//
کدخبر: ۱۶۱۴۹۵ //

پرونده روز؛ بررسی دقیق پرونده فساد مالی جواد خیابانی + جزئیات

جواد خیابانی پس از آنکه پاسخ بی‌احترامی‌های کارلوس کی‌روش را به مردم ایران داد، متوجه پرونده‌سازی‌ها و شایعاتی مبنی بر دلالی در فوتبال ایران و تیم ملی شد.

پرونده روز؛ بررسی دقیق پرونده فساد مالی جواد خیابانی + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

 در فضای متشنج امروز فوتبال ایران که هر گوشۀ آن را کسی در دست گرفته و قصد جهت دادن به این دعواهای تکراری و کلافه کننده دارد، این بار سنگینی فشار درگیری‌ها، بر روی دوش جواد خیابانی افتاده تا با انداختن توپ در زمین او به نوعی از همین حالا بهانه‌ای برای ناکامی تیم ملی در جام هفدهم در دست باشد و مانند همیشه سرپوشی بر اتفاقات گذاشته شود، اما این بار قرار نیست که کسی قربانی شود، چرا که دیگر وجدان‌های بیدار و مردم قاضی این نبرد ناجوانمردانه هستند!

برای جواد خیابانی 5 دقیقه و 30 ثانیه کافی بود تا حرف مردم را بدون کم و کاستی به گوش کی‌روش و در پاسخ به توهین‌هایش به مردم این سرزمین برساند، مطمئناً کسی چون جواد خیابانی که رو در روی این مرد افسارگسیخته می‌ایستد متحمل ضرباتی از بیرون خواهد شد و حملاتی را بر علیه خود خواهد دید و متعاقباً مجری توانمند و همیشه صادق و بی‌ریای فوتبال ایران، با پرونده‌سازی‌های عجیبی روبرو شد، تا دوستان آقای کروکودیل به هر نحوی که شده ضربۀ خود را به خیابانی وارد کنند.

اتهام دلالی جواد خیابانی

-52310.jpg

جواد خیابانی و کارلوس کی‌روش

عده‌ای از افراد حاشیه‌ساز و نردیک به مواضع کی‌روش، تنها ساعاتی پس از آن جملات جنجالی جواد خیابانی، اقدام به مطرح کردن ادعایی مبنی بر دلالی خیابانی در ماجرای کیت‌های تیم ملی ایران در دوران همکاری با شرکت ایتالیایی جیووا کردند، اتهامی که مشخصاً قلب جواد خیابانی را نشانه گرفته بود و هدفش تخریب نیت و شخصیت او بود، چرا که خیابانی بخشی از مفاد قرارداد کارلوس کی‌روش که به بیش از 1 میلیون دلار در این 6 ماهه می‌رسید را برملا کرده بود و برای انتقام گیری، او را در برابر مردم قرار دادند تا به نوعی خیابانی را هم با خود به مردابی که در آن گیر کرده بودند، بکشد!

 جیووا چگونه با فدراسیون فوتبال همکاری کرد؟!

-629796

جیووا

تیم ملی ایران همچون همیشه و هنوز، درگیر پروسۀ تأمین البسه تمرینی و کیت‌های رسمی خود بود و اغلب مذاکرات با برندهای بزرگ به بن بست می‌رسید تا اینکه نام برند ایتالیایی "جیووا" به میان آمد و این مجموعه با مدیریت فردی به نام بردبار که امروز دیگر در عرصه تولید پوشاک ورزشی فعالیت ندارد با نایب رئیسی جواد خیابانی، مذاکراتشان را با فدراسیون فوتبال ایران برای برطرف کردن دغدغه‌های تیم ملی آغاز کردند و این کمپانی ایتالیایی توافقات اولیه را برای همکاری با تیم ملی حاصل کرد!

این همکاری در آخر مذاکرات به ثمر نشست و جیووا متعهد شد تا برای 3 سال به تیم ملی ایران در رده بزرگسالان و دیگر پایه‌ها لباس بدهد، که در همان ابتدای کار این برند ایتالیایی حاضر در ایران، لباس‌های اعلام نیاز شده برای یکسال تیم ملی را در اختیار فدراسیون قرار داد تا حُسن نیت‌ خود را به اثبات برسانند! لباس‌های که برای اولین و آخرین بار در به سوله‌های فدراسیون فوتبال رسید و هنوز هم در آن محل، بخش زیادی از لباس‌های استفاده نشده باقی مانده است.

همکاری جواد خیابانی با جیووا

همانگونه که پیش‌تر مطرح شد، جواد خیابانی در ابتدای دورۀ تاسیس نمایندگی جیووا در ایران (مهر 1394) به عنوان نایب رئیس این کمپانی منصوب شد و پس از 4 ماه از سمت خود استعفا داد! چرا که خیابانی نسبت به شرایط موجود، رضایت چندانی نداشت و با تردید نسبت به آینده این برند، تصمیم گرفت تا از شخصیت و اعتبار خود محافظت کند، پس او در بهمن 1394 به همکاری خود با جیووا رسماً پایان داد، اما او در دورۀ مذاکرات فدراسیون و جیووا حضور داشت و نقشی اساسی را در پیوند خوردن این همکاری ایفا کرد، اما در زمان عقد قرارداد رسمی جیووا با فدراسیون فوتبال که در 5 فروردین صورت گرفت هیچ سمت و مسئولیتی را عهده‌دار نبود و به همکاری‌اش با جیووا پایان داده بود!

سودی که به جواد خیابانی از جیووا می‌رسید چه بود؟!

جواد خیابانی شاید از برند جیووا تنها سودی که نصیبش شد، عهده‌دار شدن سمت مجری‌گری در مراسم معارفه و رونمایی از پیراهن تیم ملی بود که بدون هیچ وابستگی به طرفین در مراسم حاضر شد و متعاقباً دستمزدش را برای اجرای خود دریافت کرد، یعنی در زمانی که دیگر او هیچ فعالیتی در جیووا نداشت! این هم سندی دیگر برای اثبات قطع همکاری او با این شرکت ایتالیایی است، چرا که هیچ نایب رئیس شرکت بزرگی که در آن قرار است از همکاری خود با یک سازمان بزرگ رونمایی کند، نقش مجر ی را ایفا کند! پس در نتیجه خیابانی هیچ درآمدی را از برند جیووا حاصل نکرد و زمانی فدراسیون فوتبال قرارداد خود را با آنها منعقد کرده بود که طبق اسناد معتبر موجود، جواد خیابانی از سمت خود استعفا داده بود.

خیابانی به دلالی خود افتخار می‌کند!

مطمئناً در برخی رسانه‌های جریان‌ساز که منافع پلیدشان در پنهان کردن حقیقت تأمین می‌شود دیده‌ یا شنیده‌اید که خیابانی مدعی شده‌است به دلالی برای تهیه و تولید و پیوند دادن همکاری جیووا با فدراسیون فوتبال افتخار کرده است! مسئله‌ای که به طرز ناشیانه تفسیر به رای شده است و اوج رفتار مبتدیانه مهاجمین را ثابت کرد! چرا که طبق اسناد موجود و معتبر، خیابانی در آن مراسم رونمایی از کیت‌های جدید تیم ملی (جیووا) به شوخی می‌گوید: برخی از دوستان حاضر در مراسم به من می‌گویند تو دلالی کرده‌ای! اما بگذارید بگویم اگر دلالی این است که می‌توانم در اختیار تیم ملی کشورم 6 میلیون یورو لباس ورزشی به صورت رایگان، بدون پرداخت کردن حتی یک هزارتومانی قرار دهم،  به دلالی افتخار می‌کنم؛ بدین گونه موج سوران گرامی با حذف ابتدا و انتهای جملات او، سیاه‌نمایی کودکانه خود را ترتیب دادند تا با افکار عمومی بازی نمایند.

مفاد قراداد فدراسیون فوتبال با جیووا به چه ترتیب بود؟!

اید باور کردنی نباشد که فدراسیون فوتبال 5 ستاره ایران برای اولین بار چنین پیروزی بزرگی را در قراردادهای خود حاصل کرده باشد، اما طبق اسناد معتبر موجود، شرکت جیووا برای همکاری با ایران موظف شده بود بدون دریافت حتی هزار تومان دریافت وجه نقد، برای 3 سال متوالی، به ارزش 6 میلیون یورو برای تیم ملی ایران لباس تولید کند! یعنی تولید و ارسال سالیانه 2 میلیون دلار کیت برای تمامی رده‌های تیم ملی ایران که آنها در همان ابتدا به تعهد خود برای یکسال عمل کردند و چند صد کیت را در اختیار تیم ملی ایران قرار دادند که در نوع خود قراردادی بی‌نقص و فوق العاده مفید است.

چرا فدراسیون فوتبال با جیووا قطع همکاری کرد و دلیل نارضایتی‌ها از این برند آلمانی چه بود؟!

-507688

جیووا

جیووا در طول همکاری خود با تیم ملی ایران مرتکب اشتباه مبتدیانه بدی شد، در قرارداد جیووا با فدراسیون فوتبال صراحتا اعلام شده بود که تمامی لباس‌ها در ایتالیا طراحی و تولید و پس از آن به ایران فرستاده خواهند شد، اما این کمپانی برای کاهش هزینه‌های خود، اقدام به راه‌اندازی خط تولید در شیراز کرد و لباس‌های تیم ملی را در داخل تولید و به نام تولید شده در ایتالیا در اختیار فدراسیون قرار داد که پس از نبود صداقت از سوی این برند، فدراسیون اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد کرد تا هم فشار انتقادات کاسته شود و هم کیت‌های بی‌کیفیت داخلی کنار گذاشته شوند!

اسنادی که نیت پلید بسیاری را برملا خواهد کرد!

آقای بردبار ، مدیر سابق شرکت جیووا در ایران یکی از شاهدان عینی و بزرگ این ماجراست که هم اکنون در باشگاه قشقایی شیراز فعالیت دارد و می‌تواند بر تمام این ادعاها صحه بگذارد و آن را تائید کند، از سویی دیگر قراردادهای جواد خیابانی با جیووا در طول 4 ماه همکاری‌اش چون روز روشن و موجود است و بزودی از سوی ورزش 11 در صورت نیاز منتشر خواهد شد؛ فدراسیون فوتبال به عنوان یک طرف این قرارداد تمامی اسناد را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیار دارد و می‌تواند هرگاه که لزوم ببیند آن را رسانه‌ای کند و همچنین تمامی فیلم‌های و مستندات تصویری این پرونده به صورت دقیق و کامل در دسترس تحریریۀ ورزش 11 است، پس کافیست یک قدم دیگر برای فرافکنی و متهم ساختن دروغین جواد خیابانی افراد قدم بردارند، تا برای پایان دادن به این فضای زشت و زننده شخصیت واقعی بسیاری افراد با منتشر کردن اسناد، رونمایی شود!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۱۴۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان