//
کدخبر: ۲۰۹۱۱۴ //

تایید محرومیت بلبلی توسط رئیس کمیته تعیین وضعیت

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که محمد بلبلی به مدت شش ماه محروم شده و این رای احتمالا در انتظار چند بازیکن دیگر نیز خواهد بود.

تایید محرومیت بلبلی توسط رئیس کمیته تعیین وضعیت
به گزارش فرتاک نیوز،

نورشرف رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره پرونده محمد بلبلی در خلال نشست خبری خود گفت: یکی از اتفاقاتی که بعضا با آن مواجه بودیم، این بود که یک بازیکن با بیش از یک باشگاه قرارداد می بست. تصور غلطی که بازیکنان از کلمه قرارداد داخلی داشتند و آن را نهایی نمی دانستند، باعث می شد بیشتر از یک قرارداد ببندند و فکر کنند که قرارداد آخر معتبر است. اما الان این رویه غلط است. ما اصلا چیزی به عنوان قرارداد داخلی نداریم. هرچه هست قرارداد است و معتبر.

او در ادامه گفت: پرونده آقای بلبلی در کمیته تعیین وضعیت منجر به صدور رای شده، البته فرصت تجدید نظر خواهی برای باشگاه های فولاد و استقلال فراهم است که دوستان ما در کمیته استیناف بررسی خواهند کرد. ما رسیدگی مفصلی در پرونده ایشان کردیم و حرف های همه افرادی که درگیر هستند را شنیدیم. ایشان در حالی که تحت قرارداد با سپیدرود بوده، با فولاد قرارداد بسته و نباید این کار را می کرده. با وجود قرارداد با فولاد هم رفته با باشگاه استقلال قرارداد بسته است. البته باشگاه استقلال توجیهاتی داشت و می گفت که ما فسخ نامه داریم و به استناد آن قرارداد بسته ایم. ما در رایی که صادر کردیم، آقای بلبلی را به خاطر این تخلف 6 ماه محروم کردیم. این قول را می دهم که کمیته تعیین وضعیت در این گونه موارد اغماض  نخواهد کرد به خاطر اینکه روحیه احترام به قراردادها بیش از پیش در دوستان نهادینه شود.

وی افزود: باشگاه استقلال تحریک یا اغوایی نکرده است. البته حاشیه هایی در پرونده هست که حالا جای گفتنش اینجا نیست اما در کل تخلف صورت گرفته است. فولاد هم با بازیکنی که تحت قرارداد با تیمی دیگر بوده، نباید قرارداد می بست. اینها در عرصه بین المللی سازوکار دارد. بازیکن تحت قرارداد حرمت بسیار زیادی دارد. حتی مذاکره با چنین بازیکنی هم در خیلی موارد حکم دارد چون ممکن است موجب تحریک یا بی انگیزگی او می شود. حتما باید با باشگاه صحبت کنند. این تصمیمی بود که ما در کمیته تعیین وضعیت در مورد ایشان گرفتیم. یکی دو پرونده دیگر هم با همین موضوع داریم که حتما با همین روند در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان