//
کدخبر: ۱۶۵۴۵۷ //

آخرین وضعیت از گرینه جانشینی کی روش از زبان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال

فریدون اصفهانیان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص اتفاقات رخ‌داده در دیدار نیمه‌نهایی و مسائل مرتبط با تیم ملی به صحبت پرداخت.

آخرین وضعیت از گرینه جانشینی کی روش از زبان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم ملی فوتبال ایران باز هم در جام ملت‌های آسیا ناکام ماند و عملکرد موفقی در این رقابت‌ها نداشت. هرچند از این تیم انتظار زیادی می‌رفت تا بعد از ۴۳ سال طلسم قهرمانی را بشکند اما یک‌بار دیگر در این رقابت‌ها موفق عمل نکردیم و حتی به فینال هم نرسیدیم تا انتقادات از تیم ملی طی روزهای اخیر به اوج برسد. ناکامی مطلق مقابل ژاپن در نیمه‌نهایی از یک‌سو و عدم‌حرفه‌ای‌گری مقابل تصمیمات داور از سوی دیگر، که گل اول چشم‌بادامی‌ها را باعث شد، یک‌بار دیگر ضعف روحی و روانی ملی‌پوشان ایران و عدم‌آموزش‌های مناسب در برخورد با داوری در کنار ضعف‌های فنی را به بیشترین شکل ممکن نمود داده تا مشخص شود تیم ملی خیلی هم برای کسب قهرمانی جام هفدهم از هر حیث آماده نبود!درخصوص اتفاقات رخ‌داده در دیدار نیمه‌نهایی و مشکلاتی که در این دیدار به وجود آمد و البته مسائل مرتبط با تیم ملی گفت‌وگویی را با فریدون اصفهانیان، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته‌داوران انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

یک جام ملت‌های دیگر هم با ناکامی برای تیم ملی همراه شد. در این میان، چقدر داوری و عدم‌حرفه‌ای‌گری در برخورد با داور در حذف و ناکامی تیم ملی دخیل بود؟

    نکته اول اینکه بازیکنان باید در هر دیدار تابع تصمیمات داور باشند. چه داور درست تصمیم بگیرد و چه اشتباه. قانون می‌گوید اگر با اشتباه داوری هر نتیجه‌ای به دست بیاید، داور مقصر نیست؛ چون اصولا عمدی در کار داوران وجود ندارد و معمولا به‌طور سهوی این اشتباهات رخ می‌دهد. پس باید به‌عنوان بازیکن تحت اختیار داور در زمین باشیم.

اما در بازی با ژاپن اتفاقاتی رخ داد که درنهایت منجر به حذف تیم ملی شد. اگر ملی‌پوشان روی گل اول ژاپن به سمت داور برای اعتراض هجوم نمی‌بردند، شاید آن گل هم به ثمر نمی‌رسید.

    در همین دیدار بچه‌ها تا آن دقیقه همه زحمت خود را کشیده بودند اما روی عدم‌حرفه‌ای‌گری بازیکنان ما، حریف به گل رسید. سوال من این است چرا درحالی که داور سوت نزده بود، پنج بازیکن ایستادند و به سمت داور رفتند تا درنهایت آن توپ روی دروازه بیاید. بازیکن باید توپ را دنبال می‌کرد و بعد از مشخص‌شدن سرنوشت آن به داور معترض می‌شد.

این اشتباهات از کجا نشأت می‌گیرد؟

    در ایران در این خصوص خوب عمل نمی‌کنیم و آموزش‌های لازم را نداریم که درنهایت چنین نتایج تاسف‌آوری به بار می‌آید. بازیکنان باید تابع دستورات داور باشند. در همین لیگ خودمان هنوز بازی شروع‌ نشده، صحبت از آن است که داور دو سال پیش یک‌ جا سر ما را برید و از این دست حرف‌ها که اصلا حرفه‌ای نیست و هجمه زیادی روی داوری ایجاد می‌کند. معتقدم کمیته اخلاق و انضباطی باید بهتر عمل کند و ضوابطی باید تا برای بازیکنان کنترل‌کننده باشد. از سوی دیگر امیدوارم داوران هم مماشات نکنند و آن‌طور که فیفا از داوران ما انتظار دارد قضاوت کنند تا بازیکنان هم قوانین را در همین رقابت‌های داخلی به بهترین شکل ممکن متوجه شوند و حواس‌شان را در محافل بین‌المللی بیشتر جمع کنند تا مشکل‌ساز نشوند. به‌طور مثال الان داوران ما در محافل خارجی خیلی خوب هستند، چون در آنجا همه تابع دستورات داوری هستند اما در ایران مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که باعث می‌شود داور تا سوت می‌زند همه روی سر او بریزند.

عملکرد کی‌روش در جام ملت‌ها چطور بود، فکر می‌کنید دستاوردهایش با پولی که گرفت، همخوانی داشت؟

    بارها گفته‌ام هم بازیکنان ما و هم کی‌روش به همراه تیم ملی در هشت سالی که در فوتبال ما بود، نتایج خوبی را به دست آوردند اما معتقدم می‌توانستیم بهتر هم باشیم. مربی بزرگی بالای سر تیم بود اما انتظار ما این نبود در بازی آخر چنین نتیجه‌ای را بگیریم و آن‌طور از جریان رقابت‌ها کنار برویم. اما فوتبال است و هر نتیجه‌ای به دست می‌آید. همان‌طور که کسی انتظار نداشت تیم ملی قطر بتواند چهار گل به امارات بزند. با این حال از کی‌روش و بازیکنان تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده نتایج بهتری بگیریم.

گزینه بعدی برای سرمربیگری تیم ملی چه کسی است؟

    هنوز هیچ صحبتی در این مورد نشده اما هرچه باشد باید به مربیانی که به‌کار گرفته می‌شوند، ارزش بگذاریم و انتظار داریم مربی ایرانی هم در کادر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۵۴۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان