//
کدخبر: ۱۷۶۶۹۳ //

شهرآورد پایتخت؛ ٢٠ هزار بلیت دیگر چه می‌شود و کجا می‌رود؟

از روزی که معاون امنیتی و انتظامی استان تهران به صورت رسمی اعلام کرد که برای دربی پیش روی پایتخت تنها ٥٧هزار بلیت فروخته خواهد شد، طرفداران پرسپولیس و استقلال ضمن اعتراض شدید به این مسأله به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال بسیار مهم هستند؛ ٢٠ هزار بلیت دیگر چه می‌شود و کجا می‌رود؟

شهرآورد پایتخت؛ ٢٠ هزار بلیت دیگر چه می‌شود و کجا می‌رود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه شهروند در ادامه نوشت: ورزشگاه آزادی قابلیت میزبانی از حدود ٧٨ هزار تماشاگر را دارد و با توجه به تعطیلات نوروزی و موقعیت بسیار خوب سرخابی‌ها در جدول رده‌بندی و حضور در کورس قهرمانی، بدون هیچ تردیدی ورزشگاه امروز پر خواهد شد. این حقیقت هم چیزی نیست که مسئولان از آن آگاهی نداشته باشند؛ منتهی به اسپانسر مشترک پرسپولیس و استقلال دستور داده شد تنها ٥٧ هزار قطعه بلیت را به صورت اینترنتی به هواداران بفروشد.

البته هیچ کدام از مسئولان شورای تأمین، سازمان لیگ، فدراسیون یا دو باشگاه بزرگ پایتخت برای هواداران شفاف‌سازی نکرده‌اند که ٢٠ هزار صندلی باقیمانده چگونه پر خواهد شد. در این رابطه بد نیست بدانید که معمولاً برای همه بازی‌ها نزدیک به ٥ هزار بلیت بین باشگاه میزبان و میهمان، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت ورزش و ارگان‌های دیگر تقسیم می‌شود؛ به این ترتیب مسئولان این ارگان‌ها هم این بلیت‌ها را به صورت رایگان به کارکنان و متقاضیانی که دارند، پخش می‌کنند.

با در نظر گرفتن این واقعیت و اهمیت بسیار زیاد داربی حتی اگر به این شکل باور کنیم که به جای ٥ هزار بلیت، ١٠ هزار بلیت سهمیه‌ای به ارگان‌هایی که به آنها اشاره کردیم، تعلق بگیرد، باز هم تکلیف ١٠ هزار بلیت دیگر نامعلوم می‌ماند!

جدا از این مسأله این نکته را هم نباید فراموش کرد که معمولاً در مسابقات این‌چنینی جمعیت بیشتر از گنجایش ورزشگاه به استادیوم می‌آید و در راهروهای طبقه اول و دوم هم تماشاگر می‌نشیند و بسیاری هم در طبقه دوم به صورت ایستاده مسابقه را تماشا می‌کنند.

در شرایط کنونی مسئولان سازمان لیگ و شورای تأمین استان تهران به‌صراحت اعلام کرده‌اند هیچ تماشاگری بدون بلیت به ورزشگاه نیاید و در آزادی هم بلیت‌فروشی انجام نخواهد نشد. به این ترتیب اگر امروز باز هم جمعیت بیشتر از گنجایش در آزادی دیده شد، کدام مسئول در این رابطه پاسخگو خواهد بود و شفاف‌سازی خواهد کرد؟

اگر طرفدار پروپاقرص فوتبال هستید هم بد نیست بدانید که بخش اعظمی از بازار سیاه بلیت که در مسابقات مهم فوتبال شاهد آن هستیم هم ارتباط مستقیم با سرنوشت این بلیت‌های خارج از سیستم فروش دارد! البته به جز چند هزار بلیتی که در اختیار مراجع امنیتی برای کنترل جمعیت و امنیت سکوها قرار می‌گیرد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان