//
کدخبر: ۱۹۰۹۸۳ //

محرومیت عجیب علیرضا بیرانوند

در ویدئوهایی که پس از بازی پارس‌جنوبی جم و پرسپولیس منتشر شد، بیرانوند با عصبانیت دست ماموری را که در حال گرفتن عکس یادگاری با جلال حسینی است می‌کشد و مانع او می‌شود اگر کمیته اخلاق فدراسیون به هر دلیلی این رفتار بیرانوند را تخلف تشخیص داده، باید واکنشی قاطعانه‌تر نشان می‌داد.

محرومیت عجیب علیرضا بیرانوند
به گزارش فرتاک نیوز،

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند را به‌دلیل بدرفتاری با یک مأمور نیروی انتظامی در پایان آخرین بازی لیگ‌برتر، به ۳جلسه محرومیت تعلیقی محکوم کرد. در ویدئوهایی که پس از بازی پارس‌جنوبی جم و پرسپولیس منتشر شد، بیرانوند با عصبانیت دست ماموری را که در حال گرفتن عکس یادگاری با جلال حسینی است می‌کشد و مانع او می‌شود. اینکه چرا یک مأمور به جای انجام وظیفه در آن لحظات شلوغ و پر ازدحام، باید مشغول گرفتن عکس یادگاری باشد، داستان جدایی است اما اگر کمیته اخلاق فدراسیون به هر دلیلی این رفتار بیرانوند را تخلف تشخیص داده، باید واکنشی قاطعانه‌تر نشان می‌داد.

علیرضا بیرانوند نخستین نفری نیست که در فوتبال ایران محرومیتش تعلیق می‌شود. همین چند‌ماه پیش اشکان دژاگه هم پس از درگیری با یک تماشاگر در بازی تراکتورسازی و پیکان، به یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شد، مثل امیر قلعه‌نویی در بازی چند سال پیش استقلال با نفت تهران و البته مثل بسیاری دیگر از مربیان و بازیکنان فوتبال ایران که تخلفات‌شان به این شکل نادیده گرفته می‌شود.

این شکل از محرومیت به ندرت در فوتبال اروپا دیده شده است، مگر در مواردی استثنایی که فرد یا باشگاه متخلف قرار باشد علاوه بر چند جلسه محرومیت قطعی، تنبیه دیگری برایش درنظر گرفته شود.

سال۲۰۱۱ خوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال‌مادرید به‌دلیل اعتراض به قضاوت داوران در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا، از همراهی تیمش در ۵ بازی اروپایی محروم شد. یک جلسه از این ۵ جلسه، تعلیقی بود.

یک کارشناس حقوقی در گفت‌وگویی درباره این شیوه از حکم دادن توسط ارکان قضایی فوتبال ایران می‌گوید:

    «چگونه می‌شود تخلف یک بازیکن به حدی شدید باشد که ۳جلسه‌ محرومش کنند اما در عین حال هر ۳جلسه هم تعلیقی باشد؟ مشخص است که به دلایلی قرار نیست بازیکن یا مربی متخلف محروم شود اما در عین می‌خواهند وانمود کنند که قاطعیت دارند. به همین دلیل مدام از احکام تعلیقی استفاده می‌کنند.»

پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام حذفی، بازی حساسی با سپاهان دارد. مدیران باشگاه پرسپولیس به هوادارانشان اطمینان داده‌اند که با وجود برخی شایعات، علیرضا بیرانوند در این بازی حضور خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۹۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان