//
کدخبر: ۱۸۲۰۱۷ //

تراکتورسازی برای رسیدن به موفقیت چه می‌خواهد؟

تراکتورسازی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ‌برتر و در تبریز با یک گل مغلوب پیکان شد تا سه امتیاز حساس را در کورس قهرمانی از دست دهد و به رده چهارم سقوط کند.

تراکتورسازی برای رسیدن به موفقیت چه می‌خواهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 آنها هفته قبل هم در رشت، مغلوب سپیدرود شدند تا دومین شکست متوالی را تجربه کنند آن‌هم درحالی که نزدیک‌ترین تیم به پرسپولیس و یکی از شانس‌های مسلم کسب عنوان قهرمانی بودند اما 6 امتیاز مهم از دست رفت و همین کافی است تا جنجال ایجاد شود و چه کاری برای مالک تراکتورسازی بهتر از فرار رو به جلو و انداختن توپ ناکامی به زمین دیگران.

زنوزی بعد از شکست تیمش در رشت، به تقاضای کانال‌های هواداری در تلگرام لبیک گفت و محسن فروزان را به‌خاطر دریافت گل‌های بد آن هم بعد از هفت کلین‌شیت پیاپی اخراج کرد و بحث تبانی و شرط‌بندی را نیز پیش کشید تا جایی که گلر تراکتوری‌ها اعلام کرد قصد دارد از مالک باشگاه شکایت کند.

در بازی با پیکان نیز تراکتور بار دیگر روی اشتباه دروازه‌بانش گل خورد و باخت، اما این‌بار نمی‌شد شکست را گردن اخباری انداخت و زنوزی توپ را به زمین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش انداخت تا هواداران تراکتورسازی تحت‌تاثیر این فرافکنی قرار گرفته و کاری با مقصر اصلی نداشته باشند!

نگاهی به این جملات بیندازید: «فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی نتایج مهندسی‌شده اخیر باشد. در بازی ما مقابل سپیدرود، گرانول روی چمن بازی ریختند. ما باید برای سوم و چهارم به بعد برنامه‌ریزی کنیم چراکه رتبه‌های اول تا سوم از قبل مشخص هستند. بازیکنی که از سوی ارکان فدراسیون فوتبال محکوم شده، به‌جای محروم کردنش بار دیگر به او مجوز بازی داده‌اند. سایپا و پیکان به این دلیل حضور دارند که سربزنگاه به داد تیم‌های پرطرفدار پایتخت برسند و دست‌شان را بگیرند. آقای وزیر ورزش! ایران فقط از کرج تا تهران نیست. ما بازیکنان گران‌قیمتی داریم. چرا باید (با بازی‌کردن روی زمین چمن‌مصنوعی) به آنها ضربه بزنیم؟ به آقای تاج می‌گویم اگر واقعا خسته شده‌اید بروید تا این فوتبال راحت شود. شما با رفتن‌تان خدمت بیشتری می‌کنید تا اینکه بمانید.»

بیایید یک‌به‌یک پاسخ این اتهام‌ها که برخی‌شان فرسنگ‌ها با منطق فاصله دارد را بدهیم. زنوزی معتقد است بازی‌ها طوری مهندسی شده‌اند که تراکتورسازی نتیجه نگیرد. همین عقیده را استقلالی‌ها درباره رقیب اصلی خود یعنی پرسپولیس دارند و قرمزها هم بالعکس. مدیران و مربیان سپاهان می‌گویند همه‌چیز علیه آنهاست تا نتیجه نگیرند و حتی تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن همچنین ادعایی دارند. تقریبا تمام مدعیان معتقدند برنامه‌ریزی‌ها، فشردگی‌ها، ‌داوری‌ها و... به ضرر آنهاست!

مالک تراکتور کشف کرده که در بازی با سپیدرود روی زمین چمن مصنوعی گرانول ریخته‌اند. واقعا کسی پیدا نشده به ایشان بگوید که این کاری مرسوم است؟ زنوزی می‌گوید بازیکنان گران‌قیمتش در این زمین‌ها ممکن است مصدوم شوند. او که البته اخبار مربوط به عقد قراردادهای سنگین با ستاره‌ها را تایید نکرده بود اما اعتقادی به این هم ندارد که احتمال مصدومیت در چنین زمین‌هایی برای ستاره‌های دیگر تیم‌ها نیز وجود دارد؟

می‌گوید تیم‌های اول تا سوم مشخص شده‌اند. تا همین اواخر تراکتورسازی در رده دوم بود و مدتی هم صدرنشین شد. اینکه تبریزی‌ها در دو بازی پیاپی توان گلزنی به تیم‌های نه‌چندان قدرتمند مثل سپیدرود و پیکان را ندارند و به همین سادگی جایگاه خود را از دست می‌دهند، تقصیر چه‌کسی است؟ بهتر نیست مالک تراکتور به این فکر کند که شاید استفاده از چهار مربی در یک فصل (مهاجری، توشاک، تقوی و لینکنز) هم در این ماجرا تاثیرگذار باشد!

زنوزی می‌گوید چرا فروزان با وجود محرومیتش دوباره مجوز بازی گرفته! سوال این است که چرا زمانی که این دروازه‌بان هفت کلین‌شیت پیاپی به ثبت رساند خبری از این صحبت‌ها نبود؟ اصلا چرا با این گلر که محروم شده بود، قرارداد بستند؟ نمی‌شد با بودجه تمام‌نشدنی که کاپیتان‌های تیم‌ملی را به تبریز کشاند، دروازه‌بان مطمئنی جذب کرد که سابقه محرومیت به‌خاطر مسائل مرتبط با شرط‌بندی نداشته باشد؟!

قسمت طنز ماجرا متهم‌کردن مدیران فوتبال به استفاده از تیم‌های بی‌طرفدار مثل سایپا و پیکان به‌نفع سرخابی‌هاست تا دست‌شان را بگیرند، تیم‌هایی که حداقل در همین فصل بیش از تبریزی‌ها از پرسپولیس صدرنشین امتیاز گرفته‌اند! زنوزی احتمالا نمی‌داند سایپای بی‌هوادار چندین‌بار قهرمان ایران شده، افتخاری که تراکتورسازی هنوز به آن نرسیده است. البته مالک تراکتورسازی هنوز پاسخ منطقی به این سوال نداده که چطور همزمان دو تیم در لیگ‌برتر دارد و اشاره‌ای هم به این مساله نداشته که ماشین‌سازی در فصل‌جاری 6 امتیاز به تراکتور داده تا دستش را در کورس قهرمانی بگیرد!

وزارت ورزش را به حمایت از دو تیم تهرانی و تضعیف شهرستانی‌ها متهم می‌کند و احتمالا خبر ندارد که در یک دهه اخیر سهم دو تیم تهرانی در قهرمانی‌های لیگ برتر تنها 4 دوره بوده و قهرمانی 6 دوره نیز به شهرستانی‌ها رسیده است.

درنهایت هم به تاج توصیه کرده که برود تا فوتبال نفس راحتی بکشد. باید این سوال را هم از زنوزی پرسید که آیا هنوز متوجه نشده آنهایی که به پشتوانه ثروت‌شان و بدون‌برنامه و مشاوران کاربلد، وارد فوتبال شده‌اند هیچ‌کدام عاقبت‌به‌خیر نشده‌اند؟ فکر نمی‌کند مدیریت اشتباه تراکتورسازی عامل اصلی دور‌شدن این تیم پرمهره و ثروتمند از قهرمانی است؟ شاید جلوتر از تاج لازم باشد امثال زنوزی برای بهتر‌شدن حال فوتبال کنار بروند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان