//
کدخبر: ۱۹۸۳۳۹ //

محمودزاده: بدهی‌ها تسویه نشود؛ قراردادها هم ثبت نمی‌شوند

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ با تأکید بر اینکه ۱۴ تیم لیگ برتری در کمیته‌های انضباطی و تعیین وضعیت مشکل دارند، به این نکته اذعان کرد که نمی‌توانند مانع حضور تیم‌ها در لیگ برتر شوند.

محمودزاده: بدهی‌ها تسویه نشود؛ قراردادها هم ثبت نمی‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره این موضوع که باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان جدید را ندارند و اینکه خیلی از باشگاه‌ها بازیکن و سرمربی جدید جذب کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با باشگاه‌ها مکاتبه رسمی داشته است، تیم‌ها نباید در دو بخش کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی پرونده‌ای داشته باشند و باشگاه‌های بدهکار تا زمانی که نتوانند مطالبات را پرداخت کنند حق جذب بازیکن و استخدام کادرفنی جدید ندارند. البته در این چند روز در رسانه‌ها مطرح شده است که چرا در فصول گذشته هم این موضوعات مطرح می‌شد، ولی در نهایت تیم‌ها وارد مسابقات می‌شدند.

وی ادامه داد: ما باید در فدراسیون فوتبال از نهادهای بالادستی مانند وزارت ورزش، فیفا و AFC تبعیت کنیم. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مانع حضور تیم‌ها نمی‌شوند، بلکه ثبت قرارداد بازیکنان جدید مدنظر است. بله، ما می‌پذیریم که پیش از این  انعطاف به خرج می‌دادیم و کارها را برای حضور باشگاه‌ها تسهیل می‌کردیم و آقای تاج و بهاروند هم این موضوع را مطرح کرده‌اند، اما این تسهیل کردن‌ها در نهایت به ضرر باشگاه‌ها و ساختار فوتبال می‌شد به همین دلیل این سخت‌گیری‌ها را در دستور کار داریم تا باشگاه‌هایی را که مشکلات حقوقی و موضوع عدم پرداخت مطالبات بازیکن و کادرفنی دارند، اقدام به جذب بازیکنان جدید کنند. البته بازیکنان فصول گذشته‌ باشگاه‌ها چه آنهایی که قرارداد مدت‌دار دارند و چه بازیکنانی که می‌خواهند تمدید کنند، مشکلی ندارند. 

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ درباره اینکه باشگاه‌ها هر سال بدهی‌های‌شان بیشتر می‌شود، ولی سوت آغاز لیگ که زده می‌شود، فشارهای پشت پرده و انعطاف‌ها باعث می‌شود که تیم‌ها با همان بدهی‌ها وارد مسابقات شوند، عنوان کرد: بله ما انعطاف به خرج می‌دادیم، اما در این فصل سخت‌گیری بیشتر می‌شود و سعی می‌کنیم تسهیل نکنیم و از ثبت قرارداد بازیکنان جدید را جلوگیری می‌کنیم. ما نمی‌توانیم مانع حضور تیم‌ها در لیگ شویم، الان از 16 تیم 14 تیم مشکل دارند و نمی‌توانیم با دو تیم لیگ را برگزار کنیم. ما با توجه به استانداردها و آیین‌نامه‌های فیفا برخورد می‌کنیم. به‌عنوان نمونه پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالات بازیکنان جدید محروم بود، ولی می‌توانست کادرفنی جدیدش ثبت قرارداد داشته باشد. ما درباره بحث بازیکنان جدید سخت‌گیری بیشتری می‌کنیم، اما اگر باشگاه‌ها نتوانند مشکلات مالی‌شان را حل کنند ثبت قرارداد بازیکنان جدیدشان ثبت نمی‌شود. از 16 تیم لیگ برتر، فقط تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن هیچ پرونده‌ای ندارند. پیکان و گل‌گهر در کمیته انضباطی پرونده ندارند، ولی در کمیته تعیین وضعیت مشکل دارند و این دو باشگاه باید از کمیته تعیین وضعیت مجوزشان را بگیرند.

محمودزاده ادامه داد: به باشگاه‌های لیگ برتر تأکید می‌کنیم اگر تا 14 روز پیش از شروع مسابقات نتوانند 14 بازیکن خودشان را چه بازیکنان جدید که با مجوز ثبت می‌کنند و چه بازیکنان قدیمی را که داشتند، قراردادشان را ثبت کنند، از جدول مسابقات حذف می‌شوند. 14 بازیکن حتماً باید دو هفته پیش از مسابقات مجوزشان صادر شود و در سایر رده‌ها 10 روز پیش از شروع مسابقات. این قانون است. این خلاء قانونی بود که به‌عنوان نمونه فصل گذشته نفت تهران حضور پیدا نکرد، اما ما قانونی نداشتیم که تیم را حذف کنیم و تا هفته دوم صبر کردیم و گفتیم شاید تشکیل پرونده بدهند، ولی الان ما این خلاء قانونی را حل کردیم. 

وی در پایان درباره اینکه تیم‌ها از مسابقات حذف نمی‌شوند، گفت: مطمئن باشید در شروع مسابقات ما اسناد را ارائه می‌کنیم و شفاف‌سازی می‌کنیم، باید بگویم این کار آسانی برای باشگاه‌هاست، خیلی از باشگاه‌ها 14 بازیکن قدیمی دارند که می‌توانند مجوزشان را بگیرند و مشکلی ندارند. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان