//
کدخبر: ۱۹۱۹۹۶ //

چند نکته پراکنده در مورد تقابل پرسپولیس با مرموزترین تیم جام حذفی

پرسپولیس به فینال جام حذفی راه پیدا کرده و امشب باید بازی نهایی را از ساعت21 برابر داماش، حریف ناشناخته و مرموزش برگزار کند. این بازی نکات و حاشیه‌های زیادی دارد که مرور بعضی از آنها خالی از لطف نیست.

چند نکته پراکنده در مورد تقابل پرسپولیس با مرموزترین تیم جام حذفی
به گزارش فرتاک نیوز،

 داماش در مسیر صعود به فینال جام حذفی غیر از برتری برابر چوکای تالش و مقاومت تهران، موفق به شکست 2تیم لیگ برتری هم شده است؛ ماشین‌سازی و سایپا. جالب اینکه پرسپولیس در این فصل مقابل هر دوی این تیم‌ها مشکل داشت. سرخپوشان بازی رفت را با گل ثانیه آخر شجاع خلیل‌زاده از ماشین‌سازی بردند و در بازی برگشت مقابل 60هزار تماشاگر جلوی این تیم متوقف شدند. در مورد سایپا هم بعد از توقف در بازی رفت، پرسپولیس بازی برگشت را با دشواری فراوان و حداقل فاصله از این تیم برد.
   در صورت پیروزی پرسپولیس در فینال جام حذفی، سرخپوشان هر دو جام داخلی را فتح خواهند کرد که این مسئله سازمان لیگ را با دردسر بزرگی مواجه می‌کند. در خیلی از کشورهای دنیا بازی سوپرجام بین تیم دبل‌کننده با نایب‌قهرمان لیگ برگزار می‌شود و در موارد نادری مثل اسپانیا، فینالیست شکست‌خورده جام حذفی در سوپرجام به میدان می‌رود. این حالت دوم را که فراموش کنید؛ چون داماش همینطوری هم به سختی توانست در بازی فینال حاضر شود، چه برسد به سوپرجام. حالت دیگر حضور سپاهان در این بازی است که باز داستان تقابل جنجالی این تیم برابر پرسپولیس را پیش می‌آورد و یک سناریوی وحشتناک جدید به‌وجود می‌آید. بنابراین فدراسیون با چالش سختی مواجه شده؛ از همه بدتر اینکه ظاهرا آیین‌نامه هم در این مورد خلأ دارد و پیش‌‎بینی نمی‌کرد هیچ‌وقت یک تیم بتواند 2 جام را با هم ببرد!
   انتخاب اهواز به‌عنوان میزبان بازی فینال جام حذفی هم واقعا عالی بود. دوستان خرمشهر را کنسل کردند و گفتند گرم است، اما اهواز را جایگزین آن کردند که شاید حتی گرم‌تر باشد. حالا بگذریم از فاصله دور اهواز از هر دو فینالیست حذفی و اینکه در سال‌های اخیر چندبار پرسپولیسی‌ها در این شهر با حمله برخی تماشاگران مواجه شده‌اند. واقعا که بعد از این همه گشتن و اتلاف وقت، آفرین به این انتخاب دقیق‌تان!
   پرسپولیس برای فینال جام حذفی شجاع خلیل‌زاده و سروش رفیعی را به‌علت محرومیت در اختیار ندارد. تکلیف سروش که روشن است و به‌احتمال زیاد سیامک نعمتی به جای او بازی خواهد کرد، اما بخش هراس‌آور داستان برای هواداران پرسپولیس، جایگزینی محسن ربیع‌خواه با خلیل‌زاده است. ربیع‌خواه که جلوی سپاهان هم نیم ساعت فرصت بازی پیدا کرد، در همان مدت کوتاه زهر خودش را به تیم ریخت و یک پنالتی داد؛ هرچند اغلب کارشناسان داوری عقیده دارند آن توپ پنالتی نبود. البته از حق نگذریم ربیع‌خواه امسال در یکی، دو بازی مثل دیدار برگشت با سپاهان و بازی با پاختاکور که فیکس بوده، خیلی بهتر از قبل بازی کرده است.
  این بازی، چهل‌وهفتمین و آخرین مسابقه پرسپولیس در پایان یک فصل فشرده است. سرخپوشان این فصل 30بازی لیگی، 6بازی آسیایی از فصل قبل، 6بازی آسیایی از فصل جدید و 5بازی حذفی برگزار کردند که جمعا عدد 47 را نشان می‌دهد؛ یک معدل بالا نسبت به استانداردهای فوتبال باشگاهی ایران. این فصل مسابقات باشگاهی در ایران از 4مرداد 97، یعنی از 311روز پیش شروع شد. این مسابقات بین دو نیم‌فصل 47روز برای برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا تعطیل شد. با کسر این عدد از طول برگزاری فصل، پرسپولیس 47بازی‌اش را در مدت زمان 264روز برگزار کرده و این یعنی به‌طور متوسط یک بازی رسمی در هر پنج‌ونیم روز.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان