//
کدخبر: ۱۸۸۲۰۵ //

مقایسه عملکرد سرخابی ها؛ چرا استقلال نتوانست به پرسپولیس برسد؟

با توجه به آمارهای منتشر شده از متریکا، عملکرد دو تیم را در لیگی که گذشت مقایسه می‌کنیم.

مقایسه عملکرد سرخابی ها؛ چرا استقلال نتوانست به پرسپولیس برسد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قهرمانی لیگ هجدهم به پرسپولیس رسید تا این تیم برای سومین فصل متوالی جام را بالای سر ببرد. پرسپولیس در این فصل از دو قهرمانی قبلی‌اش امتیاز کمتری کسب کرد، ولی باز هم دست هیچ تیمی به شاگردان برانکو نرسید. استقلال هم با 4 امتیاز کمتر از پرسپولیس، سومین تیم لیگ شد. مرور عملکرد دو تیم نشان می‌دهد که چرا استقلال با وجود برتری در چند آیتم، نتوانست به پرسپولیس برسد. شاگردان برانکو به بلوغ کامل‌تری رسیدند و در بازی‌های بزرگ عملکرد بهتری داشتند. روند استقلال ولی گسسته‌تر بود و گاهی پرگل می‌برد، گاهی برای زدن گل اول به مشکل می‌خورد.

استقلال بیشتر از پرسپولیس گل زد، کمتر از پرسپولیس گل خورد!

در حالی استقلال کمتر از پرسپولیس امتیاز جمع کرد که هم بیشتر از این تیم گل زد و هم کمتر از این تیم گل خورد. اتفاقی که نشان می‌دهد شاگردان برانکو چقدر اقتصادی‌تر از استقلالی‌ها گل زدند و گل خوردند و امتیاز جمع کردند. آبی‌ها در بازی‌هایی که موتور گلزنی‌شان روشن می‌شد، هیچ رحمی به حریف نمی‌کردند. در حالی که برای زدن گل اول مشکل داشتند و سومین تیم ناکام لیگ در گلزنی بودند. این تیم در 13 مسابقه این فصل نتوانست حتی یک بار هم دروازه حریفان را باز کند که در این فاکتور فقط استقلال‌خوزستان و نفت مسجدسلیمان عملکردی ضعیف‌تر از استقلال داشتند.

برانکو کامبک می‌زند، شفر نه

پرسپولیس در بازی‌هایی که گل اول را خورد هم عملکردی بهتر از همه تیم‌های لیگ داشت. شاگردان برانکو در مسابقاتی که گل نخست را دریافت کردند، به طور متوسط 1.4 امتیاز کسب کردند. این تیم در 7 مسابقه لیگ هجدهم گل اول را دریافت کرد که 2 بازی کام‌بک زد و 4 مسابقه هم از شکست فرار کرد. در حالی استقلال هم مانند پرسپولیس در 7 مسابقه گل اول را دریافت کرد که 5 بازی از این 7 مسابقه را شکست خورد. جالب است تفاضل گل پرسپولیس حتی در این 7 مسابقه‌ای که گل اول را دریافت کرد هم مثبت است.

استقلال مهمانِ پردردسرتری از پرسپولیس

در این فصل استقلال بیشتر از پرسپولیس در مهمانی‌هایش تیم حریف را به دردسر انداخت. آبی‌ها 7 مهمانی‌شان را برنده شدند، در حالی که پرسپولیس فقط یک سوم از بازی‌های خارج از خانه‌اش را برنده شد. هر چند که استقلال 4 شکست هم تجربه کرد و پرسپولیس فقط یک بازی را باخت. آمار عجیب پرسپولیس 9 تساوی خارج از خانه‌اش است. 

استقلال 5 برابر پرسپولیس باخت!

تنها شکست این فصل پرسپولیس را افشین قطبی با فولاد رقم زد. در حالی که استقلال در بازی مقابل پرسپولیس، پارس‌جنوبی‌جم، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده شکست خورد. حالا دلیل این رتبه استقلال بهتر نمایان می‌شود؛ شکست مقابل همه تیم‌های مدعی.

پایانی بهتر از پرسپولیس

استقلال در 6 مسابقه آخرش، فقط دو بازی را پیروز نشد. در حالی که پرسپولیس در این بازه فقط دو برد به دست آورد. هر چند که در روزهای منتهی به پایان فصل رقیبان پرسپولیس به قدری در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کردند که این تیم خیلی هم نیاز پیروز شدن را حس نمی‌کرد.

تعداد برد برابر ولی به نفع پرسپولیس

استقلال در این فصل به اندازه تیمِ قهرمان لیگ برد کسب کرد و بیش از نیمی از مسابقاتش را برنده شد. البته استقلال برخلاف پرسپولیس، بازی مقابل تیم‌ها مدعی را نمی‌توانست برنده شود و زورش به تیم‌های پایین جدولی می‌رسید. استقلال در بین 5 تیم بالای جدول، به همه باخت. پرسپولیس ولی در بیگ‌فایو‌ها عملکرد قابل قبولی داشت و تا پایان لیگ همه تیم‌های مدعی را در حسرت شکست دادن این تیم گذاشت.

استقلال نبرد کلین‌شیت‌ها را پیروز شد

در این فصل نه استقلال گل می‌خورد و نه پرسپولیس. رحمتی آمار استنثنایی 12 کلین‌شیت از 17 مسابقه را ثبت کرد، حسین حسینی هم در 6 مسابقه از 13 بازی‌اش گلی نخورد تا آبی‌ها مجموعا 19 کلین‌شیت ثبت کنند. پرسپولیس هم فقط یک کلین‌شیت کمتر از استقلال داشت و بیرانوند در 16 مسابقه از 24 بازی‌اش و رادوشوویچ هم 2 کلین‌شیت در 6 مسابقه‌اش ثبت کرد. البته رادوشوویچ تنها دروازه‌بان این جمع است که در این فصل پنالتی مهار کرد.

پرسپولیس آزادی را بهتر از استقلال می‌شناخت

پرسپولیس صدرنشین بازی‌های خانگی این فصل هم بود. شاگردان برانکو 11 تا از 15 میزبانی فصل‌شان را برنده شدند و 4 بازی دیگر را هم مساوی کردند. در حالی که استقلال 1 باخت و 5 تساوی ثبت کرد. آمار گل‌های خورده دو تیم در ورزشگاه آزادی بی‌نظیر بود و پرسپولیس با 6 گل خورده، فقط دو گل بیشتر از استقلال دریافت کرد. یعنی این دو تیم در مجموع 30 میزبانی‌شان، فقط ده گل دریافت کردند.

پرسپولیس گل اول را می‌زد، استقلال ترسناک می‌شد!

پرسپولیس در 16 مسابقه این فصل توانست گل اول مسابقه را بزند. شاگردان برانکو ولی در دو بازی با وجود به ثمر رساندن گل نخست، برد را از دست دادند. استقلال یک بازی کمتر از پرسپولیس موفق به زدن گل اول شد، ولی در هر 15 مسابقه‌ای که قبل از حریف گل زد، بازی را پیروز شد. آبی‌ها در بازی‌هایی که گل اول را زدند، مجموعا ده گل بیشتر از پرسپولیس به ثمر رساندند.

مقایسه فنی

با مرور آمارهای فنی این دو تیم که در مرجع آماری متریکا ثبت شده هم به موارد جالبی می‌رسیم. پرسپولیس در این فصل روی هوا بهتر از استقلال کار کرد و به طور متوسط در هر مسابقه 20.1 نبردهوایی موفق ثبت می‌کرد. در حالی که استقلال معدل 19.4 را ثبت کرده است. شاگردان برانکو در توپ‌گیری از حریف هم عملکرد بهتری از استقلال داشتند و به طور متوسط بیش از دو توپ در هر مسابقه بیشتر از استقلالی‌ها می‌گرفتند. آبی‌ها تکنیکی‌تر از قرمزها بودند و حدودا در هر دو مسابقه، یک دریبل بیشتر از پرسپولیسی‌ها می‌زدند. البته در مجموع نبردهای یک مقابل یک، پرسپولیس بهتر از استقلال بود و به طور متوسط 51.2درصد از نبردهایش را پیروز می‌شد. در حالی که این آمار برای استقلال 50.7 ثبت شده است. متوسط مالکیت هر دو تیم در طول فصل عدد 56% بوده که استقلالی‌ها معدل سی پاس و سه درصد دقت پاس بالاتری از پرسپولیس داشتند. این دو تیم به طور برابر 12.2 شوت در هر مسابقه زدند که 4.6 شوت استقلالی‌ها در چارچوب بود و پرسپولیس به طور متوسط در هر مسابقه 4 شوت در چارچوب می‌زد. البته حریفان به سمت دروازه استقلال راحت‌تر شوت می‌زدند. حریفان استقلال به طور متوسط 8.3 شانس شوت زدن به سمت دروازه این تیم را پیدا می‌کردند ولی پرسپولیسی‌ها میانگین 7.2 شوت متحمل شده داشتند. و در آخر هم اینکه پرسپولیس بیشتر خطا می‌کرد، ولی کارت‌های استقلال بیشتر است. پرسپولیس متوسط 16.1 خطای مرتکب شده و 17 خطای متحمل شده در هر بازی را ثبت کرده و این آمار برای استقلال 15.5 خطای مرتکب شده و 15.1 خطای متحمل شده است. آبی‌ها ولی در طول فصل 58 مرتبه با کارت زرد و 4 مرتبه هم با کارت قرمز جریمه شدند، شاگردان برانکو ولی 56 کارت زرد گرفتند و فقط یک کارت قرمز. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان