//
کدخبر: ۲۱۵۳۸۷ //

کریمی یکی از بدترین بازیکنان استقلال بود

پیشکسوت استقلال تهران گفت: استقلال در چند فصل اخیر مدیریت بی‌ثباتی داشته است. یک روز آقای توفیقی به این باشگاه می‌آیند و یک روز هم خطیر! جای سوال دارد که این آقایان از کجا به استقلال راه پیدا می‌کنند؟!

کریمی یکی از بدترین بازیکنان استقلال بود
به گزارش فرتاک نیوز،

 ایمان عالمی پیشکسوت استقلال که با حضور در ورزشگاه آزادی تماشاگر بازی استقلال- پرسپولیس بود، درباره ارزیابی از این مسابقه اظهار داشت: خوشبختانه بازی در ابتدا خوب شروع شد اما متاسفانه ترکیبی که استقلال بازی می‌کرد، با اینکه یک نوع نوآوری بود اما دچار مشکلات فراوانی هم بود.

 بازیکنان استقلال با این سیستم آشنا نبودند و در یک بازی سخت و ترکیب 2-5-3 بازی کردند. آنطور که من مطلع هستم تنها بازیکنان سه روز با این ترکیب بازی کرده بودند. بازیکنان خیلی خوب شروع کردند. بازی تا قبل از پنالتی دست استقلال بود اما خراب شدن پنالتی شرایط بازی را عوض کرد.

عالمی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که شرایط روح و روانی در دربی حرف اول را می‌زند و هر تیمی که از این نظر تیم برتر میدان باشد به طبع نتیجه را از آنِ خود می‌کند. به نظرم استقلال به لحاظ تاکتیکی تیم برتر میدان بود و اگر پنالتی هم گل می‌شد، مطمئنا استقلال در این دربی نمی‌باخت.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا سیستم 2-5-3 بتواند در ادامه مسابقات فصل به این تیم کمک کند، گفت: این سیستم، سیستم شجاعانه‌ای است اما ابزار خاص خودش را می‌خواهد. مثلا آقای غلامی در خط دفاعی نمی‌توانست خوب و مسلط بازی کند و این سیستم خیلی کار دارد تا بخواهد به سیستم همیشگی استقلال تبدیل شود. از نظر من علی کریمی دیروز یکی از بدترین بازیکنان استقلال بود.

از پنالتی که بگذریم، یک بازیکن ملی‌پوش باید بتواند بازی را برای تیمش در بیاورد. شما بازیکن بزرگ پرسپولیس علیرضا بیرانوند را در آن سمت زمین دیدید که چطور جو بازی را به سود پرسپولیس برگرداند. نمایش ضعیف کریمی در اواخر بازی هم با اخراج همراه شد. هواداران استقلال انتظار دارند که بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش این تیم بتوانند در بازی‌های مهم خودشان را اثبات کنند.

شما گذشته تیم استقلال را ببینید که بازیکنانی مثل مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی و جواد نکونام در وسط زمین بازی می‌کردند که هرکدام از آنها برای تیم مانند یک وزنه عمل می‌کرد. اگر بازیکنی هم بخواهد جا پای آنها بگذارد باید مثل آنها باشد.

او ادامه داد: نکته مهمی که از استقلال در چهار هفته اخیر دیده‌ایم این است که دقایق 80 به بعد گل دریافت کردیم و این نشان می‌دهد که تیم مشکل دارد. وضعیت خط دفاعی استقلال به صورتی شده که از دقیقه 80 به بعد همه باید منتظر گل خوردن باشند.

امسال بعد از نزدیک دو دهه تمام تیم‌های لیگ برتری حداقل دو ماه فرصت کافی داشتند که تمرینات پیش‌فصل را انجام بدهند و بازی دوستانه هم داشته باشند. شرایط تیم استقلال را که نگاه می‌کنید می‌بینیم که یارگیری داشته، به اردو رفته و بازی دوستانه هم داشته است پس با چنین شرایطی باید حداقل یک بازی نتیجه نگیرند.

عالمی در پاسخ به این سوال که با جدایی چندین بازیکن از استقلال باز هم آنها باید نتیجه‌گیری خوبی داشته باشند یا خیر، گفت: مشکلات این تیم به قدری است که چند روز می‌توان بدون توقف در همه جا صحبت کرد. اصل مسئله این است که استقلال در چند فصل اخیر مدیریت بی‌ثباتی داشته است.

یک روز آقای توفیقی به این باشگاه می‌آیند و یک روز هم خطیر! جای سوال دارد که این آقایان از کجا به استقلال راه پیدا می‌کنند؟! الان آقای خطیر، استراماچونی را آورده‌اند و تیم را هم بسته‌اند و رفته‌اند، حالا چه کسی پاسخگو است. الان مدیریت استقلال مشکل دارد. درگیری درونی به صورت واضح مشخص است. در این بین فقط استقلال است که ضرر می‌کند.

عالمی در پاسخ به این سوال که با این شرایط آینده استقلال را چطور پیش‌بینی می‌کند، گفت: الان چهار هفته از مسابقات لیگ گذشته و اشتباه بزرگ آقای استراماچونی این است که دستیار ایرانی در کنارش حضور ندارد. همین اتفاق معضل بزرگی برای استقلال شده است.

الان هر سرمربی خارجی به کشوری دیگری برود قطعا یک مربی داخلی در کنار او حضور خواهد داشت تا از تجربیات آن استفاده کند که همین مسئله به روند پیشرفت سرعت می‌دهد. الان روند استراماچونی کند است چون همه آن مسائلی را که باید از یک مربی ایرانی بداند را خودش تجربه می‌کند؛ این اشتباه است. توانایی استراماچونی را زیر سوال نمی‌برم و ایشان سرمربی بزرگی هستند اما همین مشکلات کوچک و پیش پا افتاده او و تیمش را اسیر می‌کند.

اگر استراماچونی بخواهد موفق شود باید هرچه سریعتر اوضاع را مرتب کند تا در نیم‌فصل اول امتیازات را جمع کند. آرزو می‌کنم استقلال هر چه سریعتر به روند خوبی برسد و روزهای خوب این تیم را ببینیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان