//
کدخبر: ۱۶۸۳۸۰ //

اشتباه‌هایی که همچنان دامن استقلال را می‌گیرد

در حالی که یکی از اعضای پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال از وضعیت مالی خوب و تاریخی این باشگاه صحبت کرده بود، وضعیت کنونی‌ آبی‌های پایتخت هیچ نشانی از این موضوع ندارد.

اشتباه‌هایی که همچنان دامن استقلال را می‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

پنجم آذرماه بود که اکبر ملکی، عضو هیأت مدیره استقلال در آن زمان، پس از برگزاری مجمع عمومی باشگاه درباره وضعیت مالی آبی‌های پایتخت عنوان کرد که استقلال تا سال ۹۸ هیچ مشکل مالی از لحاظ ریالی ندارد که این موضوع در تاریخ ۷۰ ساله باشگاه بی‌سابقه است اما زمان زیادی لازم نبود که مشخص شود آن اظهارات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

استقلالی‌ها با گذشت حدود ۲ ماه و نیم از این اظهارات ملکی درگیر مشکلات مالی هستند تا جایی که بازیکنان این تیم با گلایه از مدیران باشگاه، از وزیر ورزش و جوانان تقاضای کمک کردند. البته این نخستین بار نیست که صبر بازیکنان استقلال لبریز می‌شود چون آن‌ها در این فصل بارها راجع به مشکلات مالی صحبت کردند و حتی پیش از اردوی ترکیه در تعطیلات نیم‌فصل، دست به اعتصاب زدند و در تمرین‌های این تیم حضور پیدا نکردند. با توجه به صحبت‌هایی که پژمان منتظری و روزبه چشمی در تمرین دیروز (یکشنبه) استقلال داشتند، آبی‌ها علاوه بر این که تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد از قراردادهایشان را دریافت کردند، با مشکل بزرگی به نام زمین تمرین مواجه هستند.

مدیران استقلال تاکنون نتوانسته‌اند قسط دوم حقوق بازیکنان را پرداخت کنند و امروز (دوشنبه) هم احتمالاً نمی‌توانند پرداخت کنند تا بحران مالی در استقلال دوچندان شود. البته پژمان منتظری، کاپیتان دوم استقلال اعلام کرد که پیش از بازی با پارس جنوبی دست به اعتصاب نمی‌زنند اما پس از این بازی هیچ چیز مشخص نیست.

در بروز چنین مشکلاتی موارد مختلفی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عدم برنامه‌ریزی درست مدیران استقلال در خرج کردن بودجه این تیم بوده است. برای مثال، اکبر ملکی، پس از این که به خاطر بازنشستگی از اعضای هیأت مدیره استقلال کنار رفت، در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد که الحاجی گرو و مارکوس نویمایر، دو بازیکن ناموفق استقلال در نیم‌فصل نخست، پنج میلیارد تومان برای استقلال هزینه داشته‌اند.

همین موضوع راجع به بازیکنان دیگری مانند میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر و مرتضی آقاخان که پیش از لیگ هجدهم به استقلال پیوستند، هم وجود دارد. در بین این سه بازیکن تنها فرشاد محمدی‌مهر در نیم‌فصل نخست در چند بازی به میدان رفت اما میثم تیموری و مرتضی آقاخان با وجود مصدومیت به استقلال پیوستند و به همین دلیل نتوانستند کمکی به آبی‌پوشان پایتخت کنند و تنها تیموری دقایقی برای استقلال به میدان رفت. آقاخان هم که پس از پایان مصدومیت، خودش را برای نیم‌فصل دوم آماده می‌کرد با مصدومیتی دیگر مواجه شد تا باز هم از ترکیب استقلال دور شود.

این موارد نشان می‌دهد که جذب پنج بازیکن استقلال در ابتدای لیگ هجدهم که میلیاردها تومان برای این تیم خرج داشته، بی‌ثمر بوده و به جز هزینه گزافی که بر کیسه آبی‌پوشان گذاشته، هیچ سودی برای آن‌ها نداشته است. البته جذب ناموفق این بازیکنان به همین جا ختم نشد چون استقلال مجبور شد دوباره چهار بازیکن جذب کند تا شاید شکست نقل و انتقالاتی ابتدای فصل را فراموش کند.

هزینه‌های گزاف برای جذب بازیکن یکی از دلایلی بوده که استقلال نتواند ماه‌ها حقوق اعضای باشگاه را بدهد و از برگزاری اردوی نیم‌فصل در کمپ موردنظر شفر ناتوان شود. این در حالی است که استقلال تاکنون از اسپانسر مشترکشان با پرسپولیس تمام اقساط را دریافت کردند و طبیعتاً باشگاه نباید مشکل مالی چندانی داشته باشد اما شواهد و قرائن، چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

وینفرد شفر، سرمربی استقلال هم که از بلاتکلیفی بازیکنان و محل تمرین تیمش ناراحت است، دیشب (یکشنبه) جلسه‌ای با مدیران باشگاه استقلال داشت تا راه‌حلی برای مشکلات موجود پیدا کنند. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال پس از پایان این جلسه در صحبت‌هایش تلاش کرد که اعضای باشگاه را به آرامش فرا بخواند تا در آینده مشکلات استقلال حل شود در نتیجه، فعلاً باید منتظر ماند و دید که پس از این جلسه اتفاق مثبتی برای آبی‌پوشان رخ می‌دهد یا نه. در حال حاضر مدیران استقلال در تلاشند که بتوانند دوباره تمرینات‌شان را در مجموعه صنایع دفاع پیگیری کنند تا حداقل استقلالی‌ها از آوارگی - طبق گفته پژمان منتظری - درآیند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان