست. کمیته ملی المپیک و ریاست این کمیته فعلا در مورد پرداختی به فوتبال در این مرحله به جمع بندی رسیده است. برای پرداخت مبلغی دیگر در مرحله دیگر هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان