//
کدخبر: ۲۰۶۵۹۲ //
فرانک دی بوئر:

برابری دستمزد فوتبالیست های مرد و زن مسخره است

کاپیتان سابق تیم ملی هلند مخالف این عقیده است که دستمزد فوتبالیست های مرد و زن باید برابر باشد.

برابری دستمزد فوتبالیست های مرد و زن مسخره است
به گزارش فرتاک نیوز،

مدت هاست که بحث برابری دستمزد زنان و مردان در عرصه های مختلف به یک مبحث چالشی در دنیا بدل شده است. در فوتبال نیز اخیرا این قضیه مطرح شده و به خصوص پس از جام جهانی 2019 فوتبال زنان در فرانسه که با قهرمانی آمریکا و نایب قهرمانی هلند به اتمام رسید، این موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

فدراسیون فوتبال هلند قصد دارد تا سال 2023 دستمزد فوتبالیست های ملی پوش مرد و زن را به یکدیگر نزدیک کرده و حتی برابر کند و در آمریکا نیز این قضیه به صورت جدی دنبال می شود.

 

 

 

 

فرانک دی بوئر مدافع سابق آژاکس و بارسلونا که در جام جهانی 1998 کاپیتان تیم ملی هلند بود، در این رابطه به گاردین گفت:« برابری دستمزد فوتبالیست های مرد و زن از نظر من مسخره است. می توانم در این مورد ورزش تنیس را مثال بزنم. یک بازی فینال تنیس مردان را 500 میلیون نفر در دنیا می بینند و فینال تنیس زنان را 100 میلیون نفر. این یک تفاوت بزرگ است و نمی توان این دو رویداد را یکسان دانست.

اینجا بحث درآمد های تبلیغاتی بسیار مهم و تاثیرگذار است. من معتقدم فوتبالیست های زن باید مطابق با آنچه که واقعا شایسته اش هستند، درآمد داشته باشند و نه کمتر. اگر روزی فوتبال زنان به اندازه فوتبال مردان مشهور و پرتماشاگر شود، قطعا دستمزد و درآمدشان نیز باید بالاتر برود اما وقتی الان چنین نیست، چرا باید دستمزدشان با فوتبالیست های مرد برابر شود؟ این از نظر من مسخره است و آن را نمی فهمم.»

 

دی بوئر ادامه داد:« بحث برابری دستمزدها در بخش های دیگر با ورزش هایی مثل فوتبال و تنیس کاملا متفاوت است. برای مثال در یک بانک و یا شرکت خصوصی، زنان و مردان  چرا باید  دستمزدشان متفاوت باشد؟ وقتی یک مدیر زن همان کار یک مدیر مرد را انجام می دهد، چرا باید به خاطر زن بودن دستمزد کمتری دریافت کند. اینجا دیگر بحث تبلیغات و درآمدهای جانبی مطرح نیست و باید دستمزدها برابر باشد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان