//
کدخبر: ۱۸۰۹۶۴ //

چشم امید تمام مدعیان صدر جدول به منصوریان و تیم آماده‌اش

تا پیش از فصل جاری، در 3فصلی که برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس در لیگ برتر حضور داشته تنها کسی که توانسته او را از کسب قهرمانی محروم کند، علیرضا منصوریان بوده است.

چشم امید تمام مدعیان صدر جدول به منصوریان و تیم آماده‌اش
به گزارش فرتاک نیوز،

 حالا یک‌بار دیگر پرسپولیس در آستانه کسب سومین قهرمانی و درحالی‌که پرامیدترین تیم برای رسیدن به جام محسوب می‌شود باید رودرروی منصوریان قرار بگیرد؛ کسی که در بهار95با نفت تهران تیم برانکو را 2هفته به پایان لیگ 2بر صفر شکست داد و این تیم را از صدر به زیر کشید تا جام به عبدالله ویسی و سربازان گمنامش برسد. امشب چشم امید تراکتورسازی و 3تیم دیگر به سربازهای سبزپوش منصوریان است. آیا برانکو از سد گربه سیاهش عبور می‌کند؟
 ذوب‌آهن در خانه فقط یک برد دارد!
آمار و نتایج دو تیم در بازی‌های اخیر نشان می‌دهد هر دو در اوج آمادگی و بهترین دوره نتیجه‌گیری هستند. پرسپولیس هر 4بازی اخیرش را در لیگ برتر برده است. حتی تیم‌های سرحالی از قبیل استقلال و سایپا هم نتوانسته‌اند جلوی این پیروزی‌های متوالی را بگیرند. از آن طرف ذوب‌آهن در 7بازی اخیر هیچ شکستی نداشته و 4بازی را برده است. 7بازی بدون باخت این تیم دقیقا بعد از 13مسابقه بدون پیروزی برای ذوبی‌ها به‌دست آمده و نشان می‌دهد آنها روزهای ناکامی را کاملا از یاد برده‌اند. تیم منصوریان در جدول نیم‌فصل دوم رتبه پنجم را دارد و با یک بازی کمتر دقیقا به اندازه سپاهان امتیاز گرفته است. البته گل‌های زده ذوب‌آهن در این مقطع نصف گل‌های پرسپولیس بوده است. تیم منصوریان که میزبان این بازی است در خارج از خانه نتایج بهتری گرفته و دقیقا برخلاف پرسپولیس عمل کرده است. پرسپولیس که در میزبانی موفق‌تر بوده امروز میهمان است و ذوب‌آهن که میهمان موفق‌تری بوده امروز باید در خانه خودش به میدان برود. ذوب‌آهن در بازی‌های خانگی تیم سیزدهم جدول است اما در خارج از خانه رتبه چهارم را دارد و دقیقا با پرسپولیس هم‌امتیاز است. جالب است که از 6پیروزی ذوب‌آهن در این فصل فقط یک پیروزی در فولادشهر به‌دست آمده و 5برد دیگر خارج از خانه بوده است. تفکیک گل‌های دو تیم هم نشان می‌دهد هر دو در نیمه دوم بهتر از نیمه اول نتیجه می‌گیرند.
 هوا برای ذوب‌آهن، شوت‌ها برای پرسپولیس
اما آمارهای فنی و اعدادی که از آنالیز بازی‌ها به‌دست آمده چه می‌گویند؟ دیتاهایی که سایت متریکا ارائه کرده نشان می‌دهد دو تیم در خیلی از آیتم‌های مهم با هم کاملا مساوی‌اند. میانگین مالکیت توپ در بازی‌های گذشته برای هر دو تیم 57درصد بوده است که تساوی جالبی است. عدد57نشان می‌دهد هر دو تیم فوتبال مالکانه را بیشتر می‌پسندند و ترجیح می‌دهند توپ را بردارند و حریف را به واکنش وادار کنند. دقت پاس بازیکنان دو تیم هم تقریبا مساوی است. سرخپوشان 78درصد و سبزها 79درصد از پاس‌ها را سالم به همبازی‌ها رسانده‌اند. از همه جالب‌تر آمار موفقیت در نبردها است. اعداد متریکا نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها 52درصد نبردهای تن‌به‌تن را برده‌اند و بازیکنان ذوب‌آهن هم دقیقا به همین آمار رسیده‌اند. اما یک نکته هست که شاید مهم‌ترین تفاوت دو تیم را در زمین بازی رقم بزند و آن برتری ذوب‌آهن در نبردهای هوایی است. هر چقدر دو تیم روی زمین مساوی‌اند در آسمان تیم میزبان 57بر 52نسبت به میهمانش برتری دارد. البته سرخپوشان در خط دفاعی با شجاع و سیدجلال مشکل خاصی روی هوا ندارند و آنچه معدل این تیم را پایین آورده عملکرد آنها در سایر نقاط زمین است. نکته آخر هم اینکه بازیکنان ذوب‌آهن در هر بازی 12شوت به سمت دروازه حریف می‌زنند و پرسپولیسی‌ها 12.6شوت. در آن طرف میدان هم ذوبی‌ها در هر بازی 9.4بار به حریف فرصت شوتزنی می‌دهند و سرخپوشان 7.2بار. بنابراین در شوت‌ها برتری با پرسپولیس بوده است، چه در شوت زدن و چه در شوت خوردن.
 غایبان دو تیم
ماریو بودیمیر به‌دلیل مصدومیت از لیست پرسپولیس خارج شد و در این بازی حضور نخواهد داشت. او به همراه حسین ماهینی، محمد انصاری و شایان مصلح تعداد مصدومان پرسپولیس را به 4نفر رسانده است. در عوض احمد نوراللهی بعد از غیبت در بازی قبلی بهبود یافته و می‌تواند در ترکیب قرمزها قرار بگیرد. اما ذوب‌آهن هیچ مصدوم و محرومی برای این بازی ندارد. منصوریان حتی در بازی قبلی به بازیکنان اصلی‌اش استراحت داده تا با تمام قوا مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.
 به‌دنبال برد چهارم مقابل پرسپولیس
آمار رویارویی‌های منصوریان با پرسپولیس حاکی از این است که او با 4تیم مختلف روبه‌روی 4سرمربی پرسپولیس ایستاده و در مجموع برتری نسبی داشته است. منصوریان طی 8بازی با پرسپولیس 3برد، 3تساوی و 2باخت به‌دست آورده است. او با پاس همدان 2-1به کرانچار باخت. با نفت تهران علی دایی را 1-1متوقف کرد و حمید درخشان را 2-1شکست داد. بقیه دوئل‌های منصوریان با برانکو بوده که 2برد برای منصوریان، 2مساوی و یک برد برای برانکو حاصل این 5بازی است. تیم‌های منصوریان در مجموع 10گل زده و 8گل خورده مقابل پرسپولیس داشته‌اند. آخرین رویارویی دو طرف هم همین بازی رفت پرسپولیس و ذوب‌آهن در فصل جاری بود که یک بر صفر به سود برانکو به پایان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان