//
کدخبر: ۱۸۸۴ //
علیرضا امامی فر:

این همه تغییر پست به پرسپولیس لطمه می زند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: ممکن است در غیاب یک بازیکن نفر دوم غیر متخصص در پست دیگر موقتا کارش را انجام دهد اما کیفیت تیمی پایین می آید.

این همه تغییر پست به پرسپولیس لطمه می زند

به گزارش فرتاک نیوز، تغییرات بوجود آمده در ترکیب تیم پرسپولیس با توجه به حضور سروش رفیعی و سامان نریمان جهان در این تیم سبب شد تا با کارت زردی که کمال کامیابی نیا از داور دریافت کرد شرایط را از این نظر برای مدعی اصلی قهرمانی این فصل بحرانی کند. پرسپولیس همچنان در دفاع وسط و هافبک دفاعی نفرات جایگزین مطمئنی ندارد و هر روز به شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم نزدیکتر می شود.

 

*مشکلاتی در باشگاه وجود دارد که مردم نمی دانند

علیرضا امامی فر در همین باره اظهار داشت: احساس می کردم که در نیم فصل برانکو و مجموعه باشگاه پرسپولیس بتوانند این مشکل را حل کنند گرچه هنوز هم زمان وجود دارد. مطمئنا یک مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که مردم و ما که بیرون مجموعه ایم از آنها بی اطلاعیم! چه از نظر مالی و چه نفراتی که برای جذب مدنظرشان است و خودشان نمی توانند به این تیم منتقل شوند. به نظر می آید یک ارتباطی بین باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی بوده که با رفتن امید عالیشاه و نوراللهی، سروش به این تیم پیوست. نوع سبک بازی سروش و نریمان هم به نوعی به عالیشاه می خورد و سبک شان یکی است.

 

*پرسپولیس باید یک دفاع وسط در حد سید جلال داشته باشد

امامی فر در این باره که چرا در دفاع چپ بازیکنی به پرسپولیس جذب نمی شود گفت: در ارتباط با دفاع چپ شاید بتوان به نوعی با سرمربی تیم کنار آمد. چون برانکو از خیلی از مدافعان تیمش نمی خواهد نفوذ کنند. ضمن اینکه این تیم به اندازه کافی مهره های نفوذی دارد. خود رامین رضاییان هم نفوذگراست. به اعتقاد من مهمترین معضل برای این تیم نداشتن نفر جایگزین در دفاع وسط است. اگر در دفاع وسط مشکلی برای سید جلال بوجود بیاید چه کار خواهد کرد؟ چه کسی در آن پست یک بازیکن باتجربه در حد حسینی است. من خودم در پرسپولیس یک بازی در دفاع وسط بازی کرده ام ولی ما درباره تیمی حرف می زنیم که جام حذفی را از دست داده و می خواهد به هر قیمتی قهرمان لیگ شود.

 

*پرسپولیس نباید دل هوادار را بلرزاند

 این تیم یک امتیاز را هم نباید از دست بدهد و از آن طرف هم باید با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. پرسپولیس بعد از مدتها که به صدر جدول برگشته باید بتواند یک قهرمانی و یک خاطر خوب برای هوادارانش رقم بزند نه اینکه مانند فصل پیش تا هفته آخر صدرنشین باشد و بعد با یک تفاضل گل زده کمتر قهرمانی را از دست بدهد. این جز ناراحتی و لرزاندن تن و بدن هواداران چیزی در بر نخواهد داشت. 

 

*هر تغییری ساختار پرسپولیس را برهم می زند

دیروز همه تصور می کردند که کامیابی نیا محروم شده و اگر فرض را بر این بگذاریم که کمال محروم است نهایتا باید یکی از هافبک ها مانند محس مسلمان را عقب تر می آوردیم و نریمان یا سروش را جلوتر قرار می دادیم و در نهایت باز هم آن ساختار کلی تیم به هم می خورد. پس چه بهتر که تیم یک بازیکن در این پست جذب کند.

*برانکو نمی تواند حقایق را بگوید

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: فکر می کنم برانکو باید صحبت هایش را به شکل واقعی عنوان کند تا همه متوجه شوند. او در جایگاه سرمربی تیم پرسپولیس است و وقتی می خواهد حرف بزند هم باید مسایل خصوصی خانواده پرسپولیس را حفظ کند هم شرایط روانی بچه ها را و به این خاطر است که فکر می کنم الان باید از تیمش حمایت کند که البته او این کار را هم به خوبی انجام می دهد و همیشه می گوید که بازیکنانم قهرمانند و این از نظر روحی کار فوق العاده ای است. ولی ما که بیرون نشسته ایم و مسایل را تحلیل می کنیم به وضوح حس می کنیم که مشکلاتی بر سر راه جذب بازیکن بوده است. در حال حاضر بازیکنان درجه یک یا درجه دو اروپایی یا آسیایی قیمت های خاصی دارند و همه چیزشان مشخص است و اینکه مربی بخواهد آنها را از چه طریقی جذب کند و حتما از کانال خودش باشد و شناخت کافی داشته باشد تا مسئولیت شان را بپذیرد مهم است. دیدیم که او دو بازیکن آورد و همه دیدند چه وضعیتی داشتند و در نیم فصل هم جدا شدند.

 

*این همه تغییر پست به پرسپولیس لطمه می زند

دفاع چپ اسبق تیم ملی تأکید کرد: حرف اصلی این است که یک سری مسایلی در درون مجموعه وجود دارد که ما از آنها مطلع نیستیم. اما این اتفاق باید رخ بدهد تا پرسپولیس حضور قدرتمندی داشته باشد. این تیم هنوز با آن پرسپولیس رویایی ما پیشکسوتان و هواداران تیم فاصله دارد و فکر می کنم برای شروع فعلا همه تمرکزشان روی قهرمانی در لیگ برتر است. با این حال تغییرات در پست بازیکنان جز اینکه نظم تیمی را بر هم می زند هیچ فایده ای ندارد. گرچه شاید برانکو در حال آزمایش کردن و تست های خودش است که ببیند اگر ماهینی در چپ باشد و رامین در راست باشد چه اتفاقی می افتد و یا تغییراتی از این دست. از این رو باید یک مقدار صبر کرد و به او فرصت هم داد. برانکو ثابت کرده مربی نیست که بی گدار به آب بزند.

 

*برانکو به فکر کیفیت تیمی هم باشد

امامی فر در این باره که کمبود چنین بازیکنانی روی نیمکت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چه لطمه ای به این تیم می زند بیان داشت: اگر هم تا آن زمان یارگیری دیگری ندارند باید هر چه سریعتر ارنج اصلی را بدست بیاورند و روی آن کار کنند تا در حین برگزاری لیگ برتر شرایطی فراهم شود که خیال تیم و هواداران در لیگ قهرمانان آسیا راحت باشد. برانکو این نکته مهم را هم باید در نظر داشته باشد که ممکن است کار در غیاب اصلی ها با بازیکنان دیگر انجام شود ولی کیفیت کلی تیم پایین می آید.

 

منبع: فرتاک ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان