//
کدخبر: ۱۷۱۴۴۲ //

مشکل بزرگ ترابی و بودیمیر در لیگ قهرمانان

مشکل بزرگ ترابی و بودیمیر که در بازی اخیر برای پرسپولیس مقابل نفت خوب کار کردند غریبه بودن با لیگ قهرمانان است.

مشکل بزرگ ترابی و بودیمیر در لیگ قهرمانان
به گزارش فرتاک نیوز،

تا پیش از بازی با صنعت‌نفت، ترابی و بودیمیر فقط انتقاد می‌شنیدند. انتقادهایی بجا که سرمربی پرسپولیس تنها یک پاسخ برایشان داشت:

    «تازه‌واردها نیاز به زمان دارند.»

حق با برانکو بود. به قول او، آنها برای هماهنگ شدن با تیم باید بیشتر بازی می‌کردند که تاثیر این بازی کردن را مقابل صنعت‌نفت آبادان دیدیم. جایی که مهدی ترابی به عنوان مهم‌ترین خرید زمستانی پرسپولیس، سرانجام پتانسیل ‌اش را نشان داد. او که در ۶ بازی قبلی در دام ناهماهنگی با پرسپولیس و مشکلات خط میانی گرفتار آمده بود، در بازی با صنعت‌نفت آبادان بهترین بازیکن این تیم در فاز حمله بود و قدرت حمل توپ و تخریبی خود را بارها به رخ کشید.

ترابی با کارهای ترکیبی و فرارهای سریع خود خط دفاع تیم آبادانی را بهم ریخت و سهم عمد‌ای در خلق موقعیت‌های تیمش داشت. او بارها به صورت انفرادی به قلب دفاع حریف زد و توپ را آنقدر پیش برد که یا موقعیت بسازد و یا خطا بگیرد و بدشانس بود که نتوانست گل بزند. ضربه ایستگاهی او یک بار تیر افقی دروازه حریف را لرزاند و بار دیگر دریس شوتش را مهار کرد.

مهدی ترابی حالا یکی از ستاره‌های درخشان پرسپولیس است که می‌تواند برای مدت‌ها در ترکیب اصلی این تیم به میدان برود. نکته مهم بازی او مقابل صنعت‌نفت، حضورش در پست اصلی یعنی بال چپ بود و او با آمادگی بالا و عملکرد خوبش حالا می‌تواند امیدوار باشد که در دیدار‌های آینده پرسپولیس هم به عنوان بازیکن ثابت و در پست تخصصی خود بازی کند. جایی که تا پیش از این و در نیم‌فصل نخست، در اختیار امید عالیشاه بود که او هم عملکرد مثبتی داشت و یکی از بهترین پاسور‌های لیگ لقب گرفت اما ترابی نشان داد که رقیب سرسختی برای عالیشاه خواهد بود و شانس حضورش در ترکیب اصلی بازی با پاختاکور هم بیشتر است.

البته برانکو بارها به این موضوع اشاره کرده که در این فصل بازی‌های زیادی برای پرسپولیس وجود دارد و همه بازیکنان باید در مقاطعی به میدان بروند و در مقاطع دیگر استراحت داشته باشند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که مربیان پرسپولیس به سادگی از کنار میزان آمادگی بالای مهدی ترابی عبور کنند و عالیشاه یا هر بازیکن دیگری را به او ترجیح بدهند.

ماریو بودیمیر هم دقیقا همین‌قدر خوب و موثر بازی کرد. این در نیمه اول بازی با صنعت‌نفت یک پاس گل داد و یک بار هم با شوتی دیدنی دروازه حریف را تهدید کرد که دریس این موقعیت را از پرسپولیس گرفت. مهمترین نکته‌ای که در بازی مهاجم کروات به چشم آمد، همکاری‌ او در کارهای ترکیبی و هماهنگی‌اش با علیپور بود. هر چند نتوانست همکاری دوطرفه با علیپور را به تبدیل به گل دوم کند و برای گل کردن پاس عرضی علیپور، یک قدم کم آورد.

بودیمیر بازی خوبش را با یک گل زیبا و تا حدودی انفرادی تکمیل کرد که مشخص نشد داور به چه دلیلی این گل را مردود خواند اما این دلیل نمی‌شود که او شانس حضور دوباره در ترکیب اصلی پرسپولیس را از دست بدهد. در واقع حالا برانکو با خیال راحت می‌تواند روی ترابی و بودیمیر حساب کند اما این دو بازیکن یک مشکل مشترک هم دارند: در لیگ قهرمانان آسیا بی‌تجربه‌اند. آنهم در حالی که پرسپولیس با توجه به حضور متوالی چندساله‌اش حالا به عنوان یک قدرت و یکی از تیم‌های باتجربه وارد این تورنمنت می‌شود چرا که بیشتر بازیکنانش با پیراهن پرسپولیس یا تیم‌های دیگر طعم حضور در این رقابت‌ها را چشیده‌اند و از کیفیت بازی‌ها و سختگیری داوران اطلاع دارند.

غیر از بازیکنان دو فصل اخیر پرسپولیس که به مراحل نهایی لیگ قهرمانان رسیده‌اند، برخی بازیکنان تازه‌وارد هم پرسپولیس در این لیگ سابقه بازی دارند. سروش رفیعی هم با فولاد هم با پرسپولیس در لیگ قهرمانان بازی کرده، مهدی شیری با نفت تهران در این پیکارها حاضر بوده و محمد نادری هم برای تراکتورسازی در آسیا به میدان رفته است اما مهدی ترابی، ماریو بودیمیر و سعید کریمی در لیگ قهرمانان آسیا بازی نکرده‌اند که البته ترابی به خاطر حضور در تورنمنت‌های ملی، با مختصات فوتبال آسیا و همچنین کیفیت تیم‌های این قاره آشناست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان