//
کدخبر: ۱۶۲۵۰۹ //

تاکتیک نهایی کی‌روش برای مقابله با چین چیست؟!

تیم ملی ایران قادر است با دو تاکتیک و ترکیب متفاوت برابر چین به میدان برود که خواهد توانست سرنوشت نهایی یوزها را در این رقابت‌ها روشن کند.

تاکتیک نهایی کی‌روش برای مقابله با چین چیست؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیم ملی ایران در نبردی که متفاوت‌تر از دیگر مراحل این رقابت‌ها برایش خواهد بود در دوئل 90 دقیقه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز مرحلۀ 1/4 نهایی به مصاف تیم سریع و تقریبا باهوش مارچلو لیپی خواهد رفت که برای مقابله با این تیم می‌بایست راهکاری متفاوت را در پیش گرفت و با ذهنیتی بزرگ‌تر در برابر تندمزاج‌های پکن ظاهر شد!

کی‌روش برخلاف میل باطنی‌اش که همواره متمایل به استفاده از بازیکنان سرعتی بوده است، در این نبرد می‌بایست روی به اتخاذ کردن ترکیبی متشکل از بازیکنان سر عتی و تکنیکی بیاورد! چرا که در برابر چین چندان برتری فیزیکی نمی‌تواند کارساز باشد، زیرا چینی‌ها متکی بر تاکتیک هجوم از قلب دفاع حریف، با بهره‌گیری از سرعت دیوانه‌کننده‌شان قادر خواهند بود تا هر خط دفاعی را منفجر کنند! پس رویکرد کی‌روش در این می‌بایست بسیار ریسک‌پذیرانه‌تر از همیشه باشد.

تیم ملی ایران خوشبختانه در جمع 23 نفره بازیکنان خود، ستاره‌های سرعتی بسیاری چون: میلاد محمدی، وریا غفوری، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، را در اختیار دارد که به طور حتم در دیدار برابر چین خواهند توانست نقش مهمی را در مهار بازیکنان کلیدی چین ایفا کنند، اما اینکه کی‌روش روی به چه تاکتیکی خواهد آورد، مسئله اساسی،  بحثمان است!

احتیاط و عقب نشینی و بستن تمام روزنه‌های خط دفاعی خود برای کلافه کردن بازیکنان چین، قطعاً تا برخی از دقایق بازی نتیجه‌ای مثبت را خواهد داشت، اما این مسئله در 90 دقیقه چندان برای تیم ملی کارساز نخواهد بود، چرا که ایران باید به هر شکلی که شده در 90 دقیقه دروازۀ چین را باز کند، پس عقب نشینی مطلق  و مقابله در نبردها راهکار مناسبی نیست! شاید بهترین رویکرد در این نبرد، تقسیم دقایق بازی به سه قسمت باشد، احتیاط، محک زدن حریف و سپس وارد کردن ضربه‌ای جبران ناپذیر به دروازه لیپی!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۲۵۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان