//
کدخبر: ۲۱۲۱۹۰ //

مارادونا «مسی» را بدهکار خودش کرد

«دیگو مارادونا» مدعی است توصیه‌ها و راهنمایی‌های وی در تمرینات جام جهانی ۲۰۱۰، «لیونل مسیِ» بدشانس را به یکی از مرگبارترین کاشته زن‌های فوتبال مدرن بدل کرده است.

مارادونا «مسی» را بدهکار خودش کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

فوق ستاره باشگاه بارسلونا در جریان جام جهانی ۲۰۱۰ تحت هدایت مرد افسانه‌ای فوتبال آرژانتین کار می‌کرد؛ تورنمنتی که آبستن حوادث زیادی بود.

مسی همان سال دومین توپ طلای خود را به خانه برد اما ناکام از نوشتن نام خود در فهرست گلزنان بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان، پس از شکست چهار بر صفر مقابل آلمان در یک چهارم نهایی، به همراه مارادونا و آلبی سلسته آفریقای جنوبی را ترک کرد.

با وجود ناکامی مسی در گل زدن در آن تورنمنت، مارادونا بر این باور است که ستاره آبی‌اناری‌ها در آن دوران در اوج قدرت و شکوفایی خود بوده است.

با این حال، مارادونا که به‌تازگی هدایت تیم جیمناسیا لاپلاتا آرژانتین را عهده‌دار شده، معتقد است که برای تجلی هرچه بیشتر مهارت‌های مسی در زدن ضربات ایستگاهی و رسیدن وی به سطحی که هم‌اکنون به آن دست یافته، مقداری از هوش و دانش مرد افسانه‌ای آلبی‌سلسته (مارادونا) ضروری بوده است.

مارادونا در این خصوص می‌گوید: در جام جهانی که من روی نیمکت آرژانتین بودم، مسی باعث شد تا گلرهای تمام تیم‌هایی که با آنها بازی کردیم، بهترین بازیکن زمین شناخته شوند.

وی ادامه داد: او تمام ضربات را به تیرک می زد و حالا اینطور نیست؛ داستان به همین سادگی است؛ من بهترین مسی را در اختیار داشتم و هیچکس نمی‌تواند نظری غیر از این داشته باشد چرا که او در آن زمان قادر بود تا پنج بازیکن را دریبل بزند؛ یک پدیده بود.

مارادونا در ادامه با اشاره به نقطه ضعف مسی در آن دوران تاکید کرد: اما او با ضربات ایستگاهی مشکل داشت؛ پس از تمام شدن جلسات تمرینی، مسی را نگه می‌داشتم تا تمرین کند و او شروع به کوبیدن ایستگاهی‌ها به تیرک کرد؛ من به او یاد ندادم چطور ایستگاهی بزند؛ از من پرسید "چطور می‌توانم ضربات کاشته را تبدیل به گل کنم."

اسطوره آرژانتین توصیه خود به مسی را به زبان ساده اینگونه توصیف کرد: به مرکز توپ ضربه بزن و مسی در پاسخ گفت "من همین کار را می‌کنم اما توپ منحرف می‌شود" و سپس به او گفتم "نگران نباش، از عهده این کار برمی‌آیی" و حالا هیچکدام از ضربات ایستگاهی را هدر نمی‌دهد.

جادوگر آرژانتینی و ۳۲ ساله کاتالان‌ها حالا به عنوان کاشته‌زنی ترسناک شهرتی برای خود دست و پا کرده و برجسته‌ترین ایستگاهی اخیر وی به دیدار مقابل لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته مربوط می‌شود؛ جایی که از فاصله تقریبی ۲۳ متری توپ را به کنج دروازه قرمزهای آنفیلد فرستاد.

مارادونا ۹ سال پیش سمت خود را در تیم ملی آرژانتین ترک کرد اما با به دست گرفتن سکان هدایت تیم جیمناسیا بار دیگر به وطن خود بازگشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان