تاریخ انتشار: 1398/04/05 01:54
چرا منچسترسیتی تحت فشار برای خرید بازیکنان بومی است؟
کد خبر: 95755

مهم ترین چالش پیش روی گواردیولا در فصل آینده لیگ برتر انگلیس

منچسترسیتی باید از قوانین جذب بازیکنان بومی تبعیت کند.
مهم ترین چالش پیش روی گواردیولا در فصل آینده لیگ برتر انگلیس

 منچسترسیتی تحت فشار زیادی قرار دارد تا در این تابستان حداقل یک بازیکن انگلیسی را به ترکیب تیمش اضافه کند تا فصل بعد برای دفاع از عنوان قهرمانی اش در جزیره، با محدودیتی بزرگ همچون ترکیب کوچکتر مواجه نشود. آن هم برای تیمی که در چهار جبهه باید بجنگد و قطعاً در طول فصل با معضلات و مسائلی روبرو خواهد شد.

موضوع از چه قرار است؟

قوانین لیگ برتر می گویند هر باشگاه انگلیسی حاضر در لیگ جزیره، باید در ترکیب 25 نفره خود، 8 بازیکن بومی بالای 21 سال داشته باشد. فصل گذشته منچسترسیتی فقط چهار بازیکن با این ویژگی داشت؛ کایل واکر، رحیم استرلینگ، فابین دلف و جان استونز. به این ترتیب سیتی فقط فصل گذشته می توانست 21 بازیکن را در ترکیب خود برای لیگ برتر ثبت کند.

در حال حاضر این موضوع نمی تواند مشکلی ایجاد کند. اما مساله اینجاست که پپ گواردیولا قصد دارد در این تابستان سه بازیکن جدید جذب کند و همین مساله می تواند مشکل زا شود. در شرایط فعلی او شاید تنها می تواند با خروج یک نفر، بازیکن دیگری را جذب کند.

اگر منچسترسیتی بتواند انتقال رودری هافبک اتلتیکومادرید را نهایی کند. بازیکنی که احتمالاً با 62 میلیون پوند راهی سیتی می شود. آنوقت یک جای خالی بازیکن خارجی که در حال حاضر با رفتن کمپانی خالی شده است، به رودری می‌رسد. در نتیجه هر خرید جدید دیگری که بازیکن بومی نباشد، باید جای یکی از نفرات خارجی تیم را بگیرد.

اما اوضاع با خروج دلف می تواند بدتر هم شود. فابین دلف بازیکن انگلیسی سیتی در فصل گذشته جایگاه ثابتی در ترکیب سیتی نداشت. او به ندرت در خط میانی به کار گرفته می شود و هرازگاهی نیز در پست دفاع جپ به میدان می‌رود. آخرین حضور او در ترکیب اصلی سیتی در لیگ برتر، دسامبر گذشته مقابل لسترسیتی بود که از قضا سیتی در آن مسابقه شکست خورد و دلف نیز اخراج شد. هرچند هنوز مشخص نیست آینده دلف در کجا رقم می خورد ولی شنیده می شود باشگاه در صورتی که خود او بخواهد یا پیشنهاد مناسبی به دست مدیران برسد، جلوی خروجش را نخواهد گرفت. به این ترتیب خروج او تعداد بازیکنان بومی بالای 21 سال سیتی را به عدد 3 می رساند و ماکزیمم بازیکنان سیتی برای ثبت در فصل آینده به 20 می رسد.

در نتیجه پاسخ مشخص برای این موضوع، اضافه کردن بازیکنان بومی به ترکیب تیم برای ایجاد بالانس است. بدین طریق سیتی می تواند از بازیکنان بیشتری برای فصل آینده بهره ببرد.

حال شاید این سؤال پیش آید که بازیکنان بومی چه بازیکنانی هستند؟ آیا فقط بازیکنان انگلیسی؟ واژه بومی شاید تصوری از بازیکنان کشور مبدأ را ایجاد کند ولی حقیقت طور دیگری است. بازیکن بومی در تعریف این قانون لیگ برتر که حدود یک دهه پیش وضع شد، این است: بازیکنی با هر ملیتی که قبل از 21 سالگی، حداقل سه فصل را در یک باشگاه انگلیسی یا ولزی حضور داشته است.

به این ترتیب این فرصت ایجاد می شود که باشگاه های انگلیسی استعدادهای برتر اروپا را در سنین پایین جذب کنند و با پرورش آنها تیم خود را بسازند. به طور مثال وقتی یک بازیکن از قاره اروپا در سنین نوجوانی به یک باشگاه انگلیسی ملحق می شود، از 17 سالگی می تواند قرارداد حرفه ای ببندد و با گذران سه سال در آن تیم، بازیکن بومی لقب گیرد. یکی از معروف ترین این مثال ها می تواند سسک فابرگاس باشد.

بازیکنی که در سنین پایین از آکادمی بارسلونا راهی آرسنال شد و در 16 سالگی برای این تیم به میدان رفت و سالهای سال یک بازیکن بومی در انگلیس بود. حتی زمانی که دوباره از بارسلونا جدا شد و به چلسی ملحق شد، در چلسی یک بازیکن بومی به حساب می آمد.

پس مشکل دیگر چیست؟

حال با چیزهایی که گفته شد، مشخص است که ارزش بازیکنان بومی رشدیافته در فوتبال انگلیس، چقدر بیشتر است. باشگاه های تاپ لیگ برتری بیشتر به دنبال این بازیکنان هستند و تیم های میان جدولی و قعرجدولی با دیدن این علاقه باشگاه های بزرگ، قیمت را بالاتر می برند.

به طور مثال، این قضیه را می توانید در مورد مگوایر مشاهده کنید. این مدافع با چیزی در حدود 15 میلیون پوند از هال سیتی به لسترسیتی ملحق شد، اما اکنون گفته می شود لسترسیتی برای فروش این مدافع ملی پوش خواستار رقمی در حدود 80 میلیون پوند است. رقمی که حتی بیشتر از مبلغ پرداختی لیورپول برای خرید فن دایک است. هر دو باشگاه شهر منچستر به این بازیکن علاقه مند هستند و لسترسیتی هم با دیدن تمایل این دو غول جزیره، قیمت بالایی برای این مدافع ارزشمند مشخص کرده است.

در طرف مقابل، هر چند عملکرد منچستریونایتد در این فصل از نقل و انتقالات خیلی قابل توجه نبوده است ولی این باشگاه در این فصل از نقل و انتقالات، سیاست خود را بر روی جذب بازیکنان بومی متمرکز کرده است و به همین دلیل است که بعد از خرید جیمز، در آستانه خرید فن بیساکا است و به بازیکنانی نظیر مدیسون و مگوایر می اندیشد.

اما منچسترسیتی فعلاً در این مورد با دغدغه ای بزرگ مواجه شده است. آنها به بن کیلول هم علاقه نشان داده اند، همینطور دیکلان رایس ولی قیمت هر دو بازیکن نیز بسیار بالا تعیین شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d7g6q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گواردیولا: بعد از تعطیلات کار را برای لیگ قهرمانان از سر می‌گیرم