//
کدخبر: ۱۹۵۱۵۱ //

مرزبان: باور اینکه مدیران پرسپولیس از جدایی برانکو خبر نداشتند سخت است

علیرضا مرزبان، کارشناس فوتبال ایران گفت: اگر به جای برانکو، کریم باقری از پرسپولیس می‌رفت من الان بیشتر نگران آینده این تیم بودم.

مرزبان: باور اینکه مدیران پرسپولیس از جدایی برانکو خبر نداشتند سخت است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا مرزبان درباره جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس اظهار داشت: این اتفاق اصلاً غیرمنتظره نبود و شواهد نشان می‌داد که برانکو دیگر قصد ماندن در پرسپولیس را ندارد. به نظر من این جدایی از قبل سازماندهی شده بود و برانکو بعد از چهار فصل کاملاً موفق در پرسپولیس در یک زمان مناسب تصمیم به جدایی گرفت.

باور اینکه مدیران پرسپولیس از جدایی برانکو خبر نداشتند سخت است

مرزبان با تأکید بر اینکه در این میان نباید به هواداران وعده داده می‌شد، ادامه داد: برای من خیلی عجیب بود که چرا مدیران پرسپولیس مدام از ماندن برانکو صحبت می‌کردند. البته شاید تلاش آنها این بود که برانکو را مقصر این جدایی بدانند. به‌هرحال باور اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس نمی‌دانستند برانکو دیگر قصد ماندن ندارد برای من سخت است. مطمئناً آنها باید فکر این روز‌ها را می‌کردند و تصمیماتی که آنها در ظرف یکی دو روز آینده اتخاذ خواهند کرد خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد.

پرسپولیس سکوی پرتاب برانکو شد

کارشناس فوتبال ایران جدایی برانکو از پرسپولیس را از دید فنی بررسی کرد و یادآور شد: از نظر من تصمیم برانکو کاملاًً صحیح بود. از این دیدگاه که او چهار فصل عالی را در پرسپولیس سپری کرد، در حالی که پیش از این هیچ‌گاه چنین کارنامه درخشانی را در کارش نداشت. در واقع فضایی که در فوتبال ایران برای او حاکم شد خیلی کمک کرد تا چند فصل رؤیایی را داشته باشد و به نوعی پرسپولیس سکوی پرتابی برای برانکو شد تا با پیشنهادات مالی خیلی خوبی مواجه شود. طبیعی است که وقتی شما در یک شغلی با شرایط مالی عالی مواجه می‌شوید به آن پاسخ مثبت می‌دهید. کاری که برانکو در قبال پیشنهاد خوب تیم الاهلی انجام داد.

هواداران نباید انتظار داشته باشند برانکو همیشه بماند

مرزبان راجع به ناراحتی هواداران پرسپولیس از جدایی برانکو نیز خاطرنشان کرد: یک واقعیتی در فوتبال وجود دارد مبنی براینکه یک روز مربیان می‌روند. ممکن است در اول راه اخراج شوند و یا قراردادشان تمام شود. زمانی هم هست که وقتی به افتخارات زیادی با یک تیم می‌رسند ترجیح می‌دهند فضای جدیدی را تجربه کرده و به پیشنهاد مالی بهتر پاسخ مثبت دهند. قرار نیست یک مربی حرفه‌ای به یک باشگاه همیشه وفادار بماند. در این میان باید شخصیت و بزرگی پرسپولیس حفظ شود. هواداران آگاه باشند که مربیگری شغل است و هر مربی قبل از هر چیز به فکر فراهم کردن شرایط بهتر برای زندگی خود و خانواده‌اش است. آنها نباید انتظار داشته باشند که برانکو همیشه در این تیم بماند بلکه باید به تصمیم او احترام گذاشت و همه کمک کنند تا پرسپولیس مسیر خوب خودش را ادامه دهد.

درک اینکه باید به مربی جدید فرصت داد خیلی ساده است

وی در واکنش به طرح این موضوع که شاید هواداران پرسپولیس از همان هفته اول لیگ مقبل سرمربی جدید موضع گرفته است و به تشویق برانکو بپردازند، عنوان کرد: مطمئناً هر مربی که جانشین برانکو می‌شود در ابتدای کار از لحاظ فنی مشکلاتی را خواهد داشت. از این جهت که او به تیمی آمده که چهار فصل با یک تفکر کار کرده و زمان می‌خواهد تا تفکراتش را در تیم پیاده کند. درک این موضوع خیلی ساده است. حاصل جمع یک به علاوه یک، دو می‌شود و درک اینکه باید به مربی بعدی پرسپولیس فرصت مناسب را داد به سادگی این معادله ریاضی است. با همه این حرف‌ها اعتقاد من این است سرمربی آینده پرسپولیس در شروع راه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و این مسئله کمی کار او را سخت می‌کند.

جدایی کریم باقری از پرسپولیس مرا بیشتر نگران می‌کرد

مرزبان با بیان اینکه پرسپولیس پیش از برانکو هم قهرمان شده است، خاطرنشان کرد: باید به این مسئله تأکید داشت که پرسپولیس تیم بزرگی است و قبل از آمدن برانکو هم به افتخارات زیادی در جام‌های مختلف رسیده است و قطعاً بعد از رفتن او هم این افتخارات تکرار خواهد شد. بزرگ‌ترین پشتوانه این تیم هم هوادارانش هستند که در سخت‌ترین شرایط بدون کوچک‌ترین چشمداشتی پشت پرسپولیس بوده‌اند. وظیفه آنها در شرایط فعلی این است که کنار تیم باشند و هر مربی که می‌آید شرایط را برای موفقیت او فراهم کنند. اگر نظر مرا بخواهید اگر به جای برانکو، کریم باقری از پرسپولیس می‌رفت من الان بیشتر نگران آینده این تیم بودم. از این جهت که اعتقاد دارم نقش کریم در موفقیت‌های پرسپولیس غیرقابل انکار است.  او حواشی رختکن را به بهترین شکل کنترل و در ایجاد انگیزه در بین بازیکنان به بهترین شکل عمل می‌کند. ضمن اینکه حضور محسن خلیلی را هم در پرسپولیس مثبت می‌دانم و اعتقاد دارم او از جنس بازیکنان است و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

نقش 4 بازیکن خیلی مهم است

کارشناس فوتبال ایران در ادامه با تاکید بر حفظ بازیکنان پرسپولیس تصریح کرد: همان طور که گفتم خیلی مهم است که مدیران پرسپولیس در شرایط فعلی چگونه مدیریت خواهند کرد. اگر سرمربی جدید را خیلی زود معرفی کنند نشان می‌دهد که از قبل فکر این روز‌ها را کرده بودند. اگر قرار باشد هر روز یک نام به عنوان جانشین برانکو معرفی شود آن وقت هجمه‌ها و فشار‌ها روی او زیاد می‌شود اما اگر باشگاه خیلی سریع و با برنامه قبلی سرمربی جدید را انتخاب کند آن وقت شرایط برای ادامه کار آن مربی راحت ‌تر خواهد بود. در کنار این مسئله باید بازیکنان فعلی نیز حفظ و در برخی پست‌ها تیم تقویت شود. بازیکنانی نظیر سیدجلال، بیرانوند و حتی کمال و این آخری‌ها شجاع از بازیکنان مهم پرسپولیس هستند که جدا از نظر فنی از نظر روحی و روانی نقش مهمی را در تیم ایفا می‌کنند. قطعاً آنها می‌توانند به مربی آینده هم کمک زیادی کنند تا پرسپولیس مسیر خود را ادامه دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان