//
کدخبر: ۱۹۵۰۹۵ //

مروری بر جزئیات توافق برانکو با الاهلی

سرمربی سه فصل اخیر تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل تعلل مسئولان این باشگاه در پرداخت مطالباتش با تیم الاهلی عربستان وارد مذاکره شد و برای هدایت دو ساله این تیم به توافق نهایی رسید.

مروری بر جزئیات توافق برانکو با الاهلی
به گزارش فرتاک نیوز،

فروردین ماه سال ۱۳۹۴ و زمانی که مذاکرات پرسپولیس با گزینه جانشینی حمید درخشان در استانبول جدی شد، کسی تصورش را نمی‌کرد که مرد آرام نیمکت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بتواند به رؤیای هواداران پرسپولیس پایان دهد و سه فصل پیاپی این تیم را قهرمان لیگ برتر کند.

حتی خوش بین ترین هواداران پرسپولیس هم امیدوار نبودند که برانکو بتواند این تیم را از شرایط بحرانی که داشت خارج کند و به رده دوم جدول برساند و در سه فصل بعد هم این تیم را قهرمان لیگ برتر کند. اما برانکو ایوانکوویچ نه تنها در این بخش رؤیای هواداران را محقق کرد بلکه پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رساند و در جام حذفی هم قهرمان کرد تا محبوبیتش بین هواداران و علاقمندان به فوتبال ایران چند برابر شود.

سومین قهرمانی و شائبه‌های جدایی

پس از آنکه پرسپولیس برای سومین بار قهرمان لیگ برتر شد و کمی بعد با پیروزی برابر سپاهان به فینال جام حذفی رسید و جام قهرمانی این مسابقات را هم بالای سر برد، زمزمه‌هایی در مورد جدایی برانکو ایوانکوویچ منتشر شد اما از آنجایی که وی با این تیم قرارداد داشت مسئولان باشگاه با اطمینان اعلام کردند که ایوانکوویچ فصل آینده هم سرمربی تیمشان است. با این حال پرداخت نشدن مطالبات وی و دستیارانش شائبه‌های جدایی را تقویت کرد.

سکوت برانکو پس از جلسه با مدیرعامل

سرمربی سرخپوشان تهرانی پس از آنکه نشستی با ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشت، بدون اینکه اظهار نظری در مورد موارد مطرح شده در این جلسه داشته باشد ایران را ترک کرد و به مسئولان باشگاه فرصت داد تا مطالبات خودش و دستیارانش را پرداخت کنند. با این حال مسئولان باشگاه نتوانستند به درخواست برانکو پاسخ مثبت دهند تا شائبه‌های جدایی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

تلاش برای انداختن توپ در زمین برانکو

با اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس برگ برنده را در اختیار داشتند و می‌توانستند با پرداخت مطالبات برانکو راه فرار او را ببندند و به واسطه قراردادی که داشت فصل آینده را هم بی دردسر طی کنند، اما آنقدر تعلل کردند تا وی تصمیم به قطعی کردن قراردادش با تیم الاهلی بگیرد. البته در این میان مسئولان باشگاه پرسپولیس تلاش کردند توپ را به زمین برانکو بیندازند و با تاکید بر اینکه «پول آماده است» وی را مقابل هواداران قرار دهند.

مذاکرات با الاهلی عربستان

پس از آنکه وکیل برانکو در دو نامه رسمی به باشگاه پرسپولیس خواستار دریافت مطالبات موکلش شد و البته پاسخ مثبتی از مسئولان باشگاه دریافت نکرد، مذاکرات با تیم الاهلی عربستان آغاز شد و هر چند به صورت محرمان صورت گرفت اما مراحل نهایی خود را هم طی کرد و در نهایت طرفین به توافق رسیدند تا پس از اعلام فسخ قرارداد با پرسپولیس، خبر رسمی توافق با الاهلی منتشر شود.

قرارداد دو ساله با الاهلی

درحالی که مسئولان باشگاه پرسپولیس همچنان اصرار دارند که برانکو فصل آینده هم سرمربی این تیم خواهد بود، رسانه‌های عربستانی از قرارداد دو ساله این سرمربی کروات با الاهلی عربستان خبر داده اند و تاکید کرده اند که توافق نهایی صورت گرفته و قرارداد بین طرفین بزودی امضا خواهد شد.

دستیاران برانکو تأیید کردند

پیگیری‌های خبرنگار مهر توافق برانکو با الاهلی عربستان را تأیید و مشخص کرد که وی از چند روز پیش قراردادش را با تیم الاهلی نهایی کرده و فقط باید با حضور در عربستان این قرارداد را امضا کند. یکی از دستیاران برانکو هم توافق وی با الاهلی را تأیید و عنوان کرد که وی بزودی راهی عربستان خواهد شد.

رقم قرارداد مشخص شد

رقم قرارداد دو ساله مسئولان باشگاه الاهلی با برانکو مشخص شده و هر چند هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما رسانه‌های عربستانی از رقم دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به عنوان رقم مورد توافق طرفین خبر داده اند.

هیأت مدیره پرسپولیس در شوک

پس از انتشار خبر فسخ قرارداد برانکو با پرسپولیس که نخستین بار در گروه ورزشی خبرگزاری مهر صورت گرفت، اعضای هیأت مدیره باشگاه بلافاصله تشکیل جلسه دادند تا در مورد شرایط وی تصمیم گیری کنند. با این حال آنها که از این اتفاق در شوک بودند شرایط باشگاه را بررسی کردند تا بتوانند بهتری تصمیم را بگیرند.

گزینه اول جانشینی رد شد

درحالی که مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز اصرار دارند که برانکو تنها گزینه آنها برای فصل آینده است اما عنوان شده افشین قطبی به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی برانکو مطرح شده اما در همان ابتدا از سوی مسئولان باشگاه مورد مخالفت قرار گرفته است.

دردسرهای انتخاب سرمربی

با نهایی شدن جدایی برانکو از پرسپولیس حالا اصلی ترین دغدغه مسئولان باشگاه انتخاب سرمربی برای فصل آینده این تیم است. در حالی که اکثر تیم‌های تکلیف سرمربی خود را مشخص کرده اند اما پرسپولیسی‌ها در آغاز راه هستند و حالا باید گزینه‌ها را انتخاب کنند و سپس مذاکرات نهایی را آغاز کنند که کاری زمانبر است و به نظر می‌رسد پرسپولیس شروع بدی در فصل نقل و انتقالات خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان