//
کدخبر: ۱۹۴۵۹۸ //

عملکرد برانکو با پرسپولیس زیر ذره‌بین رفت

لیگ برتر طی سه فصل گذشته یک قهرمان با یک مربی ثابت دارد؛ پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ و این اتفاق، هواداران پرسپولیس را به بهترین روزهای‌شان رسانده است.

عملکرد برانکو با پرسپولیس زیر ذره‌بین رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

باورکردنی نیست تیمی که با علی دایی در تهران شکست می‌خورد و با حمید درخشان برای ماندن در لیگ برتر سجده شکر به جا می‌آورد، تنها با تغییر سرمربی بتواند این‌طور قدرتمند شده و تغییر کند.

برانکو ۶ هفته مانده به پایان فصل چهاردهم به ایران برگشت و سرمربی پرسپولیس شد. در بازی اول، کار را به دستیارش سپرد تا در اهواز با استقلال خوزستان به تساوی برسند، اما در ۵ بازی دیگر، شخصاً هدایت تیم را قبول کرد و شاهکارش در آن فصل، شکست دادن استقلال و عبور از قلعه‌نویی بود. شکستی که هنوز هم خیلی‌ها می‌گویند پایه‌گذار اخراج امیر از استقلال شد و دیگر نتوانست به نیمکت آبی‌ها برگردد. پس از آن، دوران باشکوه پرسپولیس شروع شد. در فصل پانزدهم، تیمی که با غم از دست دادن هادی نوروزی لیگ را ادامه داد، به جذاب‌ترین تیم فصل تبدیل شد و در نهایت، با امتیاز برابر، نایب‌قهرمان شد و جام را دودستی به استقلال خوزستان داد. حسرتی که همیشه بر دل سرخ‌ها باقی می‌ماند.

فصل‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم نیز هرگز از یاد پرسپولیسی‌ها نمی‌رود. پرسپولیس دو فصل مثل نوشیدن یک لیوان آب، قهرمان لیگ ایران شد و در لیگ هجدهم، با اینکه مشکلات فراوانی داشت و اسیر حواشی گوناگونی شد ولی در نهایت قهرمانی را تکرار کرد. این تیم تحت هدایت برانکو به افتخاراتی بالاتر از تصور هوادارانش رسید و انواع و اقسام رکورد‌ها را شکست. به همین بهانه به سراغ آمار‌های به جا مانده از عملکرد برانکو طی ۴ سال اخیر در پرسپولیس رفتیم. آمار‌هایی که نشان از حکومت مقتدرانه پروفسور پرسپولیسی‌ها در فوتبال ایران دارد.

249555_405

افتخارات برانکو تا در پرسپولیس

*کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر

*کسب یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر

*صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

*کسب دو قهرمانی سوپرجام (یک‌بار با حکم کمیته انضباطی)

*کسب یک قهرمانی جام حذفی

*کسب عنوان بهترین مربی سال طی سه فصل اخیر

*ثبت بیشترین پیروزی و کمترین شکست برای یک تیم در ۴ فصل اخیر

*ثبت بیشترین گل زده برای یک تیم در ۴ فصل اخیر

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان