//
کدخبر: ۱۷۶۹۴۵ //
قدم به قدم با ژرژ لیکنز؛

تراکتور چگونه مدعی عنوان قهرمانی شد؟!

تیم تراکتورسازی با پیروزی ۳-۰ مقابل استقلال خوزستان موفق شد به رده دوم صعود کند و امیدوار به صعود به رده اول نیز باشد.

تراکتور چگونه مدعی عنوان قهرمانی شد؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از یک دوره ناکامی با جان توشاک و یک دوره متوسط با محمد تقوی، تراکتوری ها به سراغ مرد بلژیکی باتجربه‌ای رفتند که هم‌سن توشاک بود اما از انرژی بیشتری بهره می‌برد. در نیم فصل نیز زنوزی تراکتور را تقویت کرد تا آن ها با قدرت بیشتری در زمین حاضر شوند اما بی‌تردید مهم‌ترین دلیل موفقیت های این روزهای تیم تراکتور، ژرژ لیکنز است؛ کسی که توانست هارمونی خوبی را در تیم سرخپوش تبریزی ایجاد کند و ستاره این تیم را به هماهنگی برساند.

 

راه حضور در کورس قهرمانی؛ غلبه بر مدعی ها

قرعه تیم تراکتورسازی در لیگ به شکلی بود که آن ها ابتدا باید با مدعیان دیدار می‌کردند. همین موضوع در نیم فصل اول باعث ایجاد بحران در تراکتور شد اما حالا اوضاع برای تبریزی ها متفاوت است. تراکتور با هدایت لیکنز و یا اتکا به ستاره هایش، از سد استقلال، پدیده و سپاهان گذشت و با همین ۹ امتیاز حساس بالاتر از این تیم ها قرار گرفت.

هم‌چنین نباید فراموش کرد که این بردها در حضور پرتعداد هواداران رقم خوردند و نمیتوان از نقش آن ها به راحتی گذر کرد. نکته مهم دیگر این است که پرشورها بقیه بازی ها مقابل تیم های رده پایین را نیز با برد پشت سر گذاشتند و فقط مقابل نساجی و سایپا متوقف شدند.

 

ثبات در ترکیب و اعتقاد ویژه به ستاره‌ها

تراکتور در ۸ بازی که لیکنز را روی نیمکت داشته همواره از ترکیب یکسان بهره برده مگر این که بازیکنی محروم و مصدوم شود یا در تمرینات غایب باشد. همین موضوع به موفقیت تراکتوری ها کمک کرده و این را می‌توان در مصاحبه های بازیکنان نیز جستجو کرد. جایی که فروزان از ثبات در خط دفاعی اعلام رضایت کرد و همچنین شجاعی و دژاگه و استوکس نیز در خط حمله به هماهنگی رسیدند.

نکته جالب این است که لیکنز در ۸ بازی اخیر از ۲۴ تعویض ممکن تنها ۱۴ تا را انجام داده است. همچنین او به ۱۴ بازیکن تعویضی فقط ۱۴۰ دقیقه بازی داده که نشان می‌دهد او مثل مربیانی چون برانکو اعتقاد زیادی به تعویض ندارد.

 

انضباط تیمی با دیسیپلین سرمربی

مدیریت یک تیم پرستاره کار بسیار مشکلی است که هرکسی نمیتواند آن را انجام دهد اما لیکنز به واسطه تجربه‌ی بالا و همچنین توانایی ایجاد ارتباط با بازیکنان، از پس مدیریت تیم کهکشانی تراکتور بر‌آمده و نظم و انضباط خاصی را در تیم ایجاد کرده است.

به طوری که حالا دیگر اروین و استوکس نمی‌توانند برای چند ماه به مرخصی بروند چرا که می‌دانند در این صورت، دیگر جایی در تیم نخواهند داشت. هنوز لی اروین حتی در لیست ۱۸ نفره تراکتور هم جایی ندارد و این موضوع تأکید لیکنز به نظم را نشان میدهد. همچنین روز گذشته سرمربی بلژیکی استوکس را نیمکت نشین کرد که دلیلش را می‌توان در غیبت چند روزه این بازیکن جستجو کرد.

 

نقشه راه؛ لیکنز تراکتور را به گنج میرساند؟

تراکتور در یک دهه اخیر بارها به قهرمانی در لیگ نزدیک شده اما هیچگاه نتوانسته به آن برسد. تی‌تی ها سه عنوان نایب قهرمانی دارند و اکنون نیز در رده دوم جدول هستند اما امسال با ستاره های پرتعداد، هواداران پرشور و یک مربی کاربلد امیدهای بیشتری برای قهرمانی دارند.

قرمزهای آذربایجان در ۷ هفته پایانی تنها یک بار با تیمی مدعی روبرو خواهند شد و آن هم مقابل پرسپولیس در تبریز است. مقابل تنها تیم بالاتر از تراکتور در جدول که تی تی ها امید دارند با اتکا به هواداران، در آن بازی نیز برنده شوند و به صدر برسند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان