تاریخ انتشار: 1398/07/23 17:45
کد خبر: 84348

استقلال ۳ میلیارد داد تا از لیگ قهرمانان حذف نشود

استقلال در ۴ ماه گذشته روز‌های بسیار سختی را سپری کرد و تا آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت، ولی قضیه هرطور بود جمع و جور شد.

 یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که استقلالی‌ها برای احراز شرایط حرفه‌ای‌گری داشتند، بدهی‌های معوقه‌ای بود که بعضی از آن‌ها از سال ۹۱ به یادگار مانده و بالغ بر ۷ سال از معوقه شدن آن می‌گذشت. استقلالی‌ها برای جور کردن پول طلب مربیان و بازیکنان اسبق خود از هر جایی که می‌توانستند پول آوردند و سرانجام هفته گذشته توانستند حساب و کتاب‌هایشان را صاف کنند.
در همین رابطه پیگیری‌های ما به نتیجه رسید و توانستیم ارقام دقیقی از میزان پرداختی به طلبکاران استقلال به دست آوریم. ارقامی که در نوع خود بسیار جالب توجه تلقی می‌شود و البته منابع آن هم دقیق است. باید این نکته را نیز شرح بدهیم که رقم‌های فوق میزان پرداخت به این نفرات است نه کل طلب آنها. در واقع اغلب چهره‌های مذکور رقم قابل ملاحظه‌ای تخفیف داده‌اند تا به این میزان دریافتی رسیده‌اند.
حنیف در صدر جدول
شاید برایتان جالب باشد که بدانید حنیف عمران‌زاده در مرحله تسویه‌حساب استقلالی‌ها صاحب بیشترین پول ممکن شده است. مدافع اسبق آبی‌ها با پیگیری‌های خودش توانست ۹۰۰ میلیون تومان از این باشگاه دریافت کند. رقمی که در نوع خودش فوق‌العاده مهم و قابل توجه است.
با تخفیف، ۸۲۶ میلیون
امیر قلعه‌نویی نیز به رغم اینکه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تخفیف داد، باز هم رقم خوبی از استقلال گرفت و براساس شواهد، ۸۲۶ میلیون تومان بابت طلب‌های فصول گذشته کاسب شده است. البته مجید صالح دیگر مربی اسبق استقلال نیز ۱۸۵ میلیون گرفت. در مورد صالح این بحث مطرح است که او به رغم اصرار مدیران باشگاه، تخفیف نداد و همه پولش را گرفت!
مرد ۳۵۰ میلیونی
در میان بازیکنان بزرگ استقلال که البته الان دیگر در این تیم توپ نمی‌زند، سیدمهدی رحمتی هم بابت حذف نشدن آبی‌ها پول خوبی گرفت. ظاهراً مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان از حساب استقلال به حساب رحمتی واریز شده است. البته این شایعه مطرح است که قسمت اعظمی از این پول در واقع مالیات مهدی بوده که در آن مقطع پرداخت آن برعهده باشگاه بوده است.
آندرانیک تیموریان نیز در این پروسه به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و البته ۱۰۰ میلیون تومان هم بابت میثم مجیدی خرج شد. همچنین مجتبی جباری نیز ۹۰ میلیون تومان گرفته و زیر برگه تسویه‌حساب را امضا کرد تا دیگر طلبی از استقلالی‌ها نداشته باشد.
مردان ۷۰۰ میلیونی
در لیست فوق ۲ نام وجود دارد که ارقام عجیب و غریبی گرفته‌اند. یکی از آن‌ها بهنام برزای است که ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کرد و رضایت داد و نفر بعدی هم پژمان نوری بود که ۳۰۰ میلیون تومان از استقلال گرفت. طلبی که از اوایل دهه جاری وجود داشته و تا تابستان امسال وصول نشده بود.
مدیر ۱۲۰ میلیونی
در میان طلبکاران استقلال نام یکی از مدیران اسبق این باشگاه هم به چشم می‌خورد که پول قابل ملاحظه‌ای را خرج هزینه‌های جاری باشگاه کرده بود و به پولش رسید. بهرام افشارزاده در لیست استقلالی‌ها ۱۲۰ میلیون تومان طلب داشت که به حسابش واریز شد و حالا دیگر طلبکار محسوب نمی‌شود.
طلبکاران دهگانه
۳ میلیارد و ۳۷۱ میلیون
این ۱۰ نفر روی هم ۳ میلیارد و ۳۷۱ میلیو تومان از استقلال دریافت کرده‌اند و البته بعضی از آن‌ها رقم قابل توجهی نیز تخفیف دادند تا هم زودتر به پول برسند و هم اینکه به حل مشکل تیم خودشان کمکی کرده باشند. البته قطعاً هدف اول آن‌ها این بوده که پول‌شان را زودتر بگیرند.
دردسر بزرگ
استقلال هر طوری بود این پول را جور کرد و داد، اما نکته مهم اینجاست که رقم فوق (یا حداقل قسمت اعظمی از آن) از بودجه سال ۹۸ پرداخت شده که حکم بودجه جاری را داشته است بنابراین حالا باشگاه باید طی ۵ ماه باقی‌مانده تا آخر سال هر طور که شده این کسری بودجه را جبران کند، چون در غیر این صورت دوباره به دردسر می‌افتد. البته مشکلات جدید از راه رسیده، چون همین حالا استقلال باید به سرور جپاروف و رابسون جان‌واریو روی هم ۱۴۳ هزار دلار بپردازد در غیر این صورت خاطرات تلخ پروپییچ دوباره دیر یا زود تکرار می‌شود و باید چند برابر بیشتر از اصل پول را خرج کرد تا رضایت شاکیان را گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jrgx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت مهاجم خارجی استقلال به تمرینات