//
کدخبر: ۱۹۲۹۷۶ //

خروج از قید و بند کی روش؛بازیکنان ایران مقابل سوریه نفس راحتی کشیدند!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان ایران در دیدار با سوریه از قید و بند و محدودیت‌های بازی برای کی‌روش خارج شدند و نفس کشیدند.

خروج از قید و بند کی روش؛بازیکنان ایران مقابل سوریه نفس راحتی کشیدند!
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال طالبی در گفت و گو با خبرنگار، درباره پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در اولین تجربه مربیگری ویلموتس روی نیمکت ایران گفت: مسلماً بازیکنان ایران در این بازی از قید و بند خلاقیت فردی رها شدند و با آزادی بیشتری عمل کردند. آن‌ها می‌توانستند راحت‌تر کار کنند و بدون اینکه احساس کنند ممکن است توپی را از دست بدهند کار کردند. بازیکنان راحت‌تر نفس می‌کشیدند.

وی در واکنش به این سوال که آیا محدودیت‌های کی‌روش مانع از ابتکار عمل و خلاقیت در بازیکنان ایران شده بود، خاطرنشان کرد: کی‌روش روش خودش را داشت. او به علت محدودیت‌هایی که به وجود می‌آورد، دست و پای بازیکنان را می‌گرفت. بازیکنان از آن قید و بندهای تاکتیکی رها شدند و خلاقیت فنی خود را ارائه کردند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران همچنین با اشاره به ضعف فنی سوریه در این دیدار به نسبت بازی‌های گذشته افزود: البته سوریه با تیم اصلی خودش بازی نکرد. از طرفی بازی رسمی نبود و حساسیتی روی آن وجود نداشت. ما در زمین خودمان و در برابر چشمان هواداران بازی کردیم. حضور مربی جدید هم بی‌تاثیر نبود. بازیکنان می‌خواستند توانایی‌های خود را نشان دهند و بیشتر کنار تیم باشند.

طالبی در پاسخ به این سوال که آیا ویلموتس تأثیری در عملکرد فنی تیم ملی ایران داشت، تاکید کرد: ویلموتس چند رو کنار تیم بود. هنوز نمی‌توان او را کارشناسی کرد. حداقل باید هشت بازی انجام شود تا او تاثیراتش را نشان دهد.

کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: او از فوتبال پیشرفته اروپا آمده است و خودش بازیکن بزرگی بود و در تیم ملی بلژیک کار کرده است. او تجربه به موفقیت رساندن یک تیم را دارد و در سطح آسیا می‌تواند تیم ملی را به موفقیت برساند. البته این موضوعات مشروط بر این است که خواسته‌هایش برآورده شود و در محدوده فنی خودش کار کند.

وی درباره دعوت بازیکنان جدید از لیگ برتر با انجام بررسی‌های بیشتر اظهار کرد: او حتماً توجه بیشتری به لیگ خواهد داشت. به احتمال فراوان بازیکنان بیشتری را از لیگ برتر داشته باشد. امیدواریم که جوانان را به تیم ملی دعوت کند. زمان کافی تا جام جهانی باقی مانده و شانس زیادی برای جوان‌تر شدن تیم داریم.

طالبی افزود: می‌دانیم که برخی از بازیکنان زحمت خود را کشیدند و باید برای جام جهانی تیمی با متوسط سنی پایین داشته باشیم.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان