//
کدخبر: ۱۹۴۸۵۰ //

فصل نوزدهم،خداحافظی لیگ برتر با داوران پشت دروازه

در فصل جدید لیگ برتر دیگر از داوران پشت دروازه استفاده نخواهد شد. داورانی که سایت رسمی فدراسیون فوتبال از آنها به عنوان کمک داوران اضافه یاد می کرد!

فصل نوزدهم،خداحافظی لیگ برتر با داوران پشت دروازه
به گزارش فرتاک نیوز،

24 داور از سوی کمیته داوران گزینش شده اند تا آموزش های لازم به آنها در خصوص سیستم کمک داور وید ئویی داده شود و این داوران به عنوان داور var در فصل پیش رو در لیگ برتر فعالیت خواهند کرد و به همین بهانه دیگر بازی های لیگ برتر با حضور داوران پشت دروازه برگزار نمی شود.

البته برگزاری بازی های لیگ  برتر با حضور کمک داور وید ئویی منوط به این است که باشگاه ها سیستم مورد نظر را خریداری کنند. فدراسیون فوتبال به زودی یک ست کمک داور وید ئویی برای نصب در کمپ تیم های ملی خریداری خواهد کرد و به زعم کمیته داوران باشگاه ها می بایست این سیستم رابرای استادیوم های خود خریداری کنند. قیمت آن 60 هزار یورو برآورد شده است و قرار است همه باشگاه ها از شرکتی که فیفا به فدراسیون فوتبال معرفی کرده سیستم مورد اشاره را خریداری کنند.

آموزش داوران ایرانی برای کار با سیستم کمک داور وید ئویی زیر نظر مدرس رسمی فیفا برگزار می شود. این را کلاس را تیر ماه در تهران شاهد خواهیم بود و همان طور که اشاره شده 24 داور برای کار با این سیستم گزینش شده اند.

گفتنی است استفاده از داوران پشت دروازه در دور برگشت فصل گذشته در فوتبال ایران باب شد و به نظر نمی رسد کمک شایانی به کاهش اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر کرده باشد و در برخی از بازی ها نیز تصمیمات آنها با اعتراض همراه بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۸۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان