//
کدخبر: ۲۱۴۷۶۹ //
الهویی: 600 پاس داده‌ایم و محکوم می شویم؛

پاسخ تند مربی سپاهان به انتقادات از این تیم

مربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید، انتقاداتی که نسبت به عمکرد این تیم وارد می‌شود، غیر کارشناسی و غیرمستدل است.

پاسخ تند مربی سپاهان به انتقادات از این تیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید الهویی مربی تیم فوتبال سپاهان در رابطه با دیدار روز گذشته طلایی‌پوشان برابر نفت مسجدسلیمان که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کردیم که سبک و استایل بازی نفت مسجدسلیمان در فاز تدافعی نسبت به دیدارهای گذشته این تیم تغییر اساسی داشته باشد؛ تیمی که برابر استقلال ٥٩ درصد مالکیت توپ داشت، در استادیوم نقش جهان خیلی سریع سیستم خود را به ١-٣-٦ تبدیل می‌کرد تا با دفاع فشرده در نیمه زمین خودی برابر حملات ما ایستادگی کند .

هیچ ایرادی به سبک دفاعی نفت مسجدسلیمان وارد نیست

مربی سپاهان ادامه داد: البته که هیچ اشکالی به سبک دفاعی این تیم وارد نیست ولی اینکه نفت مسجدسلیمان در برابر استقلال و تراکتور با سبک دیگری بازی می‌کند و برابر سپاهان سبک متفاوتی را انتخاب می‌کند که حاصل اش ٦٢ درصد مالکیت توپ برای سپاهان، سه موقعیت گلزنی برای ما و هیچ موقعیت برای حریف است بیانگر قدرت و جایگاه تیم سپاهان است.

همه تیم‌ها برابر ما دفاع می کنند حتی فولاد

الهویی با اشاره به اینکه سپاهان در سه بازی گذشته با تیم‌هایی بازی داشته که بسته بازی می‌کرده‌اند، افزود: در سه بازی گذشته ، با چنین شرایطی مواجه شدیم ، حتی برابر فولاد در اهواز. مالکیت توپ سپاهان بطور میانگین در چهار هفته اول لیگ برتر ٦١ درصد بوده است و رتبه اول جدول مالکیت توپ لیگ را کسب کرده. در چنین شرایطی طبیعی است که تعداد موقعیت‌های گل برابر دفاع فشرده حریف نسبت به شرایط عادی کاهش می‌یابد و کیفیت موقعیت‌های گل حریف با استفاده از ضدحملات افزایش می‌یابد . ولی آمار نشان می‌دهد که سپاهان تیم دوم لیگ در ایجاد موقعیت و تیم دوم لیگ در جدول موقعیت دادن به حریفان است . این یعنی تعادل ساختار تهاجمی و تدافعی تیم با وجود مالکیت بالا و دور بازی کردن از دروازه خودی به بهترین شکل تا به اینجا رعایت شده است. در دو بازی برابر فولاد و نفت مسجدسلیمان، طبق آمار ٧ موقعیت گلزنی ایجاد کرده‌ایم و تنها یک موقعیت روی ضربه ایستگاهی به حریف داده‌ایم . این یعنی تعادل و پیشرفت در سبک بازی .

کارشناس باید مستدل حرف بزند

الهویی با کنایه به افرادی که بدون اطلاعات و دانش در مورد بازی سپاهان نظر می‌دهند، توضیح داد: کارشناسی فوتبال نیاز به دانش و آگاهی و البته بی طرفی دارد . چند دقیقه صحبت کردن برابر دوربین‌های تلویزیونی کار سختی نیست ولی اینکه حرف‌های مستدل و با مدرک ارائه شود، کار هر کسی نیست . برای همین حتی در شبکه‌های تلویزیونی بزرگ دنیا و برنامه‌های فوتبالی معروف از افراد معروف و با صرف هزینه زیاد استفاده می‌شود ولی تلویزیون ایران در اختیار حرف‌های خالی و بی‌ارزش کارشناسی قرار گرفته است . هفته گذشته و بین دو نیمه یک دیدار مهم ، کارشناس برنامه از سبک بازی مالکانه و حفظ توپ یک تیم تعریف کرد ولی چند دقیقه بعد که آمار نیمه اول روی مانیتور استودیو نمایش داده شد، مشخص شد که تیم رقیب با ٥٩ درصد مالکیت توپ در نیمه اول ، تیم مالک بازی بوده است . این فضا اصلا به فوتبال کمک نمی‌کند، کارشناس باید حرف مستدل و به روز و بدون غرض‌ورزی و نگاه هواداری به بینندگان ارائه کند مگر اینکه سیاست یک برنامه و یا تلویزیون چیز دیگری باشد.

ما فرصتی برای صحبت در مورد انتقادات چرخابی نداشتیم

در ادامه مربی سپاهان ضمن نام بردن از چرخابی که شب گذشته روی خط برنامه شب‌های فوتبالی آمد و سیستم بازی را زیر سوال برده بود، اینگونه حرف هایش را از سر گرفت: آقای چرخابی پیشکسوت و مو سفید فوتبال اصفهان و باشگاه سپاهان هستند. ایشان نظرات فنی خودشان را ارائه کردند ولی ما فرصتی برای توضیح دادن در مورد انتقادات اشتباهی که در برنامه زنده تلویزیونی شد، نداشتیم.

کارشناس باید سبک و آمار را تحلیل کند

او اضافه کرد: اول اینکه تیم سپاهان به گواه داده‌های آماری، تیم دوم لیگ با هشت امتیاز و بدون گل خورده است. تیم اول لیگ با میانگین ٦١ درصد مالکیت، تیم اول لیگ در تعداد پاس و درصد پاس سالم، تیم دوم لیگ در ایجاد موقعیت و ضربه به دروازه حریف و تیم دوم لیگ در کمترین موقعیت دادن به تیم حریف است. کارشناس باید سبک و آمار را تحلیل کند.

600 پاس داده‌ایم و محکوم می‌شویم !

چطور می‌شود تیمی ٦٠٠ پاس در یک دیدار بدهد و با شوت از راه دور و پاس عمقی و ارسال ٣ موقعیت صد در صد گلزنی ایجاد کند و بعد محکوم بشود به اینکه یک سبک ساده و بدون تنوع بازی می‌‎کند . اگر این تیم این قدر بی‌کیفیت است، باید برای لیگ متأسف بود که نمی‌تواند برابر این سبک ساده و سنتی مقابله کند و ١٢ تیم مجبور می‌شوند با دفاع فشرده ١-٣-٦ که یادگار آقای کی‌روش در فوتبال ایران است برابر سپاهان به وقت‌کشی و جنگ‌های روانی روی بیاورند تا با یک مساوی جشن بگیرند، آن هم در خانه خودشان . به دوستان کارشناس پبشنهاد می‌کنم دیدار ایران برابر آرژانتین در جام جهانی ٢٠١٤ رو چند بار تماشا کنند که ببینند این سبک دفاعی که آقای کیروش به یادگار گذاشته است چه شرایطی را در بازی ایجاد ًمی‌کند ، آن‌وقت به تحلیل دیدار سپاهان با رقیبان بپردازند.

سپاهان حاضر به انتشار قراردادها است

الهویی بار دیگر با اشاره به چرخابی و اظهاراتش گفت: در مورد اظهارات ایشان در ارتباط با هزینه‌های باشگاه سپاهان هم باید بگویم یا ناشئ از عدم آگاهی است یا غرض‌ورزی . هم امسال و هم سال گذشته باشگاه سپاهان و آقای قلعه‌نویی بارها از انتشار لیست قراردادهای بازیکنان و کادر فنی همه تیم ها توسط سازمان لیگ استقبال کردند. آن هم در حالی‌که هیچ تیم مدعی دیگری حاضر به حمایت ظاهری از این طرح هم نشد و در ثانی در فصل نقل و انتقالات امسال، حداقل ٤ بازیکن با باشگاه سپاهان مذاکره کردند که به دلیل تفاوت زیاد رقم پیشنهادی با سقف قراردادی باشگاه سپاهان، قراردادی منعقد نشد و به تیم‌های دیگر لیگ برتری پیوستند که خوشبختانه افرادی که در فوتبال حاضر هستند، خبر از رقم‌های قراردادی این عزیزان دارند. حال اینکه آقای چرخابی بارها از هزینه‌های زیاد باشگاه سپاهان حرف می‌زنند نشان می‌دهد این عزیزان یا نمی‌دانند که با وجود اشتباه بودن این اظهارنظر، روی تیم سپاهان فشار ایجاد می‌کنند و یا هدف دیگری را دنبال می‌کنند. شما فضای رسانه‌ای را بگردید تا یک پیشکسوت باشگاه تراکتورسازی، استقلال یا پرسپولیس را پیدا کنید که هر هفته در مورد هزینه زیاد باشگاه بگوید و فشار بیرونی روی تیم ایجاد کند .

اینجا خبری از ماشین بی ام دبلیو نیست

الهویی با گفتن این مطلب که باشگاه سپاهان آماده انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان است، اظهار داشت: باز هم اعلام می‌کنیم که باشگاه سپاهان آماده انتشار رقم قراردادهای کادر بازیکنان و فنی خود توسط سازمان لیگ است به شرطی که در مورد سایر تیم‌ها انجام شود . اینجا نه خبری از پرداخت‌های دلاری به بازیکن داخلی است و نه ماشین بی ام دبلیو در کنار قرارداد به بازیکنی داده می‌شود . همه چیز شفاف و مدیریت شده است و به همین دلیل پرونده‌ای در کمیته تعیین وضعیت وجود ندارد. خریدهای سپاهان دو این دو سال، بهینه و مدیریت شده بوده است. نه خبری از خرید 6 بازیکن خارجی در طول یک فصل است؛ مانند چند تیم و حتی سه سال قبل باشگاه سپاهان و نه ریخت و پاش‌های آنچنانی برای بازیکن ملی‌پوش و خارجی .

از دست رفتن 4 امتیاز را توجیه نمی‌کنیم

مربی سپاهان اینگونه حرف هایش را خاتمه داد: کار سپاهان در فصل جاری بسیار سخت است؛ تیم چهارم لیگ از لحاظ هزینه هستیم و عدم پخش ١٣ دیدار تیم، به رقبا اجازه می‌دهد که دست به رفتارهای غیر ورزشی مانند کشتن وقت بازی بزنند تا بازی را از جریان بیاندازند . همین که در دو دیدار آخر ، ٨ و ٧ دقیقه وقت تلف شده توسط داور اعلام می‌شود نشان می‌دهد که تاکتیک‌های غیر فنی توسط رقبا استفاده می‌شود ولی اینها دلیل نمی‌شود که از دست رفتن چهار امتیاز در دو دیدار آخر را توجیه کنیم. ساختن موقعیت در برابر دفاع فشرده حریفان سخت است و باید از موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کنیم، استفاده کنیم.

هفت موقعیت و یک گل برای سپاهان خوب نیست

هفت موقعیت گلزنی و صفر گل، آمار خوبی برای بازیکنان تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد نیست، باید هر موقعیت را موقعیت آخر بدانیم و تمرکز داشته باشیم . فصل سختی است ولی مطمئن هستیم که با مدیریت و راهبری آقای قلعه‌نویی می‌توانیم یادگار خوبی برای باشگاه سپاهان و شهر اصفهان بگذاریم .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان