//
کدخبر: ۱۸۳۸۹۵ //

محبوبیت نمی تواند کمکی به مربیگری فرهاد مجیدی کند

باشگاه استقلال در شرایطی سمت شفررا به حالت تعیلق در آورده که هیچ تفاهم و توافقی با او نداشته و به همین دلیل دیروز این مربی تصمیم به حضور در محل تمرین استقلال می گیرد.

محبوبیت نمی تواند کمکی به مربیگری فرهاد مجیدی کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این تصمیم می تواند تبعات مالی سنگینی را برای باشگاه استقلال داشته باشد. به همین بهانه دقایقی با کاظم اولیایی مدیر عامل باشگاه اسبق استقلال صحبت کردیم.

*آقای اولیایی، تصمیم باشگاه استقلال مبنی بر تعلیق سمت شفر در حالی که تنها سه هفته به پایان بازی ها باقی مانده، تصمیم درستی بوده است؟

تیم در برخی از بازی ها خوب نتیجه می گرفت و در برخی از بازی ها بد و این نشان می داد شرایط پرتنشی بر جو تیم حاکم بود. ملاک ارزشیابی مربی در تیم های پرطرفداری چون استقلال رضایت تماشاگران است که این رضایت در بین تماشاگران استقلال وجود نداشت و در چنین شرایطی طبیعی بود که باشگاه رای به رفتن شفر دهد. از سویی این سوال مطرح است در شرایط اقتصادی کشور آیا پرداخت 20 میلیارد تومان به شفر برای فصل آینده منطقی بود و آیا شفر به میزان پولی که از باشگاه می گیرد برای تیم بازدهی داشته است؟ پاسخ منفی است و در چنین شرایطی خدا را خوش نمی آمد که باشگاه شفر را حفظ می کرد و من به استناد عدم رضایت تماشاگران تیم استقلال از عملکرد شفر از این تصمیم راضی هستم.

*شفر دیروز بر سر تمرین تیم حاضر شد و این نشان می دهد باشگاه با او هیچ توافقی نداشته است! قطعا این رفتار می تواند تبعاتی برای باشگاه داشته باشد. نظر شما در این باره چیست؟

واقعیت این است هم اکنون دو طرف در حال دعوا و البته تلاش هستند. باشگاه در تلاش است کمترین عدد را به شفر بدهد و از سویی شفر تلاش می کند همه پولش را بگیرد. به هر صورت او مربی حرفه ای است و این اتفاق چند بار در کشورهای عربی هم برای شفر رخ داده بود و در نهایت به همه پولش رسید. قطعا حضور بر سر تمرین و گرفتن فیلم از اینکه مانع از حضورش بر سر تمرین شدند به همین خاطر بوده است. و باز تکرار می کنم شفر یک مربی حرفه ای است. اینکه آیا باشگاه برای قطع همکاری با شفر تدبیر کرده یا نه و چه راهکاری را در پیش گرفته است من اطلاعی ندارم چون درون باشگاه نیستم. به هر صورت شفر حکایت آش خاله امان است و این فصل همه دستمزد خود را دریافت خواهد کرد اما در مورد دستمزد فصل آینده من چیزی نمی دانم چون در بطن مذاکرات نیستم.

*شفر در حالی  فصل آینده با استقلال قرارداد دارد که این فصل سه جام را از دست داده است! آیا نباید قرارداد او به گونه ای بسته می شد که حداقل در صورت قهرمانی در یکی از جام ها فصل آینده هم سرمربی تیم استقلال می ماند؟

خب اینکه هیچ شرطی برای قرارداد فصل آینده لحاظ نشده است منطقی نیست و باید واکاوی کرد ریشه های غیر منطقی بودن این تصمیم کجاست. در حوزه مدیریت دولتی باشگاه ها این مصیبت است که کارمند دولت می آید و هر طور که دلش می خواهد قرارداد می بندد و پاسخگو نیست. اما در سیستم حقوقی که باشگاه ها دارند مدیر عامل هر شرکت تجاری اگر به شرکتی که در آن فعال است ضرر و زیان وارد کند می بایست پاسخگوی ضرر و زیان وارده باشد که حتی این سیستم غلط هم در باشگاه ها پیاده نمی شود. همان طور که می دانید بر اساس کمیسیون ماده 5 پروانه باشگاهی برای باشگاهی ثبت می شود که در ثبت شرکت ها به عنوان یک شرکت تجاری به ثبت برسد که این به نظر من اشتباه است و باشگاه ها باید یک تعریف حقوقی مستقل داشته باشند. حتی بر اساس این تصمیم غلط هم مدیر عامل همان طور که اشاره کردم اگر ضرری به باشگاه وارد می کند باید پاسخگو باشد و تاوان ضرو زیان را بدهد که این اتفاق در فوتبال ایران رخ نداده است و مدیر عامل هر طور که دلش بخواهد رفتار می کند و ابایی هم ندارد بار تصمیمات غلطش بر دوش مدیر بعدی بیافتد. متاسفانه بر اساس این سیستم غلط در گذشته میلیاردها تومان از جیب مردم به مربیان خارجی و دلال ها پرداخت شده و اکنون هم باید میلیون ها دلار به حساب آنها واریز شود. متاسفانه و با وجود ساختار اشتباه باشگاه داری در فوتبال ایران وزارت ورزش و جوانان فقط شعار می دهد و اقدام قانونی در این زمینه انجام نمی دهد. هم اکنون باشگاه ها بر اساس یک تصمیم غلط باید به عنوان یک شرکت تجاری در ثبت شرکت ها به ثبت برسند و نمایندگان مجلس به جای اینکه وارد گود شوند و طرح جامع باشگاه داری در ورزش ایران را تصویب کنند با یک سوت اشتباه داور وارد صحنه می شوند و سینه ستبر می کنند و صحبت می کنند و خدا در فردای قیامت از آنها نگذرد.

*خب باشگاه بعد از تعلیق شفر تا پایان فصل دست به جذب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی زده است. آیا فرهاد انتخاب خوبی بود و در صورت عملکرد خوب در هفته های باقی مانده می تواند سرمربی تیم شود؟

همه ما می دانیم تیمی چون استقلال با 75 سال سابقه و به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا برای موفقیت نیازمند یک کادر جامع و توانمند است واین طور نیست که باور داشته باشیم یک فوتبالیست مشهور به واسطه محبوبیت می تواند انتظارات را آورده کند.محبوبیت نمی تواند کمکی به مربیگری فرهاد مجیدی داشته باشد. البته محول کردن هدایت تیم در سه بازی باقی مانده به فرهاد مجیدی نمی تواند دارای اشکال باشد اما ای کاش تصمیم گیری در این زمینه به کمیته فنی محول می شد که افراد باتجربه ای در آن حضور دارند. به نظر من منطقی نیست هدایت دائمی تیم استقلال به جوانی چون فرهاد مجیدی محول شود که درابتدای راه است. حتی توان ده مربی جوانی چون فرهاد مجیدی برای هدایت استقلال کم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان