تاریخ انتشار: 1397/11/06 12:36
کد خبر: 112467

بررسی خط حمله تیم ملی بدون شماره 17

تیم ملی ایران در حالی پا به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های آسیا می گذارد که یکی از بهترین بازیکنانش را در اختیار ندارد هرچند دست کی روش روی نیمکت حسابی باز است.
بررسی خط حمله تیم ملی بدون شماره 17

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران که با سه گل زده یکی از بهترین های این جام هم بوده است در بازی برابر چین دومین کارت زردش در این مسابقات را از داور گرفت و بازی مرحله نیمه نهایی برابر ژاپن را از دست داد. البته که کارلوس کی روش برای جانشینی طارمی بازیکنان آماده ای چون کریم انصاری‌فرد، مهدی ترابی، وحید امیری و سامان قدوس را دارد اما طارمی به عنوان زوج و مکمل سردار آزمون یک مهره مهم در ترکیب تیم ملی ایران چه در این مسابقات و چه در جام جهانی بوده است.

مهاجم شماره 17 تیم ملی علاوه بر سه گلی که در این تورنمنت به ثمر رسانده دو پاس گل هم داده است و همه این ها ارزش او را در موفقیت های تیم ملی بیشتر نشان می دهد. طارمی تا امروز و با احتساب بازی هایش در جام ملت های آسیا 40 بازی برای تیم ملی ایران انجام داده و 16 گل و 7 پاس گل را به هم به نام خودش ثبت کرده است.

8 بازی بدون طارمی

از 21 خرداد 1394 که مهدی طارمی برای اولین بار در بازی دوستانه تیم ملی برابر ازبکستان 45 دقیقه در زمین حضور داشت او تنها در هشت بازی تیم ملی حضور نداشته است. گاهی روی نیمکت نشسته و یا گاهی در ترکیب قرار نگرفته است. تیم ملی در هشت بازی بدون مهدی طارمی 6 برد به دست آورده یک بار مساوی کرده و یک بازی را هم باخته است.

نکته دیگری که می توان درباره بازی های تیم ملی بدون طارمی به آن اشاره کرد این است که طارمی تنها در دوبازی غیر دوستانه و رسمی در طول این زمان در ترکیب تیم ملی بازی نکرده است. اولین بار در بازی برابر ترکمنستان در دور اول مقدماتی جام جهانی 2018 که ایران بازی را با نتیجه سه بر صفر برد و سپس در مرحله بعدی دور گروهی برابر تیم ملی چین که بازی با نتیجه صفر صفر به پایان رسید. تنها شکست تیم ملی ایران هم بدون طارمی بازی دوستانه قبل از جام جهانی روسیه برابر تیم ملی تونس بوده است.

میانگین گلزنی شماره 17

میانگین گلزنی مهدی طارمی در تیم ملی 0.4 گل در هر بازی است. اما تیم ملی در زمان حضور مهدی طارمی و در 40 بازی با او حضور او 77 گل به ثمر رسانده است که میانگین 1.93 گل و نزدیک به دو گل در هر مسابقه است. تیم ملی اما در هشت بازی که مهدی طارمی حضور نداشته است 13 گل به ثمر رسانده است که میانگین 1.63 گل در هر مسابقه است. با این وصف به نظر می رسد آمارگلزنی تیم ملی در نبود مهدی طارمی 0.3 گل در هر مسابقه کاهش داشته است.

آزمون با طارمی

سردار آزمون تا قبل از حضور مهدی طارمی در تیم ملی ایران 4 گل ملی داشت اما از زمانی که زوج او و طارمی شکل گرفت سردار 24 گل دیگر با لباس تیم ملی به ثمر رساند. سردار تا قبل از تشکیل زوج او با طارمی در هشت بازی 4 گل و میانگین 0.5 گل را به جا گذاشته بود اما بعد از آن در 37 بازی 24 گل به ثمر رساند که میانگین 0.65 گل در هر مسابقه است.

اما از زمان شکل گیری این زوج ویرانگر، سردار در 4 بازی که بدون طارمی در ترکیب تیم ملی و برابر تیم های ترکمنستان (1 گل)، مونته نگرو(2گل) و ونزوئلا و چین (بدون گل زده) سه گل به ثمر رسانده است که میانگین 0.75 گل در هر بازی است. در واقع آمار سردار در روزهای غیبت طارمی بهتر هم شده هرچند دو بازی از این بازی ها دوستانه بوده اند.  نکته جالب اما این جا است که در 4 بازی کارلوس کی روش از زوج سردار و طارمی استفاده نکرده است. بازی با تیم های توگو، سیرالئون، تونس و ترینیداد و توباگو مسابقاتی بوده است که تیم ایران بدون این دو مهاجم بازی کرده است. تیم ایران در این چهار بازی 7 گل زده و 1 گل خورده و سه برد و یک شکست به دست آورده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vgz7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی مفت و مسلم دیدار نیمه نهایی را از دست داد!

 طارمی: من و سردار شناخت خوبی از هم داریم
خوشحالیم دل مردم را شاد کردیم؛

 افسوس امیری از محرومیت طارمی
تاسف برای بازیکن محروم