//
کدخبر: ۲۱۱۶۰۶ //

در نقد دفاعیات نامربوط کاپیتان پرسپولیس از دروازه‌بان تیمش

در اینکه جلال حسینی یکی از بهترین و موفق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده تردیدی نیست.

در نقد دفاعیات نامربوط کاپیتان پرسپولیس از دروازه‌بان تیمش
به گزارش فرتاک نیوز،

 او در 37سالگی همچنان ستاره درخشان و قابل اعتماد پرسپولیس است؛ بازیکنی که کسب 3قهرمانی پیاپی بدون وجود او بسیار ناممکن به‌نظر می‌رسید. حتی بخشی از داد و فریادهای درون زمین جلال و مصاحبه‌های بیرون از میدان او هم از جهت انگیزشی و با این فلسفه که از اشباع شدن بازیکنان جلوگیری می‌کند، قابل‌قبول است. در عین حال قرار نیست چون او «جلال» است و این همه خوبی را یکجا دارد، چشم بر برخی بی‌ربط‌گویی‌هایش ببندیم و با اظهارات شلخته و نامربوط او مدارا کنیم.
تیتر یکی از آخرین مصاحبه‌های جلال حسینی این است: «برخی تیم‌ها 20بازیکن جدید می‌گیرند، اما برای پرسپولیس حاشیه ساخته می‌شود. در مورد بیرانوند سکوت کنید.» 
همین چند جمله، بهترین مثال است برای آفتی که ما در موردش حرف می‌زنیم. کاپیتان پرسپولیس برای دفاع از حرکت عجیب علیرضا بیرانوند در تبریز، به حضور 20بازیکن جدید در برخی تیم‌ها اشاره می‌کند که واقعا عجیب است. از او باید پرسید این دو موضوع چه ربطی به هم دارند؟ یعنی اگر تیمی از همه فقیرتر بود و حتی توانایی جذب یک بازیکن جدید را هم نداشت، بازیکنانش حق دارند هر علامتی که دل‌شان می‌خواهد رو به سکوهای حریف بدهند؟ الان بیرانوند به‌خاطر حرکتش تحت فشار است و باید توضیح بدهد؛ خب این چه ربطی به فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی دارد؟
از اینکه بگذریم خود پرسپولیس هم امسال کم خرج نکرده است. اگرچه مظلوم‌نمایی‌های این سالیان برخی تیم‌ها مثل سپاهان و استقلال به هیچ وجه قابل‌قبول نیست و بیشتر به‌نظر می‌رسد یک واکنش مغالطه‌آمیز به قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس باشد، اما خود قرمزها هم تیم ارزانی نیستند. همین آقای بیرانوند که الان به‌خاطر کارهایش زیر تیغ است، در تلویزیون به‌صراحت گفت اگر همه آپشن‌های قراردادش فعال شود و موفقیت‌های زیادی کنار پرسپولیس به‌دست بیاورد، دستمزدش به 7یا 8 میلیارد تومان می‌رسد و باز در غیر این صورت حداقل نیمی از این پول را به‌عنوان پایه قرارداد دریافت خواهد کرد. بقیه سرخ‌ها هم کم پول نگرفته‌اند و نمی‌گیرند. به‌نظر شما چطور هر بازیکنی که با ادعای دریافت رضایتنامه وارد باشگاه شد، پس از یک مذاکره نیم‌ساعته و البته اصلاح قراردادش با لبخند ظفرمندانه بیرون آمد؟  نزدیکان پرسپولیس می‌گویند این تیم به‌خصوص برای لیگ نوزدهم زیر فشار سنگین تعهدات مالی است و البته بازیکنان جدیدی هم گرفته که به بعضی از آنها مثل کنعانی‌زادگان و فرشاد احمدزاده نیاز چندانی نبود. در این شرایط جلال چطور به بازیکن گرفتن رقبا طعنه می‌زند؟  اصل مطلب اما همانی است که چند سطر بالاتر گفتیم. شما چه بارسلونا باشید و چه تیم لیگ زیرگروه، بازیکن‌تان باید به آداب و اخلاق حرفه‌ای مقید باشد. این هم که کاپیتان خوشنام یک تیم بخواهد رفتار غلط گلرش را با سفسطه و شلخته‌گویی توجیه کند، فقط حکم تقلای باطل را دارد و از ارزش‌های خود آقای کاپیتان کسر می‌کند. از ما گفتن بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان