تاریخ انتشار: 1397/12/08 01:24
کد خبر: 108449

دلیل عملکرد ضعیف گرت بیل چیست؟

گرت بیل جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داده است.
دلیل عملکرد ضعیف گرت بیل چیست؟

 گرت بیل این روزها دوباره بدل به تیتر اول روزنامه های اسپانیا شده است، البته نه از جنبه مثبت آن، بلکه از لحاظ منفی. اما مشکل این ستاره ولزی چیست؟ بازیکنی که زمانی گرانقیمت ترین فوتبالیست جهان بود، حالا در ترکیب اصلی تیمش هم قرار نمی گیرد.

گرت بیل هرچند روز یکشنبه در دیدار مقابل لوانته در زمین حضور داشت و یک پنالتی گرفت و موفق به گل کردن این ضربه شد تا تیمش برد 2-1 مقابل میزبان را جشن بگیرد ولی خودش علاقه ای به جشن گرفتن این گل نداشت و در عوض با سردی تمام واکنش نشان داد. خصوصاً زمانی که از جشن گرفتن گل با واسکز خودداری کرد. ستاره ای که جای بیل را در ترکیب تیم تنگ کرده است.

اما این اتفاق فقط در این هفته رقم نخورد، چند هفته قبل بود که او گل سوم تیمش را در پیروزی مقابل اتلتیکو به ثمر رساند و با آن خوشحالی جنجال برانگیزش به تیتر رسانه ها رفت. کمیته انضباطی لالیگا اعلام کرده بود گرت بیل به دلیل شادی گلش در جریان پیروزی ۱-۳ رئال مادرید در دربی شهر مادرید ممکن است با محرومیتی سنگین مواجه شود.

گل بیل در مقابل لوانته، سیزدهمین گل او در این فصل بود اما سه گل از این سیزده گل در جام باشگاه های جهان و مقابل کاشیما به ثمر رسیده و این گل هم در شرایطی رقم خورد که او از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. ضمن اینکه او بار دیگر در ترکیب اصلی تیمش جایی نداشت و تنها در 15 دقیقه پایانی به زمین فرستاده شد.

در شرایطی که تابستان رونالدو از رئال مادرید جدا شد و تصور می شد جدایی این فوق ستاره، راه را برای بیل باز می کند و این بازیکن بعد از 5 فصل تحت سایه رونالدو قرار گرفتن، می تواند به ستاره اول تیمش بدل شود، اما اوضاع کاملاً دگرگون شده است.

بیل که در دوران زیدان به خصوص فصل آخر حضور مربی فرانسوی، جایگاهی در ترکیب اصلی تیم نداشت و ایسکو بیشتر در ترکیب قرار می گرفت، حالا با حضور مربیان جدید نیز نتوانسته خودش را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کند و در عوض ستاره های جوانتری چون وینیسیوس توانسته اند در جمع 11 بازیکن اصلی قرار گیرند. حالا شکی نیست که ششمین فصل حضور او در برنابئو، سخت ترین فصل وی در مادرید شده است.

اما دلیل ناراحتی و عملکرد ضعیف بیل چیست؟ نزدیکان بیل متعقد هستند او هم از دست هواداران و هم از دست رسانه‌ها ناراحت هستند. هوادارانی که در این فصل چندین بار با صدای اعتراض و " هو کردن" بیل را همراهی کرده اند و رسانه های اسپانیایی که از نظر بیل، از هیچ فرصتی برای ضربه زدن و انتقاد از وی صرف نظر نکرده اند.

ولی جای کتمان نیست که بیل در این فصل از نظر عملکردی افت داشته است. اگر نگاهی به آمار بیل در لالیگا در طی فصول اخیر بیندازیم، به جز فصل 2016-2017 که او بخش اعظمی را به دلیل مصدومیت از دست داد، آمارش در این فصل به شدت رو به نزول بوده است. او در این فصل بیشتر از هر فصل دیگری به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده است و کمتر از فصول دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفته است. آمار پاس گل های او نیز در فصول اخیر به شدت روندی کاهشی داشته است. همچنین آمار دریبل های موفق و خلق موقعیت او نیز در این فصل روندی نزولی داشته است.

یک دلیل مهم دیگر برای کنار گذاشتن بیل در ترکیب اصلی، این است که سولاری ترجیح می دهد از وینیسیوس و واسکزی در ترکیب خود بهره ببرد که هر دو انگیزه و انرژی بیشتری نسبت به بیل دارند. میزان دوندگی این دو بازیکن مشخصاً بیشتر از بیل است و البته هر دو بیشتر از بیلی که خودخواه نشان داده، در خدمت تیم هستند.

با این وضعیت، آینده بیل در ابهام قرار دارد. در 29 سالگی، انتظار می رفت با جدایی رونالدو، بیل بهترین دورانش را در مادرید سپری کند. اما حالا او با اعتراض های هواداران مواجه شده، هم تیمی هایش او را اخیراً دست انداخته اند و انتقادات زیادی را از سوی رسانه های اسپانیایی می شنود.

بازگشت به لیگ برتر در تابستان پیش رو، شاید در گذشته انتقالی واقع بینانه تر بود ولی اکنون اینطور به نظر نمی رسد. او اکنون در میانه قرارداد شش ساله اش با رئال مادرید است، قراردادی که هم به لحاظ ارزش و هم به لحاظ میزان حقوق دریافتی بیل، انتقالش را به هر باشگاهی، سخت جلوه می دهد. با این وجود سوای هر اتفاقی، بیل ابتدا بایستی جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم رئال مادرید بدست آورد و ارزش هایش را دوباره ثابت کند تا نشان دهد هنوز هم یک ستاره جهانی به حساب می آید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/368nw7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مصائب یک ستاره؛ دلیل عصبانیت گرت بیل چه بود؟