//
کدخبر: ۱۷۸۰۷۷ //

صحبت‌های تند پیش‌کسوت استقلال از کنایه به رحمتی تا انتقاد از فهم هواداران

پیروز قربانی، بازیکن پیشین استقلال مدعی است، کسانی که امروز سنگ ناصر حجازی و منصور پورحیدری را به سینه می‌زنند، علیه آنها شعار داده بودند.

صحبت‌های تند پیش‌کسوت استقلال از کنایه به رحمتی تا انتقاد از فهم هواداران
به گزارش فرتاک نیوز،

 پیروز قربانی درباره ناکامی استقلال در دو بازی اخیر برابر پرسپولیس و سایپا و حواشی برخی از بازیکنان این تیم، اظهار داشت: وقتی تیمی می‌خواهد قهرمان شود، تمام ارکان باشگاه باید در خدمت تیم باشند. امروز همه دنبال این هستند که مقصر باخت چه کسی است. استقلال نتوانست مقابل سایپا عملکرد خوبی داشته باشد، چون هنوز از تبعات دربی خارج نشده است.

وی با اشاره به شعار هواداران استقلال علیه بازیکنان تصریح کرد: تماشاگر حق دارد اعتراضش را بیان کند، اما نوع اعتراض مهم است. رکن اصلی یک تیم، بازیکنان هستند. اگر تیمی 10 میلیون تماشاگر داشته باشد، بازیکنانش به داخل زمین نروند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اینکه به بازیکنان توهین کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ شعار بازیکن بی‌غیرت یعنی چه؟ فوتبال امروز، فوتبال علم و دانش است. دیگر دوران غیرتی بازی کردن تمام شده است.

بازیکن پیشین استقلال یادآور شد: خودم زمانی که بازی می‌کردم، در صحنه‌ای توپ را با سر نگه داشتم که همه گفتند باغیرت است، در صورتی که جاگیری‌ام اشتباه بود! بازیکنی داشتیم که در بازی 70 مرتبه تکل می‌زد و تماشاگران شعار دادند: «بازیکن با غیرت همینه، همینه». بازیکنی که بی‌جهت تکل می‌زند، فهم فوتبالی ندارد. از تماشاگران سؤال می‌پرسم، کدام بازیکن دوست دارد کم‌کاری کند؟ اگر بازیکنی کم‌کاری کند، اول خودش ضرر می‌کند، چون می‌داند بازیکن روی نیمکت جانشین او خواهد شد. در استقلال همه دنبال این هستند که شکست در دربی را گردن یک نفر بیاندازند.

قربانی ادامه داد: استقلال در دربی بد نبود و حتی در آمار و ارقام بهتر از پرسپولیس بود، از مالکیت توپ گرفته تا موقعیت گل، کرنر و شوت به دروازه. استقلال از پنالتی و موقعیت‌هایش استفاده نکرد و در مقابل پرسپولیس باهوش کار کرد. پرسپولیس از استقلال تاکتیکی‌تر نبود، اما به خوبی دفاع کرد. پس از صحبت‌هایم در دربی، از من انتقاد کردند که چرا از پرسپولیس تعریف کردی. تا چه زمانی می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم؟ چه اتفاقی افتاده که پرسپولیس چهار سال در کورس قهرمانی است؟ چرا باید چشم‌های‌مان را روی واقعیت ببندیم؟ منطق می‌گوید پرسپولیس در دربی هوشیارانه دفاع کرد و استقلال را مجبور کرد به سبک دلخواه‌اش بازی کند. حالا من بگویم پرسپولیس خوب نبود و بد این تیم را بگویم؟

وی با اشاره به بحث‌هایی که درباره پنالتی استقلال شده است، گفت: اتفاقی در دربی افتاده و در بوق و کرنا کرده‌اند که مهدی رحمتی پنالتی‌زن تیم را تغییر داده است. کاری ندارم رحمتی مقصر بوده است یا نه، اما مقصر اصلی سرمربی تیم است. در رختکن باید مشخص شود چه کسی پنالتی زن اول، دوم و سوم است. کاشته‌زن تیم را مربی تعیین می‌کند تا در بازی چند نفر برای زدن ضربه سراغ توپ نروند. اگر بازیکن حرف مربی را گوش نداده و پنالتی را خودش زده است، باشگاه می‌تواند او را جریمه کند. اتفاق بدتری که در دربی افتاد، صحبت‌های شفر در کنفرانس بعد بازی بود. شفر گفت پنالتی را باید پاتوسی می‌زد. او با این حرف‌ها مردم را روبه‌روی فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی قرار داد. سرمربی باید نقش پدر را ایفا می‌کرد تا این دو بازیکن به مشکل نخورند، آقای شفر! شما نیاز به این دو بازیکن دارید. فوتبال بازی مربیان است و هر اتفاقی بیفتد، مربی در آن دخیل است. چرا کسی از شفر نپرسید به چه دلیل خسرو حیدری به جای وریا غفوری مصدوم بازی نکرد؟ یعنی حیدری این‌قدر ضعیف شده که نمی‌تواند بازی کند؟ اگر حیدری در دفاع راست بازی می‌کرد، پژمان منتظری که مدافع باهوشی است، به دفاع وسط منتقل می‌شد. حیدری بهترین مهره برای دور زدن مدافعان پرسپولیس و ارسال توپ‌ بود.

بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: اگر دعوایی در رختکن استقلال شده، بازیکنان بزرگ باید تیم را جمع و جور می‌کردند. زمان امیر قلعه‌نویی خودم 10 بار در تمرین دعوا می‌کردم، اما کسی متوجه نمی‌شد، چون نمی‌خواستیم استقلال به حاشیه برود. در رختکن استقلال دعوا شده، کل ایران متوجه شده‌اند. چه کسی درگیری در رختکن را به بیرون درز داده است؟ باید این شخص را پیدا کنند و با لگد بیرونش کنند!

«کاپیتان تیم حکم سایه سرمربی را دارد.» قربانی با بیان این جمله یادآور شد: زمان ما محمود فکری و جواد زرینچه کاپیتان تیم بودند. وقتی این دو به ما نگاه می‌کردند، مجبور بودیم صاف بایستیم. از من، امیرحسین صادقی و حسین کاظمی در استقلال شرتر نبود، اما ما احترام گذاشتن را بلد بودیم. مهدی رحمتی باید از کاپیتانی‌اش استفاده کند، نباید کاری کند که شأن کاپیتانی استقلال پایین بیاید. باشگاه نیز باید پشت رحمتی در می‌آمد و اجازه نمی‌داد این حواشی برای کاپیتان تیمش به وجود بیاید. به فرض که رحمتی اشتباه کرده باشد، آیا در یک خانواده، کسی اشتباه نمی‌کند؟ اگر فرزند یک خانواده اشتباه کند، پدر به همسایه‌ها می‌گوید بیایید پسرم را بزنید.

وی بار دیگر با اشاره به موضع‌گیری هواداران علیه رحمتی و اسماعیلی گفت: من از کودکی در استقلال بزرگ شدم. هر مدیری به این باشگاه می‌آمد، تأکید بر این داشت که سکوها را داشته باشیم، مشکلی به وجود نمی‌آید. تنها یک مدیر که از او خوشم نمی‌آید، به استقلال آمد تا سکوها را ساماندهی کند. هواداران بدانند هر چقدر به بازیکنان فحش بدهند، آنها دلزده می‌شوند. قدرشناسی در فوتبال ایران وجود ندارد. همین بازیکنان استقلال را از رده‌های پایین به رده دوم بردند. قبول دارم بازیکنان پول زیادی می‌گیرند، اما من و شما نباید مشکلات اقتصادی خودمان را متوجه بازیکنان بدانیم. باور کنید فوتبال ورزش آسانی نیست. بارها گفته‌ام سواد فوتبالی ما کم است. اگر استقلال بازی با سایپا را از دست داد، به خاطر دربی بود. آقای هواداری که روبه‌روی رحمتی می‌ایستی و فحش می‌دهی، شما خیانت‌ کرده‌ای و تعصب نداری. رحمتی 14،15 سال زحمت کشید، پولش را هم گرفت و نوش جانش، اما اگر کاری کرده، باشگاه باید جریمه‌اش کند.

بازیکن پیشین تیم استقلال با بیان اینکه فرهنگ تماشاگران باید عوض شود، تصریح کرد: تماشاگران ما به تازگی آشغال جمع کردن در سکوها را از تماشاگران ژاپنی یاد گرفته‌اند. چرا این را یاد نمی‌گیرند که ژاپنی‌ها از دقیقه یک تا پایان تیم‌شان را تشویق می‌کنند، حتی پس از شکست؟ همین‌هایی که سنگ مرحوم حجازی و مرحوم پورحیدری را به سینه می‌زنند، علیه آنها شعار می‌دادند. علیه امیر قلعه‌نویی و همه‌ی مربیان دیگر شعار می‌دادند. آقای هوادار! اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی به ما فشار آورده است، نباید یقه بازیکن را بگیریم. شما در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیی، اما وقتی به شما در جریان بازی فشار وارد می‌شود، به ورزشگاه نیا. ممکن است در بازی یک روز مربی و یک روز بازیکن اشتباه کند.

قربانی ادامه داد: وقتی در سکویی پنج هزار نفر نشسته‌اند، پنج نفر شعار می‌دهند و بقیه هم تحت تأثیر آنها شعار می‌دهند. من از چهار سالگی به ورزشگاه می‌رفتم. به خاطر دارم در یک بازی فردی بلند شد و حرف بدی زد. به یکباره 40 نفر گفتند بچه اینجا نشسته است و مواظب حرف زدنت باش. امروز فحش‌های بدتری می‌دهند. طرف از خانواده بازیکن شروع می‌کند و به همه چیز فحش می‌دهد. خودمان را گول نزنیم. همه‌ی این اتفاقات به مشکلات اقتصادی بازمی‌گردد. پیشنهاد می‌دهم که مردم با خانواده‌های‌شان به ورزشگاه بیایند تا درصد زیادی از مشکلات در ورزشگاه‌ها حل شود.

وی در پایان عنوان کرد: هواداران ولی نعمت و صاحب تیم هستند، اما باید بدانند هواداری فرهنگ و اصول خودش را دارد. اگر اعتراضی دارند، به صورت مسالمت‌آمیز اعترض کنند. فضای مجازی شرایط بدی را برای هواداران ایجاد کرده و حرمت‌ها از بین رفته است. هوادار بداند بیشترین کسی که از شکست در دربی ناراحت است، خود اسماعیلی است. آنها نباید نمک روی زخم این بازیکن بپاشند. باشگاه استقلال هم در این ماجرا خوب عمل نکرد و آتش بیار معرکه شد. یک روز پس از دربی، حکم دادند که فلان بازیکن جریمه شده است. مشخص است که بررسی نکرده‌اند که چه اتفاقاتی افتاده است. باشگاه که فرشید باقری را محروم کرده، اصلاً صحبت‌های این بازیکن را شنیده است؟

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان