تاریخ انتشار: 1398/02/16 08:03
کد خبر: 101136

استقلال - الدحیل قطر؛ اولین محک جدی مجیدی برابر تیم قدرتمند الدحیل

در چارچوب هفته پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال ایران و الدحیل قطر از گروه C این مسابقات به مصاف هم می روند.
استقلال - الدحیل قطر؛ اولین محک جدی مجیدی برابر تیم قدرتمند الدحیل

دو تیم استقلال و الدحیل برگزار کننده دیداری بسیار حساس و سرنوشت ساز در ورزشگاه آزادی خواهند بود. هر نتیجه ای جز پیروزی برای آبی پوشان در این بازی می تواند به معنای حذف از لیگ قهرمانان آسیا به حساب آید.

استقلال ایران در حالی دوشنبه شب از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف الدحیل قطر می رود که در راس کادر فنی خود دچار تغییرات گسترده ای به نسبت بازی رفت شده است. وینفرد شفر از سوی مدیریت این باشگاه از کار برکنار شده و فرهاد مجیدی سکان دارِ هدایت آبی ها شده است. استقلال با توجه به شرایطِ امتیازی که در لیگ برتر دارد، بخت بسیار کمی برای قهرمانی در لیگ داخلی ایران داشته و از این رو تمام امید خود را معطوف به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نموده است. فرهاد مجیدی در دوران  بازیگریش در مقابل تیم های قطری خوش درخشیده و با به ثمر رساندن 6 گل، بهترین گلزن استقلال در نبرد با نمایندگان فوتبال قطر بوده است.

حال سرمربی 42 ساله آبی پوشان در اولین محکِ جدی خود در سرمربی گری استقلال مقابل تیمِ قدرتمند و متمول الدحیل قرار گرفته است؛ تیمی که در دیدار رفت، با نتیجه 3-0 تیم تحت هدایت وینفرد شفر را شکست داد تا سنگین ترین شکست تاریخ استقلال مقابل تیم های قطری رقم بخورد. بازیکنان استقلال در این بازی، چاره ای جز پیروزی نخواهد داشت و در صورت کسب حتی تساوی در این دیدار، به دلیل قانون بازی رودرو در مسابقات لیگ قهرمانانِ آسیا، حذف آن ها قطعی خواهد بود. استقلال می تواند با حمایت هوادارانش و با یک بازی هوشمندانه از سوی بازیکنان و کادر فنی این تیم، الدحیل را شکست دهد تا همچنان امیدهایش را برای صعود از گروه مرگ، زنده نگه دارد. باید دید آیا مجیدی می تواند در اولین بازی آسیایی خود به عنوان سرمربی استقلال، یک برد دلچسب را برای هوادارانِ این تیم به ارمغان آورد؟

در سوی دیگر میدان، تیم الدحیل قطر قرار دارد. الدحیل تیمی است که هم از نظر مالی و هم بازیکن، تیمی غنی به حساب می آید و رقابت تنگاتنگی با الهلال عربستان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم در پایان لیگ ستارگان قطر پس از السدِ 57 امتیازی با 50 امتیاز به مقام نایب قهرمانی کشور قطر دست یافت و حال آن ها به قهرمانی در آسیا چشم دوخته اند. آن ها با 7 امتیاز و تفاضل 3+ در جایگاه دوم گروه C قرار گرفته اند و حتی کسب تساوی در این دیدار نیز می تواند تا حد بسیار زیادی زمینه ساز صعود آن ها به دور حذفی باشد.

این تیم متشکل از بازیکنان باکیفیت و ستارگانی چون مهدی بن عطیه بازیکن سابق باشگاه یوونتوس در خط دفاع، شویا ناکاجیما و ادمیلسون جونیور در خط هافبک و یوسف العربی و المعز علی در خط حمله می باشد. معز علی ستاره بی چون و چرای تیم ملی فوتبال قطر در جام ملت های آسیا 2019 بود که درخشش او سبب شد تا عنابی پوشانِ قطری برای نخستین بار در تاریخ فوتبالی خود به مقام قهرمانی آسیا دست یابند. خط دفاع و دروازه بانِ استقلال بدون تردید روز سختی در برابر ستارگان الدحیل به خصوص مهاجم شماره 19 آن ها خواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2llld7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منشا از فهرست استقلال برابر الدحیل خط خورد