//
کدخبر: ۱۸۶۵۶۶ //

تاریخ برای استقلال تکرار می‌شود؟

دو بازی تا آخر فصل باقی مانده است اما نگرانی‌ها از همین حالا برای تیم استقلال و فصل نقل و انتقالات این تیم وجود دارد.

تاریخ برای استقلال تکرار می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال طی چند فصل گذشته در یک مورد وجه اشتراک داشته و آن نیز پوست انداختن در فصل نقل و انتقالات بوده است. آبی‌ها در خاتمه هر کدام از ۴ فصل گذشته لیگ برتر حداقل بین ۱۰ تا ۱۳ بازیکن جدید گرفته و گاهی اوقات بالغ بر ۶۵ درصد از کل ترکیب ثابت خود را عوض کرده‌اند.

اتفاقی که خودش دردسر‌های بزرگی درست می‌کند، چون علاوه بر اینکه سطح هماهنگی تیم را پایین می‌آورد باعث می‌شود ضعف بازیکنان جدید خیلی بیشتر به چشم بیاید. دقیقاً به همین خاطر است که مدیران ارشد باشگاه به دنبال خروج از فضای فوق برآمده و سیاست‌های‌شان در فصل یارگیری را عوض کرده‌اند. طبق توافق هیات مدیره و تأکید آنها قرار شده یارگیری‌های پایان فصل برای لیگ نوزدهم به صورت مختصر و مفید باشد و در قیاس با گذشته به مراتب ریخت و پاش کمتری انجام شود. این قاعده علاوه بر مسائل مالی به لحاظ هماهنگی در تیم (البته از نظر مدیران استقلال) هم بهتر است، چون می‌توان اغلب نفرات کنونی را حفظ کرده و تیم را برای فصل آینده تقویت کرد نه اینکه کل ساختار را برهم ریخت. به زعم اغلب اعضای هیات مدیره باشگاه، استقلال فصل را در بین ۴ تیم بالای جدول به اتمام می‌رساند و وقتی تیمی به چنین جایگاهی برسد قطعاً نیاز به اینکه کل آن را شخم زد، وجود ندارد. البته طی فصول گذشته هم به خاطر شرایط ارزی قرار بود که استقلال زیاد ریخت و پاش نکند اما درست در فصل هجدهم آنقدر پول خرج کرد و قراردادهای میلیاردی روی میز مسوولان تیم امضا شد که اگر مدیران فعلی استقلال برکنار شوند قطعا رییس بعدی فقط باید دنبال پول بدود تا مشکلات مالی را برطرف کند.

خصوصا قرارداد شفر که خودش می‌تواند یک غول مالی بزرگ برای استقلالی‌ها محسوب شود. استقلال با چندین معضل روبه‌رو است. نخست اینکه معلوم نیست چه مربی و با چه رزومه‌ای هدایت این تیم را برعهده بگیرد، مساله بعدی اینکه اکثر بازیکنان این تیم قراردادشان تمام شده و برای تمدید قرارداد با آنها مشکل خواهد داشت. ضمن اینکه اگر مربی جدید استقلال با سلیقه‌ای جدید خواهان جذب بازیکنان دیگری شود خودش معضل جدیدی برای استقلالی‌ها خواهد بود. تمام این نکات در کنار هم این مساله را تداعی می‌کند که تاریخ برای استقلال دوباره تکرار می‌شود. حقیقت این است که طی سال‌های اخیر مربیان زیادی هدایت این تیم را برعهده داشتند اما بازدهی کاری آنها تقریبا شبیه هم بوده و هیچ کدام از آنها نتواستند رضایت هواداران  را جلب کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۵۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان